/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Oluf Vinthers gård i Haldrup
Fra : lwj
Vist : 620 gange
200 point
Dato : 25-01-04 11:08

Hej!

Jeg har fundet: "Oluf Vinter ;bonde i Haldrup (Oluf Vinters gård) , 1546-097" på siden http://www.hum.ku.dk/navnef/adkomst/a/a002/a208.htm#m20 .

Kender nogen noget til denne gård i Haldrup?

Hvor ligger dette Haldrup?

Med venlig hilsen,
Lise Winther Jensen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-04 16:22

I nærheden af Horsens ligger en by ved navn Haldrup.
På denne side kan du se et luftfoto af byen http://www.skoleafdelingen.horsens.dk/horsens/fotos/luft/index.htm

Den gård, som du søger har sikkert på daværende tidspunkt haft navn efter ejeren.
Du kan jo prøve at søge i kommunen.

mvh ans

Kommentar
Fra : ans

Dato : 25-01-04 16:28

Se lige denne side i Haldrup er der en lokalhistorisk gruppe
http://users.cybercity.dk/~nmb5210/lokalhis.htm

mvh ans

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 25-01-04 18:03

Tak for svaret. Jeg vil skrive til omtalte gruppe. Det kan jo være de ved mere.

Lise.

Kommentar
Fra : bjarle

Dato : 26-01-04 01:18

Der findes også noget der hedder Haldrup Gårde, ca. 8-10 km sydøst for Løgstør.

Endvidere findes der noget der hedder Dansk Slægtgårdsforening http://www.slaegtsgaardsforeningen.dk/

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 31-01-04 19:10

Hej!

Jeg har i dag modtaget brev fra gruppen i Haldrup/Horsens. Desværre var der ingen der, der kendte til "Oluf Winthers gård" i Haldrup

Med venlig hilsen,
Lise Winther Jensen.

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 10-03-04 12:07
Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 10-03-04 12:12
Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 10-03-04 12:13
Kommentar
Fra : Nikker

Dato : 03-05-04 18:16

hej .. i stenballe ligger der jo skarhus hvor de har noget fra stensballe mon ikke der skulle være noget med haldrup..
jeg ved det ikke men prøv..

mvh nikker

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 03-05-04 18:40

Og hvor ligger så omtalte Stenballe?
Eller for den sags skyld Skarhus?
I Trap Danmark er de ikkeomtalt!

Lise.

Kommentar
Fra : Nikker

Dato : 02-01-05 01:25

hej igen . undskyld jeg svarer så sent , hehe men kom lige til at se spørgsmålet igen

men stensballe ligger i Horsens , skarhus ligger lige overfor stensballe skolen , og bageren
:)

Kommentar
Fra : lwj

Dato : 06-01-05 08:36

Bedre sent end aldrig!
Tak for svaret.

Lise.

Annuller spørgsmålet
Fra : lwj

Dato : 17-01-07 16:40

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål