/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
AMD XP 2000+ - Hvordan ser man om den er~
Fra : Sadolin
Vist : 412 gange
200 point
Dato : 16-01-04 11:54

Hej.

Jeg har netop købt et bundkort, Asus A7N8X-E Deluxe, da jeg ikke kunne få kontakt med det gamle efter en bios-opdatering. Resten er genbrug:Processor/CPU: AMD XP 2000+ (Model 8), Køler, Harddisk, CDRW og Floppy.

Men da jeg stadigvæk ikke får nogen respons, så tror jeg at det er min CPU der måske er gået - og ikke først som antaget mit bundkort. Hvorledes kan jeg se om den er færdig?

Mange venlige hilsener

Nikolaj

Kommentar
Fra : dk

Dato : 16-01-04 12:07

Hejsa
starter din CPU-Køler, og Harddisk op ??

Kommentar
Fra : Sadolin

Dato : 16-01-04 12:09

Ja, men uden at jeg dog kan se noget. Ligeledes reagerer min skærm og min printer når jeg tænder PC'eren. Jeg har checket om kort og kabler sidder rigtigt. Men jeg kan dog kun se en sort skærm.

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 16-01-04 12:14

hvad skete der da du opdaterede bios.
hvad med skærmkort.
har du nogle beep toner når du starter.

Kommentar
Fra : Sadolin

Dato : 16-01-04 12:21

Det kan du se her: http://www.kandu.dk/dk/spg/30227.
Skærmkortet viser ikke noget.
Jeg har ikke tilsluttet speaker, da jeg ikke er helt klar over hvilke pinde de skal sidde på.

Accepteret svar
Fra : 2243

Modtaget 210 point
Dato : 16-01-04 12:53

nu mente jeg også mest om skærmkort dur.
se evt man. MB. om tilslutning af speaker.

Kommentar
Fra : Zerg911

Dato : 16-01-04 12:54

Pil din CPU ud og lugt til den, lugter den brændt?

Kommentar
Fra : Sadolin

Dato : 16-01-04 13:20

Jeg har ikke haft nogle problemer med skærmkortet indtil jeg forsøgte biosopdatering.
Herefter har jeg bare ikke kunnet se noget, da PC'eren vil starter op (altså andet end at tænde).

For ikke at gøre noget forkert, så har jeg med vilje kun sat det allermest nødvendige til.

Nej, CPU'en lugter ikke brændt. Men er der nogle måder man rent udseendemæssigt kan se om den er gået?

Kommentar
Fra : Sadolin

Dato : 16-01-04 13:22

Kølepastaen er mørk, og der er ligesom et mørkt skjold på plastiken rundt om kølepastaens midte.

Kommentar
Fra : Sadolin

Dato : 16-01-04 13:37

Når jeg tager skærmens ledning ud af skærmkortet, så reagerer skærmen ved at meddele, at der ikke er nogen forbindelse.

Godkendelse af svar
Fra : Sadolin

Dato : 16-01-04 14:04

Tak for svaret 2243.

Skærmkortet var ikke presset hårdt nok ned i bundkortet.
Undersøgte om det var skærmkortet og lagde derfor mærke til det.
Måtte nærmest bruge vold for at få det i bund!

"Nye øjne" hjælper oftest!

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 16-01-04 14:26

Det var så lidt.
Nogle gange hjælper det at skille og samle igen, mens det andre gange går mere galt en godt.

2243 /claus