/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Eventyrgåder?
Fra : Hovsan
Vist : 7090 gange
50 point
Dato : 24-01-04 13:10

Min datter har i skolen fået opgaven, at skrive et eventyr - hun mangler nu forslag til den slags gåder, der stilles i eventyr, som skal gættes for at "få prinsessen".

På nettet kan hun kun finde henvisninger til eventyr - men hun har brug for konkrete forslag - har du nogle???

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-01-04 15:25

Hvoffor ville prinsessen i Klodshans have ham og ikke de andre ??? Fordi han hele tiden havde et svar parat og ikke hvabehva og sån som de andre der fif skøret ryggen op og smurt med salt og pebber. Håber det ka bruges til noget Mvh Sune

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 24-01-04 15:39

Det hun efterlyser er konkrete eksempler på spørgsmål, hun kan bruge i eventyret - altså nogle spørgsmål, der skal stilles - alså selve sprørgsmålede der stilles for, at han kan "få prinsessen".

Kommentar
Fra : fruSkrap

Dato : 24-01-04 16:07

har I prøvet at søge på gåder?
mvh
fru Skrap

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 24-01-04 16:14

Ja, det er forsøgt, men hun siger, at det er blondinegåder - og det er jo ikke lige den stil hun søger

Accepteret svar
Fra : Mods

Modtaget 50 point
Dato : 24-01-04 18:31

Hvad er det for et væsen, der både bevæger sig frem på to, tre og fire ben og som er svagest i lemmerne når det går på flest ben?

Det gør et menneske. Et lille menneskebarn kravler på alle fire ben, inden det lærer at gå. Et voksent menneske går på to ben, og nå mennesket bliver gammelt, har det tre ben, fordi lemmerne er blevet svage, og det må støtte sig til en stok.

Kan det hjælpe dig?

Kommentar
Fra : Hovsan

Dato : 24-01-04 18:38

Tak Mods, ja det er den slags spørgsmål hun søger - hun kunne godt have brugt nogle flere af den slags spørgsmål, men skal have eventyret færdigt i week-enden, så tak til dig Mods.

Godkendelse af svar
Fra : Hovsan

Dato : 24-01-04 18:39

Tak for svaret Mods.