/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Canon BJC printerdriver
Fra : nilsen
Vist : 426 gange
200 point
Dato : 06-01-04 00:03

ga
Ved udskrift av bilder forvrenges farvene, samt at det vises striper på bildene.
Farvepatroner og printerhode er iorden.
Windows xp home ed. indstallerer driver til "canon bubble jet bjc 3000", mens printeren igrunden heder Canon bjc 3000 (er dette samme printer?)
Med printeren fulgte det i sin tid en cd rom, som kaller printeren bjc 3000, denne variant finnes ikke i xp's oppsett, istedet indstallerer xp bubble jet varianten, og denne fungerer ikke godt.
Noen forslag til løsning av problemet+
Nilsen

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-01-04 00:18

Tror det er den samme printer! Er der ikke en mulighed for at justere printeren? Prøv at højreclick på printeren og gå ind under egenskaber! Det lyder som om printerhovederne skal kalibreres!

Accepteret svar
Fra : BjarneD

Modtaget 210 point
Dato : 06-01-04 00:28

Jeg har sådan en liggende og den var rigtigt god så længe printerhovederne var i orden. Jeg har også oplevet udskriftsproblemer som jeg løste med en ny driver som jeg hentede Her: http://www.canon.dk Vælg Privat, download af drivere.
Hei

Bjarne

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-01-04 00:28

Hej.

Jeg har lige set på Canons hjemmeside, og der er desværre ingen drivere til XP.
Jeg siger ikke dette er årsagen at du måske ikke har den rigtige driver, men det kunne også tyde som >tedd anfører kalibrering.

http://software.canon-europe.com/software/canon_bj_windows_9598me_printer_drivers2018.asp?model=BJC-3000

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-04 00:32
Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-04 00:33

ellebye<<Jeg skulle måske lige nævne at jeg hentede linket via www.canon.dk

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 06-01-04 00:34

Her på denne side kan du finde din driver. MEN for at få den der virker til WinXP skal du vælge den engleske version. Den dansker ser ikke ud til at understøtte xp.

http://software.canon-europe.com/Printers/Bubble_Jet_Printers/BJC3000400.asp

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-01-04 00:35

bjc står jo for bubble jet et eller andet sandsynligvis canon! Og hvis windows finder printeren burde det jo være rigtigt! Men måske er der som skrevet en nyere printer driver der løser problemet! *S*

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-04 00:36

colour

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-04 00:37

copycat(DK) passer godt til dig

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 06-01-04 00:43

Hmmm.... Tjaaa duplikationskatten

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-01-04 00:45

bubble jet color!!! Godt bjarne!

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 06-01-04 00:51

<copycatDK kopieringskat på nydansk

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-01-04 00:52

>bjarneD

Det var som syv i h...., godt gået.

ellebye

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 06-01-04 00:53

Nu da vi er ved emnet, så www.driverworld.dk er en kanon gennemvej til den manglende driver. (Ikke rette direkte mod nilsen) Men jeg har vist haft den i Tip før.

Kommentar
Fra : mogas

Dato : 07-01-04 16:16

hej har selv haft næsten samme problem og fik det løst problemet er at win xp har lidt svært ved BJC printere

prøv det her
fjern driveren og printer og genstart og når xp finder printeren igen så lad være med at installere den vent til maskinen er startet helt op når den har gjort det så sæt cdén fra printeren i og start den installer progammer og driver så skulle det virke det gjorde det ihvertfald for mig
held og lykke
Mogas

Godkendelse af svar
Fra : nilsen

Dato : 07-01-04 22:43

Tak for svaret BjarneD.
Jeg måtte hente en engelsk versjon (driver) til printeren, ingen danske utgaver tilgjengelig, resultatet ble noe bedre, men faktisk ikke førsteklasses, tydeligvis arbeider xp og canon ikke godt sammen, jeg har en annen printer hp, med denne printer er det ingen problemer.
Men det er nok driveren som er problemet.
Poengene er avgitt.
mvh
Nilsen

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 07-01-04 22:46

Tak! Glad for at kunne hjælpe selv om resultatet ikke blev helt perfekt, men du har ret. Jeg har også en Canon BJC 6100 og der er der ingen problemer.
Bjarne

Kommentar
Fra : copycatDK

Dato : 07-01-04 23:04

Hmmm.. hvor føler man sig snydt efter som jeg selv mener og du selv siger at det skulle være den eng. driver du skulle bruge. Mener da lige det var det jeg skrev til dig.. Kigger lige.. Jo det var det.. Men sådan er det jo.

Kommentar
Fra : nilsen

Dato : 08-01-04 08:09

gdi
copycatDK
Jeg beklager hvis du føler deg snydt, men Bjarne var den første som svarte (med ny driver), og jeg har ikke fundet noen metode i kandu til å fordele poengene. Sri
Nilsen