/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Fra LP til CD?
Fra : xick
Vist : 640 gange
50 point
Dato : 10-01-04 23:11

Hvad skal jeg bruge, for at overføre gamle numre fra LP til min computer? (Både hardware og software)

//xick

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 10-01-04 23:40

Den har vi vist haft før! Hardware: Pladespiller og computer. Pladespiller skal sættes til line in på computerens lydkort (kræver måske et specielt kabel, så som to phonostik til et, eller DIN til phonostik)! Software en wave recorder (findes sandsynligvis allerede på dit operativsystem). Dertil kan fås meget smart software der gør det nemmere, men det er i brund og grund det!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 10-01-04 23:44

Hej Xick,

øh... det er ikke fordi jeg vil være ubehøvlet, og jeg håber heller ikke du vil opfatte det sådan... men prøv og gå om i søgefunktionen og prøv og søg på LP og CD, der har været et par indlæg herinde før som er gået meget i detajler mht. til det emne...

du ka' også prøve at søge på Vinyl, såvidt jeg husker havde en af indlæggende den overskrift...

jeg beklager, men jeg har ikke selv lige lyst til at søge efter indlæggende, og klippe klister dem herind...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-01-04 23:53

Du skal have en pladespiller, en forstærker til pladespilleren, hvis den ikke er født med en, kabel mellem forstærker og computer samt program til at optage med på computeren. (medioplayer kan godt bruges).

Hvis pladespilleren selv har en forstærker skal du formentlig bruge en adapter fra DIN-stik til lyd-ind på lydkortet.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-01-04 23:55

Glemte lige at du selvfølgelig også skal have en cd-rom brænder eller en dvd-brænder der kan brænde cd-ere.

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 11-01-04 00:10

Hejsa

Hvad angår hardware bruger du dit lydkort til optagelse af alt lyd. Alt lige fra, LP-afspiller, Båndoptager, mini-disk m.m. Det software jeg vil anbefale du skal bruge til redigering, samt optagelse af lyd er "Audio cleaning lab 2004" fra Magix.
Der medfølger software+audio-kable du skal bruge til opkobling fra computer til f.eks LP-afspilleren. (eller gennem dit anlæg)

Det gode ved programmet fra Magix er også at man kan optage lyd fra internette. (f.eks Net-Radio m.m.)
Herefter kan man exporter optagelsen til mp3 format, hvorefter man brænder musiknummerne ned på en tom cd-rom.
http://site.magix.net/index.php?8761&version=eversion

Mvh Agent2002

Ps. Det er igennem din microfon-indgang på lydkortet du forbinder Audio-kablet. Kablet består af 2 stk audiostik i den ene ende, hvor-i-mod i den anden er et mini jack-stil/phone-stik du bruger til lydkortet.

Kommentar
Fra : Prikken

Dato : 11-01-04 00:23

Agent2002 -> Ja, stadigvæk skal man bare sørge for først at der er en form for "for-forstærker" mellem LP og comp'en...

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-01-04 00:31

Hejsa xick

Jeg kan se at du spørger mig om jeg vil sende de dokumenter som jeg har sendt til catbody omme ved spørgsmål

http://www.kandu.dk/dk/spg/8727

Her kan du for resten også finde svaret på dit spørgsmål.

Kom men din email og jeg sender dig gerne disse dokumenter

Mvh Brian

Kommentar
Fra : xick

Dato : 11-01-04 09:53

Briani --> rylles@tdcadsl.dk

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 50 point
Dato : 11-01-04 10:05

Hejsa xick

Så er de sendt,håber du kan bruge dem

Mvh Brian

Godkendelse af svar
Fra : xick

Dato : 11-01-04 10:17

Tak for mailen!

Kommentar
Fra : briani

Dato : 11-01-04 10:21

Hejsa igen

Jamen så håber jeg at du får en del glæde af de dokumenter om lyd

kan du have en forsat god søndag
Brian