/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
USB pen krypteret
Fra : M4GIC
Vist : 544 gange
394 point
Dato : 06-01-04 15:44

Jeg har anskaffet mig en 16Mb USB pen men da jeg satte den i første gang var der et krypteringsprogram (kan ikke huske hvad det var for et)og så tænkte jeg at det havde jeg jo ikke brug for. Så det slettet jeg.
MEN så mistede jeg lige næsten alt pladsen på den... ikke godt.
Hvad skal jeg gøre for at få de 16 Mb tilbage?

//m4gic

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 06-01-04 17:01

Hej

Jeg har også for nyligt anskaffet mig en billig 16 MB USB pen via Komputer For Alle.

Programmet der ligger på den hedder "SecurityPlus.EXE" - hvis det er det så opgiv lige hvor jeg skal sende programmet ti!

Men ellers gå ind i egenskaber for hardware for eks.v. harddisk og der vil man se en driver benævnt lign. "Generic USB Flash Disk" - vælg dette og derefter egenskaber >Diskenheder >Udfyld derefter Politikker og prøv at flytte flueben og genstart PC med USB disken siddene i.

Denne metode bruger jeg, når jeg ind i mellem ikke kan få vist USB disken via stifinder.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 06-01-04 19:42

Her hentes programmet, klik et af de 2 link foroven for at hente.
http://www.softbytelabs.com/Frames.html?f1=Banner.html&f2=Downloads/index.html
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : M4GIC

Dato : 07-01-04 09:57

Okay, nu har jeg hentet programmet... Men hvor skal jeg installere det?

//m4gic

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 07-01-04 10:37

Hmm

Har du prøvet min opskrift?

Fortæl lige hvad du har prøvet!

Er USB disken fra "Acru" - hvis ja så bruger den "SecurityPlus.EXE" - det program skal kopieres over til USB disken.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 07-01-04 10:44

Hej igen!

Hvis du har hentet dette program via:
http://www.softbytelabs.com/Frames.html?f1=Banner.html&f2=Downloads

Så læg lige mærke til at det koster USD 29,95. Men du kan ikke lægge noget på USB disken, hvis du ikke kan se drevet.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : M4GIC

Dato : 07-01-04 11:40

jeg har prøvet det du sagde med at flytte flueben men kan sq ikke finde nogen at flytte...
Jeg kan godt bruge USB pennen men den viser at der kun er 1.5 Mb... Formatering og partitionering hjalp ikke...

Accepteret svar
Fra : Bjarne_H

Modtaget 394 point
Dato : 07-01-04 14:25

OK - kan du se havd USB pennen hedder?

Hvis den hedder det samme som min, så tror jeg, at det vil hjælpe, hvis du får en koip af mit program "SecurityPlus.EXE" der kun fylder 300 KB og ligger det øverst på USB pennen.

Programmet gør det, at det skjuler noget af lageret som man selv definerer. Min USB viser eks.v. kun 8 MB; men når jeg åbner programmet og angiver password så får jeg yderligere 8 MB hvor jeg har lagt data som andre ikke skal se.

Hvis du vil prøve det, så opgiv lige en e-mail-adresse som jeg kan sende det til.

Jeg tror ikke, at den version af "SecurityPlus.EXE" på nettet og den version jeg har på min USB pen virker på samme måde.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : M4GIC

Dato : 07-01-04 14:28

okay.
info@arqalo.dk

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 07-01-04 14:38

OK jeg sender program om kort tid.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 07-01-04 18:28

Hej

Hjalp programmet og har du fået det til at virke?

Ellers så skriv igen, og jeg skal prøve at give en mere udførlig vejledning ved at gå via egenskaber; men så fotæl lige også hvilket mærke / navn din USB pen har..

Mvh
Bjarne
Jeg mangler Har

Kommentar
Fra : M4GIC

Dato : 08-01-04 08:32

Desværre ikke... Når jeg skriver kodeordet siger den password error...
Men ja det er også sådan en pen fra Acru...

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 08-01-04 18:34

Hmm

OK - så er der hul igennem.

Det password den beder om, er det oprindelige eller et du har haft indtastet.

Jeg ændrede Password til det jeg oplyste til dig, hvis nu det var således at det blev gemt i prigrammet.

Jeg kan ikke huske hvad det oprindelige hed; men prøv at taste retur i feltet eller hvis du evt. selv kan huske hvad du har ændret det til.

Eller så prøv at ringe og drøfte med Komputer For Alle, for Password er ens ved staten, så det må de kunne oplyse.

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 08-01-04 18:38

Hej igen!

Har fundet BV - prøv at taste "0000" uden anførelsestegn i Password, det er det Password der er fra staeten.

Pøj pøj !

Mvh
Bjarne

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 08-01-04 18:42

Prøv 123456 som password. eller 1234 eller Admin
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : M4GIC

Dato : 09-01-04 08:33

okay, nu har jeg gjort det og jeg har fået pladsen igen... takker...:)

Kommentar
Fra : Bjarne_H

Dato : 10-01-04 15:04

Selvtak - herligt, at du fik det til at virke

Mvh
Bjarne