/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Printer
Fra : NyCe
Vist : 617 gange
100 point
Dato : 18-01-04 13:46

Jeg har en Lexmark Z 43 printer som er ved at drive mig til vanvid!

Farvepatronen er tom og jeg skal ikke bruge den til noget lige nu så derfor køber jeg ikke en ny. Den anden patron (Sort) har jeg fyldt op med blæk 2 gange, første gang for et stykke tid siden virkede det perfekt - selv om den kun var halvt fyldt op. Denne gang er patronen fyldt helt op og der flyder blæk fra den hvis jeg tager den ud af printeren. Men ikke så meget som et lille bitte sort punktum kommer der når jeg forsøger at printe eller rense dyserne. I går rensede jeg dyserne 40 gange uden at der kom så meget som en enkelt sort prik - men der var fine blå, røde og gule streger på papiret!!!!!

Kan nogen hjælpe????

NyCe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-04 13:51

Intet varer evigt. Køb en ny patron. Dysserne i printerpatroner er små små at den minste vold ved rensning kan sende dem til de evige printerpatron marker.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-04 13:51

...så små ...selvfølgelig

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : NyCe

Dato : 18-01-04 14:03

Hej

Jamen der kommer jo blæk ud af patronen????? Det har måske ikke noget med dyserne at gøre eller hvad?? Ja jeg forstår jo ingenting.................

NyCe

Kommentar
Fra : betonjens1

Dato : 18-01-04 14:05

prøv at fjerne noget af blækket der er måske for meget i

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 18-01-04 14:19

Ny patron. Blækket kan være blevet dårligt. Af og til sker det at patronen ødelægges ved refil og det er der bare ikke noget at gøre ved. Det er bl.a. også derfor at det er på eget ansvar, hvis printeren svines til og evt. ødelægges.

Kommentar
Fra : NyCe

Dato : 18-01-04 14:21

Jeg kan ikke fjerne noget af blækket.......... Hvis der er for meget i vil jeg syntes at det skulle blive meget klattet - men det er måske tilfældet??

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 18-01-04 15:00

Prøv at stille patronen på en fugtig serviet eller i en smule vand,og,er der ikke i printer indstill et sted hvor man stiller den "kun" til at printe sort??Kun en tanke!

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-01-04 15:09

Hej NyCe. Jeg har brugt genfyld i et par år. Problemer kommer som regel først, når der er længe imellem at printer/farver bliver brugt. Dit problem skyldes givet vis, at du ikke har fået lukket genfyld-hullet fuldstændig tæt. Er dette hul ikke tæt, så kan blækket rende ud - da der så kommer luft ind.
Prøv iøvrigt dette link, med mange gode råd - og iøvrigt nok DK's billigste genfyldninger: http://www.genfyld.dk/

Iøvrigt, er skrivehovedet stoppet (skal være seperat fra patronen), så varm et par cm. vand op til kogepunktet med en sjat eddike i. Tag gryden af varmen, og hold skrivehovedet ned i vandet i ca. 1 min. så er hovedet fuldstændig fri for indtøret blæk.
Jeg har prøvet med alle mulige væsker, men varmt vand virker hver gang - og det er da billigt!

Hej fra alka

Kommentar
Fra : NyCe

Dato : 18-01-04 15:52

Hej Alka

Rigtig godt side du henviser til.

Jeg forstår ikke rigtig det med skrivehovedet - det skal være seperat ?????

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-04 16:01

Køb en NY ..for dælen da.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : NyCe

Dato : 18-01-04 16:22

NIX om jeg vil - den skal nok komme til at virke

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-01-04 16:32

Stædige rad

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alka

Dato : 18-01-04 17:05

Hej NyCe
Om skrivehovedet: Nogle patroner fx dem til HP 840C printer, der sidder skrivehovedet i/på patronen. Disse patroner kan ikke genfyldes mere end 2-4 gange, så er det slidt. Andre printere - oftest dem, som har adskilte farvepatroner har ikke noget skrivehoved. Patronerne sættes ned i en "boks" ved siden af hinanden og i denne "boks" sidder skrivehovedet. Denne "boks" er den du kan sænke ned i varmt vand.

alka

Kommentar
Fra : jensoline

Dato : 18-01-04 17:16

Nye patroner 500 kr--ny printer 299 kr

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:23

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>