/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
ram
Fra : jt
Vist : 494 gange
8 point
Dato : 24-03-02 16:33

Jeg har instaleret 2 gange 128 MBR på mit nye bundkort altså ialt 256 MBR.
men det vil kun aceptere de 128 MBR. Hvorfor ?

Kommentar
Fra : londahl

Dato : 24-03-02 16:37

Det er ikke sikkert at de andre ram du har er kompatible, eller de sidder i de forkerte slots. Du kan se mere herom i din manual til dit bundkort

MVH
Henning Jensen

Accepteret svar
Fra : Henning_Jensen

Modtaget 18 point
Dato : 24-03-02 16:44

Det er ikke sikkert at de andre ram du har er kompatible, eller de sidder i de forkerte slots. Du kan se mere herom i din manual til dit bundkort

MVH
Henning Jensen

Godkendelse af svar
Fra : jt

Dato : 24-03-02 17:55

Mit bundkort er et K7S5A. de sidder begge ved siden af hinanden og på den ene ram står der 128 pc133 på den anden ram står der 128 men ikke noget om at det er 133 eller 100. Men jeg har fået at vide at den godt kan køre selvom de er forskellige
På mit bundkort er der også plads til DDR ram (blå slots) de er jo bare vanvittig dyre.
Ca 1000.-kr for 256 MB.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 27-03-02 20:50

"jt" <jt.news@kandu.dk> wrote in message news:kamn8.441$_T4.31231@news010.worldonline.dk...
> Jeg har instaleret 2 gange 128 MBR på mit nye bundkort altså ialt 256
> MBR.
> men det vil kun aceptere de 128 MBR. Hvorfor ?
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>
MBR er en meget almindelig forkortelse i pc-verdenen. Den
står for Master Boot Record. Når du skriver MBR skal man
lige pudse brillerne en gang for af sammenhængen at forstå, at
du mener noget andet, formentlig MB RAM.

Hvad halveringen af din RAM angår, ville det være lettere af
sige noget, hvis du fortalte, hvad bundkort og chipset samt
typebetegnelse på RAM, der er tale om. Fx er det en meget
almindelig fejl ved forkerte RAM-moduler på bundkort med
i440BX chipset.
--
v.h. / Ole