/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
skær selv Pakning?
Fra : pdae_01
Vist : 4011 gange
20 point
Dato : 21-01-04 10:43

hej er der nogen der ved hvor man kan købe en hel paknings plade? dem hvor man selv har mulighed for at tegne en given pakning på pladen for der efter at skære den ud.. og hvad koster sådan en? ca ½ m2

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 10:49

I horsens ville jeg spørge Niels Burchart 75 62 51 11

Ellers findes der V Burchart 66 11 99 66 der også har pakninger som speciale

Sindby & Co, Vejle 75 88 21 22

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 30 point
Dato : 21-01-04 10:49

Enhver autotilbehørs-, værktøjs- butik eller byggemarkede kan skaffe dig pakningsmateriale i alle former, men glem det hvis du påtænker en toppakning. Du vil forstå hvad jeg mener, når du ser en original - der er nemlig indlagte stål kanter mv.
Hygge...
Søren

NB: Prisen vil variere alt efter hvilket materiale (gummi, armeret, varmebestandigt osv. osv)

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 11:07

Rigtig meget enig med dig i ovennævnte Clan. Men det kan jo være til noget andet, ikk'? Sindby har også en masse flydende pakninger af forskellige karaterer. Men du er nødt til at gribe knoglen pdae, idet der findes en forfærdentlig masse materialer, der allesammen har forskellige egenskaber.......

De af mig nævnte firmaer har løst opgaver for mig, når jeg skulle tætne mod grimme ting som syrer, baser, varme. triklor og alt mulig andet væmmeligt, der vanskelligt lader sig indespærre. Nogle af materialerne, f. eks. Seal-on koster en rygende formue.

PS: Hvaee Clan, er du ikke god til at finde ting på nettet - se mit spørgsmål.

Kommentar
Fra : moest

Dato : 21-01-04 12:14

Hejsa

Et lille tip til "udskæringen" jeg lærte i mine unge år da vi rodede med knallerter og brugte de her papiragtige pakninger

læg arket med pakningen på det emne der skal "pakkes"
Som regel vil der altid være mindst to huller som kan stikkes ud for at får styr på pakningen
brug herefter en hammer med kugle og slå ganske forsigtigt rundt om kanter og huller ca. i en vinkel på 45 grader.
Så får man en pakning der passer perfekt og står ikke med et eller andet skrammel der er klippet mere eller mindre tilfældigt ud
Mvh
Moest

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 12:54

moset Den er go´nok... den brugte vi også dengang jeg stod i lære )mange, mange år siden), men i dag med diverse aluminium fabrikeringer osv. vil jeg ikke ligefrem anbefale det.
Tro mig... hvad gamle søkort ikke har pakket tæt, det er ikke værd at vide. Olievædet papir af en god kvalitet og tykkelse, har reddet mange små rep.
Søren

Kommentar
Fra : moest

Dato : 21-01-04 13:16

Ja den har jeg også været på i min læretid og mens jeg var udsendt som soldat i eks-jugoslavien (hvor alt der hed skruer, bolte, hængsler, reservedele, håndværktøj og andre "ubetydelige" ting, var i restordre konstant fra FN)
Der er jo heller ikke skrevet noget om hvad der skal pakkes

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 21-01-04 13:21

Mælk/juice/cacao karton virker også 10-4 (som en udstødningspakning til en puch maxi) :-0

Kommentar
Fra : moest

Dato : 21-01-04 13:27

Ja det kan gå i en snæver vending, men det er bedst at bruge dem der er voksbelagt frem for dem med en belægning af plastic.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 13:38

Et stykke bly er også smart (hvis ikke det er noget der er for varmt).

Nu kommer alle de "Leth'e" råd frem, må man sige!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 13:38

Ja, ja... noget er godt til det ene og skidt til det andet...

Se... http://www.dmp.dk/

Citat
DMP Dansk Maskinpakning er eksperter i pakninger.
"Hvis en kunde ringer her til frokost med en ordre på f.eks. 3 'skræddersyede' pakninger, kan vi have dem klar og afsted med jet-post, så de ankommer ud på eftermiddagen - eller med almindelig post i morgen". Bjarne Petersen fra DMP Dansk Maskinpakning lægger vægt på den individuelle og hurtige betjening. DMP Dansk Maskinpakning, grundlagt i 1911, har specialiseret sig i alle typer pakninger der kan stanses ud. På lageret ligger kork, teflon, klingerit, gummi, asbestfri Klinger-Sil m.m klar til at komme under stanse-maskinerne, når ordren indløber. "Ved firmaets grundlæggelse fungerede DMP som grossistvirksomhed", fortæller Bjarne Petersen. "Det vil sige, vi indkøbte materialer i store partier, og leverede videre til forarbejdning. I dag står vi selv for forabejdning af pakningerne. Vi er ordreproducerende forstået på den måde, at vi ikke ligger inde med et standardlager, til gengæld har vi alle materialer og værktøjer i hus, så vores seks medarbejdere kan gå i gang med at stanse, når ordren kommer. Om det er én eller 1000 pakninger, det drejer sig om, er for så vidt ligegyldigt. Den ene pakning, der er brug for til at færdiggøre et byggeri, kan være nok så vigtig!" Blandt DMP's faste kunder er mange ISO godkendte, og det kræver ensartet kvalitet hver gang. DMP betjener alle typer virksomheder indenfor industrien, store som små.

Søren

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 13:39

Uha, hvem har ikke måttet fuske med øldåser, opskårne slanger, spændebånd og hvad ved jeg, når man var i klemme.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 13:48

Hwa' med konsistensfedt og cowboybukser

Kommentar
Fra : moest

Dato : 21-01-04 13:49

Ja der mange ting som kan bruges til rimeligt forsvarlige midlertidige løsninger, men at fylde buler eller rusthuller op med plasticpadding, glasfiber eller andet gøgl er simpelthen snotdumt

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 13:54

Skal det endelig være noget "på dåse", så kan Loc-Tite og Permatex hjælpe med det meste
* http://www.loc-tite.com/int_henkel/loctite/entry.cfm
* http://www.permatex.com

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 13:54

moset... vi snakker pakninger ikke buler

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 13:55

Rusthuller skal man smøre med sådan et fidusmiddel de kalder rustomdanner. Det omdanne nærmest rusten til smuld - så ved ikke lige hvad det er det er smart til. Men hopper vi ikke lidt fra sporet nu moest?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 13:56

Clan læs MOEST ikke moset. Det er noget man gør med kartofler.

Er vi lidt ordblinde i dag?

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 13:58

NB: Jeg vil da godt være tætning... eller tætningsflade på et par kvindlige "buler"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 13:59

Kartofler OK! Min fejl... tænker på aftensmaden = Brændende kærlighed ;oD

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 14:03

3773... fidusmiddlet hedder vist nok myresyre, det er i hvert tilfælde en syre

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 14:07

3773... her er der noget skrammel man kan sprøjte på. Hvis man ikke vil gøre det mekanisk
http://www.innotec-professionals.com/protxt/protxt103.html
MSDS på samme http://www.innotec-as.no/velkommen/databladerDK/Deblock%20Oil.htm

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 14:08

Har set det anvendt i en gl Renault 14. Jeg skal love for den var blevet "omdannet"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 14:09

3773... glem myresyren, jeg kan ikke huske det. Nu mener jeg det er fosforsyre, så glem det hellere

Kommentar
Fra : moest

Dato : 21-01-04 14:10

Undskyld alle sammen, jeg troede jo at vi var røget ud af et sidespor med navnet "fusk, klask og klamp - øldåser, tyggegummi og andre alernative måder at bruge en pose elastikker på"
Skal vi nødvendigvis holde os til tætning, kan man tætne en køler med seks rå æg midlertidigt. det er bare et fandens svineri når man skal have renset det ud igen (har selv prøvet - købte æggene hos en landmand ca. 500m fra hvor min bil gik død). Dette tip skal arkiveres under "ekstremt midlertidigt"

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 14:10

Franske køk'ner advare imod at bruge rustfjerner... bilen forsvinder

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 14:12

moest... jeg syntes nu der er besvarelser NOK i toppen af denne streng. Resten af tiden bruges så på tant og fjas, på stakkels pdae_01's formidable spørgsmål til 20 points

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 14:15

moeset... hvorfor solgte du ikke din køler som æggekage

Kommentar
Fra : moest

Dato : 21-01-04 14:18

Syre er en totalt fed ting i bilbatterier og når man skal have pillet kalken af kogekedlen derhjemme.
Må jeg anbefale et svejsekursus for begyndere i stedet (det er skrevet så hårdt som det er ment)

Kommentar
Fra : moest

Dato : 21-01-04 14:20

Fordi jeg rensede køleren med trykluft og det stod sgu ud til alle sider

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 21-01-04 14:22

Tja, man kan roligt sige at de første par svar dækkede helt fint, hvorefter det egentlig bare var nye omkvæd der blev sunget

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 14:24

moset... med hårdt skal hårdt bekæmpes
Ja, ja nu er det jo ikke os alle sammen der roder med "symaskiner" og omfoldede øldåser der kan få form som en Ferrari. Næhh kom du bare med ud på det STORE vand og prøv at lege med dit lynkursus i svejsning. Her har man ikke alle reservedele tilgængelige og ej heller er de en postomgang væk, så lad nu vær' med at være høj i hatten... den ku' hurtigt komme i klemme.
Søren

Kommentar
Fra : moest

Dato : 21-01-04 14:29

Sådan var det heller ikke ment. Det var mere ud fra det sundhedsmæssige synspunkt.
Hvis alt andet kikser må man jo ty til ting der måske ikke er de fedeste løsninger, men rent faktisk er dem der fungerer.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 14:30

OK! Godt ord igen
Man renser sgu' da ikke en loddet køler med trykluft (var den i øvrigt ikke utæt?)
Det må ha været et syn for guder med æggesalat i hele værkstedet

Kommentar
Fra : moest

Dato : 21-01-04 14:33

Den skulle jo tømmes for æggekage inden jeg kunne lodde den. Et farligt svineri kan vist bedst beskrive det, men jeg havde da bilen med hjem fra fyn

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 14:37

Ja det kan du bilde mig ind... det har med garanti været et veritabelt svineri
Havde hørt den med æg før, også den med savsmuld, men det er jo ikke så let at finde ude på landet (jeg har godt nok et mindre lager inde i hovedet)

Kommentar
Fra : moest

Dato : 21-01-04 14:39

Hvordan "tætner" man egentlig sine besvarelser med de smileys du bruger

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 14:43

moest... du kan finde koderne oppe under Kom godt i gang (øverst til venstre i menuen)
Her er det direkte link... http://www.kandu.dk/dk/faq.asp#20

Kommentar
Fra : moest

Dato : 21-01-04 14:45

Tak skal du have

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 14:49

No problem pdae_01 får sig lidt af et pjosk, når han/hun kommer ind på sit spørgsmål igen
Der er ved at være fyldt godt op

Kommentar
Fra : moest

Dato : 21-01-04 14:53

det må man sige. vi har bevæget os lidt derudaf siden de hjemmegjorte pakninger

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 15:02

Et andet lille fif... når man ikke længere gider få mail om et spørgsmål, så fjerner du bare fluebenet i "Ja tak, send mig en e-mail når der er indlæg til dette spørgsmål", og du sender så et blankt indlæg (uden tekst overhovedet). Det kommer så ikke med (den blanke besvarelse), og du slipper for flere e-mail på det pågældende spørgsmål.
Hygge...
Søren

Kommentar
Fra : moest

Dato : 21-01-04 15:10

Det vil jeg håbe at pdae_01 har gjort

Godkendelse af svar
Fra : pdae_01

Dato : 21-01-04 16:13

Tak for svaret CLAN. OG ALLE JER ANDRE LOL, mange svar TAK TAK

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 21-01-04 16:15

Velbekomme