/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Bundkort til Athlon XP 2500+
Fra : BurningThunder
Vist : 279 gange
90 point
Dato : 22-01-04 14:51

Jeg har regnet med at købe en 2500+ processor, men jeg ved ik hvad bundkort jeg skal have dertil, det skal kunne tage DDR ram (2700, 3200). Og det kunne klare at oc processoren, til ca 3200 eller noget lignene. Det skal ikke være det helt dyre bundkort, bare det kan køre ok, (så uvenner er jeg heller ik med mine penge)

Mange hilsner

Morten Skalski.

Ps. Hvad ram ville i også anbefale.

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 22-01-04 14:58

http://www.shg.dk/htmlfiles/infobox.asp?varenr=310425&kat=

Dét bundkort har jeg selv tænkt mig at invistere i...

Olle

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 22-01-04 15:09

Ram: det bedste, imo, er
corsair
de er dog ikke de billigste.
kik efter CAS Latency - jo mindre jo bedre
clock hastighed - så du for fuld udnytteles af dem i forhold til dit bundkort
Dit bundkort kan kører en Max hastighed på ramblokkene - f.eks 333 Mhz.
hvis du sørrer ram i feks. 400 Mhz
Så vil rammen kun kører 333 Mhz

derfor skal du i dette til fælde købe 333 Mhz

Mvh KoL

Kommentar
Fra : BurningThunder

Dato : 22-01-04 15:09

Ja ok, jeg havde ellers regnet med at jeg skulle have et SolTek. Men lad os nu se hvad andre folk siger. Der er jo mange delte meninger angående bundkort.

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 22-01-04 15:12

Hvis dit nye bundkort kan køre dual ram, kunne det være en ide at købe to ramblokke.
Du skal ikke købe de såkalte "dual kids" da det ikke er en funktion det ligger i rammene men i bundkortet.

Mvh KoL

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 22-01-04 15:26

Jeg kører 3200 DDR, da 2700 kun er 7 kr eller lign, billiger ved 512 mb... Sort..

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 22-01-04 15:28

Jeg købte selv et Soltek bundkort her før jul.
Soltek er "billig" men meget bedre end f.eks Asus imo.
Imo er ASUS lidt opreklameret.

Jeg er sikker på du vi finde Soltek brugbart.
efter sigende skulle soltak være nemmere at have med at gøre ved f.eks OC.
Dog har jeg ikke selv arfaring med OC

Mvh KoL

Kommentar
Fra : BurningThunder

Dato : 22-01-04 20:59

Tror jeg fandt det bundkort jeg vil have, + ram og det hele.
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=22566 Bundkort
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=38586 Ram
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=10873 Processor

Både ramene og bundkortet kører 400 hz, men processoren kører kun 333 hz, har det det helt store betydning, eller er det helt ligemeget.
jeg ved godt at det ik lige er stedet jeg skal skrive det, men jeg var nu begyndt på et post, så hvorfor ik lave videre på det. (Det var der nok ingen der forstod)

Håber i kommer med noget ris eller ros, til min eget forslag.
Men hvem skal så have de 70 point. Nok den der kan lave det mest underligste ord ud af ingenting

Mvh
Morten Skalski

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 23-01-04 12:58

FSB har en stor betydning. Der er der man kan "mærke" at man har fået en større maskine.
Så at Cpu'en kun kører 333 Mhz - er ik så fedt. Se om du kan finde et Mainbord med FSB på 800 :) det er toppen atm.

Ram: de ram du vælger har en CAS Latency som hedder CL3. Hvis du vil OC ramne, er det nok godt hvis du vælger en laverer CL. Det er det under alle omstændigheder. Minimum vil jeg råde dig til højst at vælge CL 2.5.

AMD cpu'er ved jeg ikke så meget om desværre

Jeg ved godt det bliver lidt dyrere. men hvis man alligevel vil købe nyt, så kan det ofte batale sig at ofre lidt mere

Mvh KoL

Kommentar
Fra : milojo

Dato : 02-02-04 23:13

Hej MORTEN SKALSKI

Lige en lille side bemærkning.

Jeg har lige køkt CPU Athlon XP 2500+ Barton Processer til et Abit NF 7-s bundkort , Zalman køler A/370,
512 MB DDR PC3500 Kingston Hyperx 43, Grafikkort VGA 128 MB RADEON 9600 PRO CLUB3D DDR AG og til sidst en
HD 120 GB SEAGATE 7200 RPM SATA/ 150 8MB.

Kommentar
Fra : BurningThunder

Dato : 06-02-04 14:42

Så fik jeg mine dele, Barton 2500+, soltek 75FRN2-L, og kingston 512 pc3200.
Og har har hørt noget med at kan kan lave 2500+ om til 3200+ i bios, og det virker fint, men den kører ik så godt.
nogle ider. noget med mere strøm eller va?

Håber i lige giver den hånd med.
Tak igen.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 06-02-04 15:10

Hej BurningThunder.
det er et godt køb . men du kan prøve at cloke den lidt ned , det kan måske afhjælpe dit probelm.
mvh Hardy

Kommentar
Fra : Soenne

Dato : 18-03-04 23:26

Hej KooL, De 800Mhz FSB gælder kun Intel, ikke AMD
Hej BurningThunder, Gode ram du har købt, og ja.. og nej, din FSB på ram og bundkort kører med 333Mhz, hvis din processor kører med 2500, men kan håndtere 400 Mhz, så hvis du skal clocke, er det heldigt (hvis det er held???) at du har købt den type ram, men det er en voldsom overclockning du har lavet, prøv en lidt lavere hastighed.

Husk lige AMD + overclockning = en noget bedre køling...

Kommentar
Fra : KooL

Dato : 18-03-04 23:47

Hej Heii :)

oki - thx for info Soenne - har aldrig selv kørt AMD

Mvh KoL