/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Byg drømme computeren i år 2004
Fra : Agent2002
Vist : 579 gange
120 point
Dato : 04-01-04 21:50

Hejsa

Nu kan det være at jeg ikke er den eneste som går og drømmer om at opdatere min computer i det nye år.
Computeren skal bygges op heldt fra bunden af, og må godt være fremtidssikret de næste år fremover.

Det svære valg?
Internette er spækket med hardware fra A-Z og kan være overskuligt for en almindlige bruger, eller en første gangs køber. I computerblade laver de harddware-test, som fremmer et bestemt produkt.
Men...."Er produket nu det bedste som de skriver, eller ligger der en skjult dagsorden bag".......
Jeg mener at i bruger på kandu, har en bedere viden, da i ikke har nogen indflydelse på produktet. Enten syntes i produket er godt, eller noget være lort. Så hvad er inde og yt i det nye år.

Hvilken hardware skal man vælge til drømme computeren til en max. pris på 15.000.kr

Grafikkort, Harddisk, Processorer, Bundkort, Tv-kort, kabinet, Brænder (DVD-CD), Lyd-kort, Skærm, Tastatur+mus, skærm m.m.

Skriv dit indlæg, hvordan drømme computeren ser ud???

mvh Agent2002

Accepteret svar
Fra : Aprilia_SR50_Ditech

Modtaget 130 point
Dato : 04-01-04 22:02

4641 Føniks Titanium Line P4 3200MHz 800 FSB
Indhold Beskrivelse
Processor Intel Pentium4 Northwood-C 3200MHz FSB800Mhz
Bundkort ECS 648FX-A , USB 2.0, 800 FSB
Ram 1024, DDR-SDRAM PC3200
Grafik AGP 256MB GeForce FX 5600 tv-out
Harddisk 120 GB Fluid 7200 rpm
Netkort 10/100 Mbit
Lydkort AC97 lyd
Speaker 120 Watt Multimedie højt.
Diskdrev 1.44 floppy
Dvddrev DVD 48x16x
Keyboard Windows tastatur
Mus Scroll mus
Kabinet ATX Miditower, 300 Watt PSU
Screen 19" LG 901B 0,22 (H) dpi 3 års garanti
Garanti 2 års Reklamationsret, CE & EMC godkendt
Leveringstid 1-3 dage
Pris uden moms 8.396 kr.
Pris med moms 10.495 kr.
Opdateringsdato 19/12-2003

Føniks Computer A/S
Evt: med at andet lydkort og trådløs mus og tastatur (ca: merpris 1200)
En sådan putter kunne jeg godt "leve" med.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 04-01-04 23:47

også mig, men jeg garanterer at om ½ år ser drømme-pc'en nok endnu bedre ud.
Hvad med de krav som Mictosoft sætter til deres Windows XP Media Center Edition, som ikke engang vil kunne købes i en dansk udgave (markedet anses for lille), og hvor de samtidig kun vil have, at det bliver brugt på en skræddersyet maskine fra nogle udvalgte producenter (hvilket jeg kalder dumhed eller arrogance)
Nå nok om det.
Det er kun tegnedrengen der sætter grænsen, samt hvad man vil bruge pc'en til.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 05-01-04 00:58

Jeg tror ikke der ligger en skjult dagsorden.
Drømmekomputeren findes ikke, feks. vil det være alt for dyrt at fremtidssikre, da delene er forældede efter et år, så ville det være bedre at udskifte efter 2 år.
Nu ved jeg ikke om du vil samle selv, eller ofre de 400kr det normalt koster (De kan være givet godt ud da den bliver testet, og du ikke skal bevise at du ikke har samlet forkert.)
Men hvis du går til WWW.edbpriser.dk og vælger nogle af de størrer firmaer, kan du selv vælge produkter, eller få råd af dem.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 05-01-04 03:02

Hej igen

Mit indlæg var en form for et diskutionsindlæg til hardware i en "Byg selv Computer". At prøve at samle drømme computeren her i Kandu forum, og ikke bare blive henvist til WWW.edbpriser.dk m.m.
Overskriften på mit spørgsmål lød på "Byg drømme computeren i år 2004" og jeg kan se at "Aprilia_SR50_Ditech" er den eneste som rigtigt har givet sit svar til kende.

Så nu spørger jeg igen. Hvordan ser Din drømme computeren ud her i år 2004

Agent2002

Kommentar
Fra : halloodk

Dato : 21-01-04 09:47

Hej Agent2002
Jeg vil give dig fuldstændig ret, Kandu forumet har udviklet sig til en ny udgave af Det Bedste. Hvor er alle nørderne ?

Godkendelse af svar
Fra : Agent2002

Dato : 22-01-04 18:23

Tak for svaret Aprilia_SR50_Ditech.