/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
dvd
Fra : berthaprop
Vist : 433 gange
50 point
Dato : 15-01-04 17:08

kan man kopiere DVD film og selv brænde dem på en cd?

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 15-01-04 17:25

Ja

Agent2002

Har selv stillet noget af det samme spørgsmål. Her er det at lave en backup 1:1 af sine DVD-film
Det kræver selvfølelige en DVD brænder, da formatet er op til 4,7GB
En CD-rom kan der kun være ca. 700/800MB, men man kan godt rippe sine film, så de passer til en CD-rom skrive.
Her kræver det bare nogen software programmer til denne opgave.
Har du hørt op Avi, mpeg1, mpeg2 formater.
Det er disse formater man bruger til at rippe en dvd så de passer til en CD-rom

Guide til backup 1:1 (DVD-Brænder)
http://www.kandu.dk/dk/spg/30296

Guide til Ripping af DVD så de passer til en CD-rom
http://www.dvdrip.dk/

Mvh Agent2002

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-01-04 17:26

Ja da - spørgsmålet har lige været oppe at vende og svaret var cloneDVD
HUSK filmene kan ikke være på en alm. cd-rom

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 15-01-04 17:27

ja, men det kan give nogle ophavsretlige problemer