/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
syg kat søger venner.
Fra : KateDK
Vist : 704 gange
40 point
Dato : 17-01-04 12:48

Hejsa.
jeg har en kastrat på 5 år som lider af "kronisk leverinsuficiens" Det betyder at han har en så dårlig lever at han har genereret blodbaner forbi i stedet for igennem leveren. Han bliver medicinsk behandlet da en operation koster 11.000.00 og har 7% chance for at lykkedes og han skal resten af hans liv leve af "percription diet LD" foderet. Nu er det sådan at jeg er den eneste i Silkeborg dette foder bliver bestilt hjem til, og jeg kender ikke andre der har samme problem. Det piner mig lidt da jeg gerne ville have nogen at dele erfaringer med. er der nogen af jer derude der har, eller har haft, en kat med leverproblemer? det synligste symptom på forgiftning af blodet er at når katten ikke har spist nok medicinsk foder får den bevidstløsheds anfald på op til 30 sekunders varighed ad gangen efter fysisk udfoldelse. ( Nu må i ikke tro at han ikke har det godt, for jeg ved godt det lyder slemt, Vi og hans dyrlæge er meget OBS på hans tilstand...og i samme øjeblik at han ikke længere kan leve uden smerter vil vi naturligvis aflive ham)

Kommentar
Fra : Flemming17

Dato : 17-01-04 17:08

Hej,
Kastrerede hankatte skal have foder med så lidt fosfat som muligt. Min gamle kat døde af nyresvigt og mine 3 "nye" katte har levet af Prescription Diet foder som eneste foder i 6 år - og de elsker det.
Problemet er bare, at det er hundedyrt, så måske kan du finde noget andet fosfatfattigt foder - Royal Canin har mange forskellige typer kattefoder - måske har de noget, du kan bruge.
Pøj pøj!
Flemming

Accepteret svar
Fra : Ljakobse

Modtaget 40 point
Dato : 29-01-04 13:22

Dyrlægen må kunne anbefale et andet mærke en Hill's, du må tænke på at de får procenter af de poser de sælger. Evt. kig på varedeklarationen og sammenlign den med andre. Jeg køber selv ved olivers.dk, det er bla lavt på fosfor og jeg mener det andet den var lav på var magnesium. Prøv at kontakte dem, evt fortæl dem hvad der er i Hill's foderet, så vil de kunne hjælpe med at finde noget tilsvarende hvis de har det. Min erfaring er at de er ærlige, jeg spurgte til et dyrere mærke de solgte, men de anbefalede det billigste til mig, da det var hvad mine katte havde behov for.
Mvh Linda

Kommentar
Fra : KateDK

Dato : 01-02-04 19:32

Tusinde tak for jeres tid...dejligt at høre for "missemanden" er ved at være seriøst træt af LD'en fra percription...og ja jeg betaler 189kr. for to kilo

Godkendelse af svar
Fra : KateDK

Dato : 01-02-04 19:35

Tak for svaret Ljakobse. jeg er nu i kontakt med Olivers de vil forsøge at hjælpe mig til at finde et bedre alternativ til "missemanden" Håber så at det også glider ned for han er træt af Hills efter flere års diæt nu

Kommentar
Fra : KateDK

Dato : 01-02-04 19:37

Dit svar var også godt Flemming...men jeg var jo nødt til at vælge...Tak for hjælpen

Kommentar
Fra : KateDK

Dato : 25-05-04 00:33

Pyh-ha...nu har jeg været igennem 4 nye produkter...hjalp ikke, han blev syg hver gang...vi stopper mens legen er god og fodrer med LD (som nu er steget i pris suk.) Det var forsøget værd men vi må jo nok indse at han må blive på det han får så vi kan holde ham frisk og sund. vi har dog taget en beslutning om at han får en enkelt portionspose whiskas hver weekend for at afveksle fra LD'en. Han er ovenud lykkelig hver lørdag nu og mængden er ikke stor nok til at gøre ham dårlig. måske det koster lidt levetid i den anden ende? aner det ikke og må indrømme at jeg er ligeglad for han er så lykkelig når han får den at jeg ikke kan nænne at stoppe igen