/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Nye regler for indførsel .....
Fra : ellebye
Vist : 1082 gange
150 point
Dato : 14-01-04 14:52

Jeg er den heldige "kanin" at skulle tilbringe 2 uger under syden sol på Gran Canaria, fra den 24 januar. (Skal nok tænke på alle her på kandu).

Nu er det jo sådan, at der er indført nye regler for hvad man må tage med at cigaretter og spriritus for rejser under 24 timer fra et EU-land, nemlig 800 cigaretter og 7 liter spiritus.

Gælder disse regler også for Gran Canaria.?

Jeg ved at lige netop der, har der været undtagelser fra loven, idet disse øer er frihandelsområde, men reglerne i dag er noget defuse.

Hvad er gældende for de Canariske øer i dag.

Mvh
Ellebye

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 160 point
Dato : 14-01-04 15:07

Midt på denne side står der at Gran Cararia ikke betragtes som et eu - land
http://www.cph.dk/cph/dk/main/shopping/toldregler.htm

God ferie

mvh ans

Kommentar
Fra : laukjaersgaard

Dato : 14-01-04 15:45

ans har fuldkommen ret, og det specielle ligger nok i at øerne er et mere eller mindre skattefrit område.
Hvis du mellemlander i et "rigtigt" EU-land, så er situationen en ganske anden.

Lau

Jeg har hørt at der er en voldsom orkan på vej mod de Kanariske øer, den skulle ramme netop d. 24. om aftenen og være så vedholdende at de raser i knap to uger. Forresten er der en overflod af skorpioner, lus, lopper og andre stikken og bidende dyr i området.

Ikke fordi jeg er misundelig, jeg har bare hørt det et sted fra.

PS. hvis du har en billet billigt til salg, så sig lige til.

Rigtig god tur.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-01-04 15:45

Mig bekendt har ans ret.
Sidste gang vi var der, måtte jeg nemlig betale for cigaretter i tolden, så det hele lyder mig bekendt.
Du skal betragte GC, som et tredieland, nemlig værende udenfor EU.

mvh
jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-01-04 15:48

<<elleby
God tur, god ferie
(mig misundelig
,,,, slet ikke

jms
nb. få dig lige koblet op på hotellet, så vi kan høre vejrudsigten fra GC.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-01-04 16:56

>ans, så må du lige forklare dette nærmere: (listen over EU-lande fra siden)

EU-medlemslande:
Danmark - Belgien, Finland, Frankrig, Grækenland, Holland, Irland, Italien, Luxembourg, Portugal, Spanien, Sverige, Storbritannien, Tyskland og Østrig. Derimod betragtes Færøerne, Grønland, De Kanariske Øer, de britiske kanaløer og Ålandsøerne ikke som EU-lande. I visse EU-lande findes der endvidere mindre områder, der ikke regnes som EU-lande i rejsegodssammenhæng. Nærmere oplysning om disse områder fås ved told- og skatteregionerne.

....................................

og her står de kanariske øer med som EU-land.?????????

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-01-04 16:58

var for hurtig, tigtig hører ikke med. Nå der gik I alle glip at en flaske spiritus.

Pokkers.

Godkendelse af svar
Fra : ellebye

Dato : 14-01-04 17:02

Det var bare ærgerligt. Nå så må jeg jo blot drikke det mere dernede. OoD

ellebye

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-01-04 17:10

<<ellebye
Rigtig god ferietur.
Drik lige en flsakse whiskey for mig, når du nu er der alligevel

mvh
jms

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-04 17:16

ellebye
Jeg skal snart til Barcelona.................. skal jeg tage en flaske eller cigaretter med til dig????????

mvh ans

God ferie

Kommentar
Fra : alka

Dato : 14-01-04 17:44

Hej ellebye
Snyd ik' dig selv ellebye - du må ha' ikke bare 7, men hele 10 ltr. sprit med fra EU + 20 ltr. hedvin + 90 ltr. vin + 110 ltr. øl - ska' du ha' hjæææælp????? (til at drikke det?)
Hej fra alka

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-01-04 17:58

>alka
Tænk hvis jeg skulle slæbe alt det med hjem fra Gran Canaria, godt det ikke er mig.

>ans, dit heldige asen.

Jeg mener vit nok man må tage mere end de 10 liter spirirus med hvis man kan godtgøre at det er til eget brug. Sikken en brandert #@:(

Dag 20 ° Dag 19 ° Dag 20 ° Dag 19 ° Dag 19 °
Nat 16 ° Nat 15 ° Nat 15 ° Nat 15 ° Nat 17 °

men da det er sydøen skal der lægges 3-4 grader til.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-01-04 17:58

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-04 18:01

alka
Hvis du læser denne tråd, så vil du forstå, at det ikke er til et "eu-land" ellebye skal til.
ans

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-01-04 18:13

Ja eller et EU-land som bruger ikke EU-regler.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 14-01-04 18:36

Hej ellebye

Måske er jeg et heldigt asen. Det er en gave, returbillet til Barcelona, som jeg har fået. Jeg skal besøge min søn, som siden den 1.9.2003, har studeret der. Jeg glæder mig så meget til at se ham. Måske tager jeg en ekstra taske med til det toldfrie.
Da du nu har lukket dit sørgsmål, er det kun dig, der får mail fra kandu. Følger lidt med.
Kan du have en god ferie til GC. Skrev med min søn i går, der var 20 grader i Barcelona.
mvh ans

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-01-04 19:00

Tak i lige måde ans.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : mibec

Dato : 17-01-04 09:02

Hej Ellebye
Vi har lige været på gran canarie fra d. 02-01 til d. 09-01-2004.
guiden dernede fortæller at man kun må have 200 cigaretter og 1 L. spiritus med hjem.
tolderen var også klar i billund da vi kom hjem.

rigtig god tur.
m.v.h. mibec

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 17-01-04 11:25

Hej mibec

Tak skal du have for oplysningen. Ja, så må man blot indhente det hele dernede

Hvordan er vejret eller dernede for tiden???

Mvh
Ellebye