/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
overføre data
Fra : Blabla3
Vist : 166 gange
20 point
Dato : 11-01-04 13:05

Hvad skal jeg gøre/købe?
Har nogle mapper på min bærebar der fylder ca 50 MB. Det skal jeg bruge til eksemen og hvordan kan jeg overføre til en pc på skolen. Det skal ikke være gennem brænding af CD eller tager bærebar med. Hvordan?
tak

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 11-01-04 13:13

Lav en FTP-server derhjemme, og når du er på skolen logger du på via en FTP-klient. Kan hentes gratis på nettet.

--
Med venlig hilsen

Henrik, Slagelse

PS: Så undgår du både at brænde eller at tage den bærbare med.... Det er vist den sidste metode...

Kommentar
Fra : Blabla3

Dato : 11-01-04 13:18

Må ikke bruge Internettet he...

Kommentar
Fra : h_blunck

Dato : 11-01-04 13:23

Hvordan havde du så tænkt dig at overføre 50Mb, når du hverken vil brænde en cd, tage den bærbare med eller må bruge internettet...

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 11-01-04 13:27

42 disketter og et diskkomprimeringsprogram der kan "zippe" til flere disketter,, men diketterne skal være gode (nye), men sikke no'et bøvl, hva' har man brændere til.

Kommentar
Fra : technet

Dato : 11-01-04 13:29

tag din bærbar med på skolen og så smid et kabel imellem de 2 pcér
det er vist den eneste løsning når du ikke må bruge internet

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 11-01-04 13:43

Hej Blabla3,

jeg vil foreslå dig en USB Memorystick med minium 64 MB...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 11-01-04 13:53

Du kan bruger et parallelkabel mellem de to PC'eres parallelporte. Det kræver blot, du har installeret Microsoft's 'Direkte kabeltilslutning' som følger med Windows på begge PC'ere. Du finder direkte kabeltilslutning i : Start->Programmer->Tilbehør->Kommunikation. Den ene af de to PC'ere skal sættes op som host. Den anden som klient. Du skal sørge for at den mappe der skal kopieres er valgt som 'delt' på den PC du skal kopiere fra.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 04-07-04 12:09

Anybody home ? I'm gone ...forever </MOLOKYLE>