/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB igen igen, udskiftning?
Fra : maya123
Vist : 1013 gange
100 point
Dato : 14-01-04 07:28

Ja, jeg kom jo aldrig længere med det USB halløj. De to forreste virker stadig ikke og er højst sandsynlig "brændt af".
Nu vil jeg gerne have nye, ikke eksterne, men interne. Kan I huske for nogle år siden, der var der på nettet en side for IKKE nørdere, hvor man trin for trin, kunne se hvordan man skiftede noget ud i sin pc, der var gode billeder til hver enkelt del, man udskiftede. Det var en side for "næsten" almindelige pc-ejere-brugere, nu kan jeg ikke hitte den.
MVH maya som stadig har en fujitsu siemens med xp home og

SiSoftware Sandra

Processor
Model : AMD Athlon(tm) XP 1800+
Speed : 1.53GHz
Model Number : 1800 (estimated)
Performance Rating : PR2223 (estimated)
Type : Standard
L2 On-board Cache : 256kB ECC Synchronous Write-Back

Mainboard
Bus(es) : ISA AGP PCI IMB USB i2c/SMBus
MP Support : 1 CPU(s)
MP APIC : Yes
System BIOS : Award Software International, Inc. 6.00 PG
Mainboard : MICRO-STAR INTERNATIONAL CO., LTD MS-6380V3
Total Memory : 255MB DDR-SDRAM

Chipset 1
Model : VIA Technologies Inc VT8366/A,VT8367 Apollo KT266/A,KT333 CPU to PCI Bridge
Front Side Bus Speed : 2x 133MHz (266MHz data rate)
Total Memory : 256MB DDR-SDRAM
Memory Bus Speed : 2x 133MHz (266MHz data rate)

Video System
Monitor/Panel : Plug and Play-skærm
Adapter : NVIDIA GeForce4 MX 420

Physical Storage Devices
Removable Drive : Diskettedrev
Hard Disk : ST340810A
CD-ROM/DVD : ARTEC WRA-WA48
CD-ROM/DVD : LITEON DVD-ROM LTD163

Logical Storage Devices
1.44MB 3.5" (A:) : N/A
50_09_27 (C:) : 37.2GB (26.1GB, 70% Free) (NTFS)
CD-ROM/DVD (D:) : N/A
CD-ROM/DVD (E:) : N/A

Peripherals
Serial/Parallel Port(s) : 3 COM / 1 LPT
USB Controller/Hub : VIA Rev 5 eller nyere USB-universel værtscontroller
USB Controller/Hub : USB-rodhub
Keyboard : Standard 101/102-tastatur eller Microsoft Natural PS/2 Keyboard
Mouse : PS/2-kompatibel mus

MultiMedia Device(s)
Device : MPU-401-kompatibel MIDI-enhed
Device : Standardspilport
Device : Avance AC'97 Audio for VIA (R) Audio Controller

Communication Device(s)
Device : MSP3885-E 56K PCI Modem
Device : Kommunikationskabel mellem to computere

Operating System(s)
Windows System : Microsoft Windows XP Home Version 5.01.2600 Service Pack 1

Network Adapter(s)
Network Drivers Enabled : Yes
Adapter : Accton EN1207D-TX PCI Fast Ethernet-netværkskort

Kommentar
Fra : 2243

Dato : 14-01-04 07:33

hej may123

prøv evt. denne http://home19.inet.tele.dk/perth0/index.htm

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 14-01-04 07:39

tak 2243, men jeg er ældre dame på 123 år Kunne jeg få noget mere eksakt.
Hvad skal jeg bruge og købe, der passer til min pc og hvor præcis er de billeder, der viser mig, hvordan jeg får nye usb ind i netop, min pc.....besværlig, men sød nok.
Mener da jeg har lagt informationer nok om min pc, men ellers skriv hvis der er noget der mangler at blive oplyst.
MVH maya123

Kommentar
Fra : stj

Dato : 14-01-04 08:34

Prøv at downloade denne fil
"usb 2.0 use for usb 2.0 sis-/intel-/via-chipset
version: winXP" fra:

http://www.fujitsu-siemens.com/rl/servicesupport/frameset_others.html

stj

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 14-01-04 08:48

ja stj, tak og hvad skal jeg så? Jeg har downloaded, men forstår ikke rigtigt, hvad jeg skal med den.
MVH maya

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 100 point
Dato : 14-01-04 09:36

Hej Maya,

jeg er ikke helt sikker, men såvidt jeg husker ka' man se det på "Komputer for alle" hjemmesiden...

hvis du har mulighed for det, ka' du evt. gå på biblioteket og kigge efter et par gamle numre af "alt om data", for ca. et års tid siden havde de en serie med videotutorials på deres CD-rom omkring opbygning af en PC'er...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 14-01-04 11:48

Jeg fandt det selv på en norsk side

Slå av din PC. Trekk helst også ut støpselet!
Skru av dekselet/åpne kabinettet.
Sett inn kortet i en ledig PCI-slot og skru på kabinettet igjen
Slå på PC,n og start Windows. WIndows vil oppdage ny hardware som "VIA VT835C572/VT82C586 PCI to USB Universal Host Controller" og vil søke etter drivere. Klikk "NESTE" evt. "NEXT>"
Velg "Søk etter beste driver", klikk "NEXT>"
Velg "CD-ROM Drive" eller spesifiser hvor du har din Windows CD - klikk "NEXT>"
Windows vil si seg klar til å installere den beste driveren for denne devicen (USB.INF). Klikk "NEXT>"
Når Windows er ferdig med installeringen av driveren, klikk "FINISH"
Windows vil nå automatisk detektere og installere driverene for USB Root Hub

Så fandt jeg også http://www.komputerforalle.dk/Crosslink.jsp?d=403
"hvor skal dimsen sidde" godt nok ikke med USB, men hvis jeg tager den norske del med, kan det måske lade sig gøre.
Jeg kan jo ikke give mig selv point og må tilstå at Strarup kom nærmest.
God dag til alle fra maya

Godkendelse af svar
Fra : maya123

Dato : 14-01-04 11:49

Tak for svaret strarup. din lille landevejsrøver.... hav en herlig dag.
MVH maya123

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 14-01-04 11:51

Kan forøvrigt godt lide at de norske gutter og jenter "slår på pc-en" )