/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD + / -
Fra : toploader33
Vist : 288 gange
50 point
Dato : 24-01-04 17:20

Hvad er forskellen mellem dvd medier + og -.??????

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 24-01-04 17:23

Kun at producenterne ikke kan blive enige om en standard.
Vær opmærksom på om maskinen kan klare både + og -

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 24-01-04 17:27

Hej Toploader

Læs evt. denne artikel

Mvh Chamira c",)

Kommentar
Fra : Chamira

Dato : 24-01-04 17:27

Ups... var for hurtig på tasterne...

Her er linket: http://www.cdfreaks.com/article/113

Accepteret svar
Fra : ofa

Modtaget 60 point
Dato : 24-01-04 17:40

Hvad er forskellen på – og + ??
DVD formater er en mindre jungle at finde rundt i.DVD + R og DVD –R kan reelt det samme.Plusset og Minusset før Rét angiver ,hvilke producenter der understøtter de forskellige skiver.I uenighed om ,hvad standarden skal være,har PHILIPS,SONY,HEWLET PACKARD,DELL;RICOH,YAMAHA besluttet sig for at understøtte plus formatet.Men´s bl.a PANASONIC,TOSHIBA,APPLE COMPUTER og SHARP har besluttet sig for at understøtte minus formatet.Det samme gør sig gældende for DVD – RW og DVD + RW.Og nogle af afspillerne kan kun håndtere et af formaterne mens andre kan håndtere begge formater
Afskrift efter PC blad

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 24-01-04 21:52

Når du..- Eller når du skal ud at invester i en DVD-brænder??
Så skal du være sikker på at din standart DVD-afspiller kan afspille DVD+ format til en +Brænder og omvendt? (-format
Ellers kan du kun se DVD-media på din Computer gennem brænderen!

Agent2002

Godkendelse af svar
Fra : toploader33

Dato : 25-01-04 11:42

Tak for svaret ofa.