/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Gl. LG-brænder med win xp
Fra : Bobba_Fet
Vist : 443 gange
168 point
Dato : 19-03-02 13:53

Det har virket ;)

Jeg har en gammel LG brænder, som stadig fungerer fint!!
Jeg bruger Win XP, og har installeret Easy Cd Creator 5.0 (+update til Win xp).
Mit problem er nu, hver gang jeg vil brænde en cd, siger Easy cd.... at jeg skal ligge et tomt medie i ???
Jeg har prøvet med 20 forskellige medier, men uden held.
Jeg prøvede så Win Xp's "eget brænde program" den siger det samme??
Har prøvet at gen-installere software uden sucess??
Nogen der kan hjælpe ;D
(Brænderen fungerer stadig fint, har testet den i min anden maskine med win98).

Godtager ikke formatering af Pc som svar :)

Kommentar
Fra : PARKENSS

Dato : 19-03-02 14:58

Hej

Kan du afspille noget fra din Brænder i Win XP maskinen ???

Hilsener
Parkenss

Accepteret svar
Fra : zonker

Modtaget 168 point
Dato : 19-03-02 19:36

Hvilken version af ASPI drivere har du installeret ? Hvis det ikke er den rigtige får du problemer, du skal have fat i "aspi4all". Søg efter den i www.dejanews.com for at finde den.
Når vi snakker Easy CD Pro skal du minimum have version 5.02d for at det fungerer og følge den beskrivelse som står på roxio's hjemmeside (dem som udgiver easy cd pro) - www.roxio.com slavisk.
Desuden burde du også se om du havde den sidste nye BIOS opgradering i din brænder, det samme gælder dit budnkort, da der jo kan være noget som her driller.
Prøv eventuelt med Nero Burning Rom for at se om det kun er easy cd pro, som har problemer med at brænde under win xp. Det kan hentes i en demo-udgave hos Ahead : www.ahead.de
mvh

Kommentar
Fra : summer

Dato : 19-03-02 20:12

Hvad hedder den mere end LG? Måske skal din Firmware opdateres. Hvordan har du connected dine drev? Primary IDE: HHD - master. CD-rom drev - slave. Secondary IDE: brænder - master ??
mvh.
summer