/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problem med læsning af DVD-RW
Fra : xick
Vist : 448 gange
50 point
Dato : 16-01-04 15:03

Jeg har et mega problem... Jeg har 2 computere, men ingen af dem vil læse min DVD-RW ... Den ene computer har et DVD-R-drev + et CD-RW-drev, men ingen af dem vil læse den ... på den anden computer er der kun et drev - et DVD-RW-drev ... men de vil IKKE læse dvd'erne????? Nogle der har haft samme problem?

//xick

Kommentar
Fra : fox_mulder

Dato : 16-01-04 15:18

dvd-rw vil ofte kun læses i dvd brændere og er ikke altid meget for at blive læst i dvd drev, dertil kan det være din dvd - rw er er en dvd + rw og drevet ikke under støtter denne standart der findes jo både + og - i både dvd r og rw, og til sidst en cd-rw vil og kan ikke læse en dvd skive overhovedet.
håber dette hjalp lidt mvh fox
p.s
nogle drev vil i øvrigt ikke altid læse skiver brændt på en anden type dvd brænder, og nogle igen er kun kompatilble med speciele fabrikanter af skiver tjæk
evt din dvd manual, eller fabrikantens hjemmeside. vis det er en skive du har lånt...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-01-04 15:57

Min erfaring med RW-drev er : Skidtet vil kun æde det lort, det selv har lavet

Ok. Jeg skal prøve at udtale mig lidt mere diplomatisk

Kvaliteten af RW brændere er så svingende, det ville være synd og skam at påstå, de var kompatible

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : xick

Dato : 16-01-04 17:20

Det er en helt blank VERBATIM DVD-RW der skal læses - så jeg derefter kan brænde på den

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 16-01-04 17:40

????????????????? Prøv at langsomt læse hvad fox mulder skriver til dig,og for den sags skyld også MOLEKYLE

Kommentar
Fra : xick

Dato : 16-01-04 18:06

hmm... surt... btw; det er en DVD+RW ikke DVD-RW som jeg har skrevet^^ ...

Accepteret svar
Fra : fox_mulder

Modtaget 50 point
Dato : 17-01-04 04:45

en blank dvd-rw/+rw skal ikke læses for at kunne brændes på men derimod formateres ligesom en harddisk
men vær altid sikker på at det medie du bruger passer til din brænder ellers går det ikke....
mvh fox mulder

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 24-01-04 19:21

Luk du bare spgm

Godkendelse af svar
Fra : xick

Dato : 24-01-04 23:39

Tak for svaret fox_mulder.