/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Icemat vs. sandblæst glasplade?
Fra : Currant
Vist : 416 gange
50 point
Dato : 06-01-04 16:13

Hejsa...

200 kr for en Icemat? Hmm, jeg kan få lavet en sandblæst glasplade i samme mål for under halvdelen... Okay, måske er deres glas specialt hærdet, men hvem er så voldsom med musen at en 4 mm glasplade må bukke under? Og så har man glæden over at ha "lavet" den selv - ligesom så meget andet omkring min computer!

Men er der nogen der har nogen form for erfaring med det?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 06-01-04 16:49

Ingen erfaring, men med så meget andet betaler du sikkert extra for det smarte navn

Tænk på den der 'smarte' aluminiums plade til at rense sølvtøj. En rulle sølvpapir og en pose havsalt er MEGET billigere.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-01-04 16:54

Min yngste søn er fanatisk med PC, spiller meget online, og har selvfølgelig en Icemat.
Men derudover er jeg enig med molokyle.
Bare lad være med at banke i bordet, og sige årrhh for HEL.....
når puteren driller.
Men Icemat er hærdet glas, og kan klare lidt mere end et stykke fra dit vindue

mvh
jms

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 06-01-04 17:11

Yeah - jeg ser ingen problemer - sålænge jeg husker teflontape, så sker der vel ikk noget ved at jeg måske får en lidt grovere sandblæst plade (jeg ved ikk om der kan være forskel der)...

Men nogen der har prøvet?

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 06-01-04 17:17

Desuden kan jeg så sætte et tryk på undersiden (ikke sandblæst) - så kan den blive helt unik, men det koster så lidt extra så... Der er mange sjove ting man kunne sætte under! :)

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 06-01-04 18:20

Hvorfor skal glasset være sandblæst???

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 06-01-04 19:21

Ellers har evt. optisk mus (Logitech Cordless MX700) slet ingen chance for at være med...

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-04 10:18

Jeg bruger selv et stykke sort 3 mm. blygummi som musmåtte. Det virker helt perfekt og koster ikke mange basøre.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Currant

Dato : 07-01-04 12:43

Hva ****** er blygummi? Det lyder som en absurd ordsammensætning :D

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-04 12:51

Blygummi er en vibrationsdæmpende gummimåtte af høj vægtfylde med indvævet kanvas. Bruges bl.a. til at dæmpe højttalerkabinetter og biler. Søg f.eks. på blygummi i Google

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 07-01-04 17:45

Tjah, Jeg bruger bare en dækkeserviet... -Jeg har lige pakket den med nisser på ned, så nu er den ensfarvet hvid igen... Men min mus er vist heller ikke videre optisk... Måske skulle jeg prøve sådan en... Hvad er fordelene? Min er en Microsoft intellimouse med hale. En lidt ældre sag, men den ligger rigtig godt i hånden, og det syns jeg betyder en del..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 07-01-04 19:38

Birgitta -> Tjae.. Hvis du vil dække op til din gamle mus, er det sikkert godt nok ...dét der dækkeserviet

..men har du nogensinde obduceret din mus efter en tur over måtten?

Fuld af alskens ting og nuldermænd er jeg sikker på

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : jmsgruppen

Modtaget 50 point
Dato : 13-01-04 19:16

Dit spørgsmål er stadig åbent.
Måske kan du ikke bruge nogen af de svar du har fået.
Fortsæt dialogen, hvis du ikke er tilfreds.
Jeg trækker mig ud af dette spørgsmål, og læser derfor ikke flere indlæg her.

mvh
jms

Godkendelse af svar
Fra : Currant

Dato : 13-01-04 20:52

Tak for svaret jmsgruppen.