/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Problemer med Asus DRW-0402p
Fra : trupfg
Vist : 174 gange
200 point
Dato : 13-01-04 16:09

Hey!

Jeg har nu fået fat i et nyt Asus DRW-0402p Revolution DVD-rw drev!
Når jeg sætter en cd i drevet (lige meget om det er audio eller video), så begynder XP at "lede" efter noget at afspille, men holder efter nogen tid op med at søge... Når jeg går ind i "Stifinder" og vælger mit drev (mens der er en skive i drevet) viser den bare at den er blank...
Jeg (mener at jeg) har de nyeste drivere (fundet på Asus' hjemmeside)...

Nogen der kan hjælpe??

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 13-01-04 19:22

Du kører vel ikke SCSI-enheder?
Hvis du ikke bruger SCSI men Ide- enheder, har du vel ikke mere end 4, feks 2 hardiske og 2 drev?
Bruger du Win XP?
Prøv at åbne Enhedshåndtering, du skal klikke på Start, klikke på Kontrolpanel, klikke på Ydelse og vedligeholdelse og derefter klikke på System. Klik på fanen Hardware i dialogboksen Egenskaber for system, og klik derefter på Enhedshåndtering.
Klik på knappen Fejlfinding under Enhedsstatus for at få forslag til at løse problemet, hvis Enhedsstatus viser, at der er et problem med enheden.

Hvis enheden ikke vises i Enhedshåndtering, genkender computeren den ikke. Du skal installere en ny driver manuelt.

Sådan annullerer du opdateringen og vender tilbage til en tidligere driver

Åbn Enhedshåndtering.
Dobbeltklik på enhedskategorien, og dobbeltklik derefter på enheden.
Klik på fanen Driver, og klik derefter på Annuller opdatering.
Klik på Ja, hvis du bliver spurgt, om du vil vende tilbage til den forrige driver.

Der vises en meddelelse, hvis der ikke findes en sikkerhedskopi af driveren.
Løste det problemet at vende tilbage til en tidligere version af driveren ?
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : madz88

Dato : 28-02-04 10:48

Jeg har præcis samme problem med mit drev, den kan intet finde i denne computer og stifinder, men hvis du fx. har en audiocd i og åbner Media Player, kan den godt læses der!?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 28-02-04 12:14

Du er vel klar over at du skal bruge de rigtige DVDèr som hedder -R da brænderen kun understøtter: -R/RW
http://www.dinside.no/php/art.php?id=88023
Det viser sig at der kan være problemer med nogle skiver, så skift mærke:
http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=22&tID=148026
Dens afløser:
Typebetegnelsen på den nye brenneren er DRW-0402P/D, mens den forrige brenneren het DRW-0402P. /D står for "dual" og indikerer at nå støttes både +R/RW og -R/RW

http://prisguide.hardware.no/vis_produkt.php?view=spesifikasjoner&product_id=372
Du kunne jo også prøve at låne en brændt -R for at se om den kan læse den.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : madz88

Dato : 28-02-04 15:27

Det er både DVD-R, CD-R og CD-RW den ikke kan læse... Men den kan sagtens brænde!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-02-04 00:57

Du har vel i start/kontrolpanel/system/hardware/enhedshåndtering set efter at der ikke er fejl på DVD drevet, for så kan du prøve derinde at opdatere driver.
Og du bruger vel et program som Nero og husker at indstillingerne ikke kun er en simuleret en brænding, og at det ikke skal være en multisession, men en færdig afsluttet brænding
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : madz88

Dato : 29-02-04 11:36

DVD drevet virker fuldt ud, men kan ikke ses i Denne Computer og Stifinder! Der er intet galt inde i enhedshåndteringen!

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 29-02-04 12:30

Så skal du vel bare autodetekte dit drev i bios.
For at komme ind i BIOS, skal man typisk trykke på Del-tasten under opstart af PC'en. Se i manualen til dit bundkort
I den blå skærm der fremkommer, skal du i en af de første linier til højre, gå ned til dine drev, og lade bioes finde drevet, men hvor det er afhænger af om det er sat til på første eller andet idekabel, og om drevet er sat som master eller slave.
Når biosen har fundet drevet, skal du save and exit, og trykke y for yes. Husk ikke at ændre andet derinde i bios, hvis du er i tvivl om hvad du har gjort, så skal du exit uden at save, og så om igen.
Hvis det ikke løser problemet, så:
Kan ikke finde/registrere CD-drev:
Problem nr. 1: Når jeg i windows XP PRO åbner "denne computer" mangler mine CD-rom og CD-RW drev. Mine harddisk drev er der stadig og mit diskettedrev fungere også upåklageligt. Men begge mine cd-drev vil intet - de registrere godt nok hvis man putter en cd i, men den kan ikke åbnes og den kan ikke boote cd'en. Åbner jeg "enhedshåndtering" kan jeg se at computeren har tilsluttet begge drev - dog meldere den fejl ved begge.

"Windows kan ikke indlæse enhedsdriveren til hardwaren. Driveren er muligvis beskadiget eller mangler. (Kode 39)"

Løsning:
Prøv følgende. Start - Kør > Regedit
Gå ned til HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
Hvis 'Upperfilters' eller 'Lowerfilters' står der, så slet dem.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;Q270008&

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q320553&

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=KB;EN-US;q314060&

Ellers:
http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_cd_dvd_fix.htm

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 23-04-04 22:22

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Du har jo mistet pointene i alle tilfælde.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.
Når der som i dit spørgsmål ikke har været indlæg længe, går det i stå, da ingen ser der kommer indlæg ind i deres E-Mail.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 10-05-04 07:38

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede givet og mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 27-07-04 09:50

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Og du har jo allerrede mistet pointene.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-10-04 09:31

Jeg står af her.
VH Palle Hansen