/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
brænde avi filer
Fra : grausen
Vist : 463 gange
200 point
Dato : 25-01-04 18:20

Hejsa
Jeg har en film liggende på min computer, som en avi-fil.
Jeg vil gerne brænde den ned som svcd, (da jeg ikke har nogen dvd-brænder), men hvordan pokker gør jeg det?
Jeg har hørt den skal konverteres først, men det aner jeg heller ikke hvordan man gør og hvordan deler man den så den kan ligge på 2 skiver?
Jeg fandt et spørgsmål herinde, hvor der ligger en vejledning (med ulead movie factory), men det kan jeg bare ikke få til at virke.........................
Kan nogen hjælpe bliver jeg meget glad

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 25-01-04 18:22

Det kan du gøre med nero

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 25-01-04 18:23

ja, det har jeg læst i en anden tråd, men hvordan?
kan jeg få en trin for trin vejledning vil det hjælpe meget

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 25-01-04 18:25

Jeg har nero version 5, hvis det har nogen betydning

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 25-01-04 18:34

Søg på google efter "split avi"
Fra wizzard vælger du andre formater < video cd

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 25-01-04 18:37

Har du win xp kan du splitte med movie maker

Kommentar
Fra : grausen

Dato : 25-01-04 18:52

hej 2243
jeg har xp og moviemaker, men den skriver jeg mangler et codec, hvad er det?

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 25-01-04 18:55
Accepteret svar
Fra : dbl

Modtaget 200 point
Dato : 25-01-04 20:46

Med programmet Cucusoft AVI to VCD DVD kan du lave dine AVI-filer og WMV-filer om til enten VCD, SVCD eller DVD, og ikke nok med at det kan lave dem om, så kan det også dele filen i lige den størrelse du ønsker.

Hvis du stadig har problemer med codec så prøv at downloade programmet AVIcodec (det er gratis) Det både fortæller dig hvilken codec du skal bruge for at se filmen, og om du har den. Og hvis du ikke har den, henviser den til hvor du kan finde den på nettet. http://avicodec.duby.info/
Mvh.
dbl

Kommentar
Fra : X2000

Dato : 26-01-04 02:59

Hvis din DVD afspiller kan afspille AVI filer så behøver du ikke konvertere dem til VCD eller andre fil formater du kan rolig brænde din AVI filer med en almindelig Cd brænder og med Nero brændings software.
Jeg har selv en Medion DVD afspiller som kan afspille AVI filer.
Jeg havde nogle AVI video klip i min computer jeg brændt dem ned på en almindelig data cd og nu kan jeg afspille dem uden problemer i min Medion DVD afspiller.

Godkendelse af svar
Fra : grausen

Dato : 26-01-04 11:34

Tak for svaret dbl.