/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Enkelte knapper virker ikke på tastature~
Fra : goldeneye
Vist : 2413 gange
200 point
Dato : 22-01-04 08:46

X Jeg har en Fujitsu-Siemens C-6345 notebook hvor der er et par knapper der ikke virker. Det er windows ikon (start windows) knapperne og Alt Gr knappen.

Alt Gr. knappen er jo lidt svær at klare sig uden, f.eks. når man skal skrive en e-mail adresse, så jeg skal have knapperne til at virke igen.

Hvis der sættes et eksternt tastatur til virker knapperne stadig ikke.

Jeg har sammenlignet med en anden C-6345 notebook (som virker uden fejl), og filerne autoexec.dos, autoexec.bat er 100% ens.

Jeg har nu fundet ud af, at personen der har notebooken har prøvet at installere et trådløst tastatur. Softwaren hertil er blevet afinstalleret, men heller ikke det hjalp.

Jeg har været inde i kontrolpanel og chekket alting (tror jeg da), alt står til dansk tastatur.

Til yderligere info kan det fortælles at det kommer en windows "pling" lyd når jeg prøver at taste f.eks. @, £ eller $.

Hvordan løses problemet ?

Kommentar
Fra : FuTTe_Mp3

Dato : 22-01-04 08:48

hvis jeg var dig så ville jeg købe et nyt tastatur!

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 22-01-04 08:53

Det hjælper jo nok ikke så meget når et eksternt tastatur heller ikke virker.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-04 08:58

Prøv at gå i kontrolpanel klik på tastatur og derefter fejlfinding Mvh Sune

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 22-01-04 09:08

Hej Sune

Maskinen har Windows 98, og det har desværre ikke denne fejlfindingsmulighed.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 22-01-04 09:15

Nå shit hva så men system har du set om der er noget der konfligter??

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 22-01-04 09:24

Jeg kan ikke se nogle konflikter, alt ser ud til at være i skønneste orden.

Accepteret svar
Fra : legind

Modtaget 210 point
Dato : 22-01-04 09:56

har du tjekket om [FN] kanppen er aktiveret.... Hvis den er det, så forsøger du at kalde en secondlevel-funktion på en knap som ikke er der.....

Hvis det kun er din windows som fucker i det (lyder det som), så enten prøv at køre en reparer ellers så riv den af h...... og installer windows påny

Kommentar
Fra : goldeneye

Dato : 22-01-04 10:55

Jeg prøvede at installere en ny tastaturdriver, og så geninstallere den gamle, det virkede.

Godkendelse af svar
Fra : goldeneye