/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Musemåtte!
Fra : ostemanden
Vist : 284 gange
200 point
Dato : 19-01-04 00:22

Hej... Jeg er begyndt at game virkelig meget inde for det sidste stykke tid, og står nu og gerne vil have en ordentlig musemåtte... Men jeg ved ikke helt hvilken en jeg skal vælge... Jeg har en Microsoft Intellimouse 3.0 explorer med teflon under... Jeg har brændt mig varm på en Icemat, men hører også at fUnc er det bedste til netop denne slags mus...

Nogen der kan sige for og imod disse, og evt. komme med en anbefaling???

MVH Ostemanden!

Kommentar
Fra : LazyPravda

Dato : 19-01-04 00:28

Følg din første indskydelse: Icemat og teflon på maven af musen

good game LP

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-01-04 01:58

Nu tror jeg ikke det bedste er indskydelser, men hvad der i virkeligheden er bedst, så rådet må nok gå på fUnc, specielt når du selv nævner du spiller meget.

Det vil være det samme som at bruge sine bukser til en optisk mus, man kan, men at bruge et god musemåtte er nu det bedste, eller trådløst keyboard hvor man kan sidde et par meter derfra, skærmen kan man dog ikke se.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 19-01-04 06:16

Falt lige over det her http://dailyrush.dk/boards/1460/topics/22684/
Nu er det ikke di indlæg ???
mvh

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-01-04 06:59

Nej, det er dog ikke mig.... Men jeg ser mange der taler for en icemat og ms intelli.... Men har bare hørt at den kurer rundt på overfladen... og fUnc skulle være bedre... men den bliver hurtigt slidt... Ved bare ikke helt hvad der er bedst??

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 19-01-04 08:26

Jeg har en Logitech kuglemus der står helt stille på samme sted ,og har hørt at de fleste inkarnerede spillere foretrækker sådan en da den er den hurtigst reagerende når det går hot til .jeg er også selv godt tilfreds med den og så er den måtteløs *s* Mvh Sune

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-01-04 08:34

Ok, men nu har jeg en optisk mus... Så hvad ville være bedst til det?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-01-04 09:28

Jeg har en Intelli mouse 3.0 og jeg bruger heller ikke mussemåtte, min kører på min bordplade, og den kører godt

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-04 09:56

Igen kan jeg kun anbefale blygummi som musmåtte. Det er tungt, ligger altid fast på underlaget og skøjter ikke rundt sammen med musen. Musen 'hænger' godt fast = God 'tracking'. Det er let at rengøre med lunken vand og opvaskemiddel. Det er slidstærkt. Det er billigt. Fås som støjdæmpende materiale til biler hos mange autoværksteder/-tilbehørs forhandlere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-01-04 10:26

Molekyle, musen skal netop ikke hænge fast, da jeg ønsker så lidt friktion som muligt... Og Zerg, jo en bordoverflade er OK, men ikke perfekt... Der er ikke nok præcision i den...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-04 10:36

Det er IKKE musen der hænger fast. Dårligt formuleret..

Det er tracking der er god = præcisionen. Dvs. markøren/cursor'en på skærmen følger selv den fineste lille korrektion af musen.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-04 10:38

Ps. blygummi har som regel en 'glat' og en ru side. Det er selvfølgelig den 'glatte' musen skal køre på.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-01-04 11:38

ok... sounds great... Ved du hvor man kan få fat i det dersens blygummi???

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 19-01-04 11:47

Citat
Fås som støjdæmpende materiale til biler hos mange autoværksteder/-tilbehørs forhandlere.

I nogle specialforretninger der bygger højttalere fås det, da man også bruger det til at dæmpe højttalerkabinetter.

Jeg købte mit stykke for 3 bajere på et autoværksted på Gammel Køge Landevej

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-01-04 12:31

Ok... det kunne være jeg sku snakke med min chef... arbejder i en kiosk på en tankstation med tilhørende auto værksted

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-01-04 12:50

ehm.. hvad gamer du som kræver så stor en præcision?

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 19-01-04 12:52

Er bare nysgerrig

Kommentar
Fra : ostemanden

Dato : 19-01-04 22:49

Tror du ved det... vi har snakket sammen før i andre, men lignene indlæg... Jeg gamer cs

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:24

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>