/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
problemer ved opstart af pc
Fra : Nordania
Vist : 443 gange
100 point
Dato : 12-01-04 10:33

Min datter har siddet ved vores pc igår, og har da installeret et webcam.
Her til morgen da jeg startede pc´en viser den blot en blå skærm, hvor der står følgende.
STOP: c000026c ( enhedsdriver kunne ikke indl
\SystemRoot\System32\DRIVERS\ks.sys
enhedsdriveren kunne ikke indlæses.
Fejlstatus: 0xc0000102

Jeg har pillet webcam fra, det hjalp ikke. Jeg har så villet prøve at starte i fejlsikret tilstand for at afinstallere software til webcam, men det kan jeg heller ikke.

Hvad gør jeg

Kommentar
Fra : m1968m

Dato : 12-01-04 10:38

Win XP/Win 2000/Win 98 ? Eller noget helt andet?

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 12-01-04 10:40

vi kører win 2000

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-04 10:48

Kan du heller ikke komme ind ved at trykke F8 ved opstart? For så kunne du gendanne fra den sidt brugbare konfiguration.

.ellers prøv at læse : http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/TechNet/prodtechnol/winxppro/reskit/prjk_dec_lgsc.asp

(Det er muligt du skal mærke URL'en af, kopiere og indsætte den i adresselinien på din browser)

Læs iøvrigt denne informative side : http://www.pcworld.com/howto/article/0,aid,108734,00.asp

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-04 10:49

Ups.. Der var jeg for langsom, jeg henviste til XP

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 12-01-04 10:52

jeg har ikke meget forstand på det tekniske, så hvis du vil skære det ud i pap for mig

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 12-01-04 10:58

Jeg har lige prøvet at trykke F8, og derefter starte fra den sidst brugbare konfiguration. Men så kommer fejlmeddelelsen igen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 12-01-04 11:14

Nordania -> Jeg bruger Win98 og vist desværre ikke være til megen hjælp omkring Windows 2000, men jeg kan da gi' dig et link til Technet : http://www.microsoft.com/technet/treeview/default.asp?url=/technet/prodtechnol/windows2000serv/default.asp

(..som sidt må du kopiere og indsætte i browseren)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordania

Dato : 12-01-04 11:19

tror du ikke jeg har skrevet spørgsmålet i det forkerte kategori ??

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-01-04 11:50

Start din pc. Åbn din cd rom drev. Put din cd i med win 2000 på. Tryk på reset knappen, og din maskine genstarter, eller bare tænd og sluk.
Din pc skulle nu boote på din cd rom. Følg anvisninger på skærmen, vælg reparer.
Måske vil det virke.
mvh
jms

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 12-01-04 12:13

<<<<<<<nordia
Prøv lige at gøre som jeg har nævnt, inden du gør andet. Det burde løse problemet

mvh
jms

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:10

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>