/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD Brænder hvilken?
Fra : tadeo
Vist : 390 gange
50 point
Dato : 25-01-04 17:24

Jeg vil anskaffe en DVD brænder, har læst meget på kandu, LG GSA 4040B får god respons, den kan bruge +/- formater prisen er rimelig.
En bekendt har gjort mig opmærksom på en der hedder BTC DRW 1008IM den skulle være lidt hurtigere.
Spørgsmålet er, har nogen her på kandu erfaringer med sidstnævnte BTC brænder, den er lidt dyrere end LG brænderen?
Mit bundkort er et Soltek 75 A, det har formentlig ingen betydning.
Jeg hører gerne +/- kommentarer m.m.

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-01-04 19:00

Jeg kan ikke finde nogle kommentarer til BTC brænderen inde på edbpriser.dk, så jeg kender faktisk ikke noget til den. Jeg kan fortælle dig at jeg har en LG GSA 4081 (købt hos BJ trading, jeg kan ikke finde den på edbpriser), som er efterfølgeren til 4040, og det lidt jeg har brændt med den har virket ok! Den kan osse brænde 8 x dvd+r og ud over det kan den osse brænde DVD ram format som BTC brænderen ikke kan! Jeg bruger dog en Liteon cd brænder til cd brænding, da de test jeg har set af dvd brændere (som jo osse kan brænde almindelige CD'er) ikke virker overbevisende!

Accepteret svar
Fra : Brommi

Modtaget 50 point
Dato : 25-01-04 19:21

Jeg vil anbefale dig at købe en NEC DVD-writer ND-1300A da jeg kender MANGE computernørder der har købt den.. man kan ændre på dens firmware og lave en masse sjove ting som gør denne model en seriøs overvejelse værdig. Den er dog ikke så hurtig som nogle af de dyrer modeller der er på markedet.. men så vidt jeg ved er der ikke lavet DVD-/+ROM skiver til 8x alligevel.
Jeg køber denne model til d.1
Den koster heller ikke alverden. ca 780kr
http://www.midtdata.dk/asp/bestil/ProduktInfo.asp?model=ND-1300A

Med venlig hilsen
Brommi

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 25-01-04 19:41

Jo jeg har set 8X skiver i Tyskland Brommi! Så de findes skam

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 26-01-04 02:06

okay. men de koster sikkert en bondegård? Hvor har du set de 8x skiver

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-01-04 14:16

Prøv at kigge på DVD medier inde på www.edbpriser.dk Jeg mener, det var der jeg har set dem!

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 26-01-04 16:15

Tak for svaret Brommi.
Jeg vil se nærmere på den NEC DVD du nævner, nu betyder hastigheden ikke det hele, og prisen er overkommelig.

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 26-01-04 16:18

du har minsanten ret.. jeg synes dog de koster lidt for meget de 8x skiver.. men på 4 uger er de faldet 15kr
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=65077