/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Hjælp til logo!
Fra : Patriar
Vist : 744 gange
85 point
Dato : 31-12-03 01:52

Jeg skal åbne en akupunktur klinik, og vil have min far til at tegne et logo (han er dygtig, som jeg kan skanne ind på min hjemmeside, som jeg dog ikke har lavet endnu.

Men er der nogen der har en ide til et logo til en akupunktur klinik?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 31-12-03 10:07

Ingen idé til logo - men husk at det skal kunne gøre sig godt i lille udgave og i en s/h kopi fra kopimaskine.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : _michael_

Modtaget 85 point
Dato : 01-01-04 19:20

Hvad med et sødt smilende pindsvin.. :) for at lave et utraditionelt logo, der kunne signalere positivitet, sjov, glæde og alternativ tænkning. Det tror jeg kunne være en god idé... Personligt ville jeg smile, hvis jeg gik forbi en akupunktur-klinik og så deres logo og tænke, at det sikkert er et godt sted at få behandlinger.

Du er jo selvfølgelig god til dit arbejde, ellers ville du ikke starte en klinik. Så umiddelbart skal du under alle omstændigheder IKKE tænke på, hvad andre synes. Men derimod tænke lidt mere på, hvad du selv står for og hvem du er som person. For du skal drive noget selvstændigt, hvor det er dig og din service, der skal tjene 'kassen'. Og i denne henseende behøver du ikke at ha' et logo, som alle andre har. Eksempelvis kan jeg huske de 3-4 akupunktur-klinik logoer fra mit bo-område, der allesammen bruger næsten det samme logo. En anonym person uden ansigttræk med en masse 'stik-punkter'. Ret kedeligt, ikk'?... Som om alle butikkerne er bange for at skille sig ud fra alle de andre klinikkers koncept.

Men under alle omstændigheder vil jeg klart anbefale dig at overveje lidt over hvem du selv er som person og hvad du gerne vil give dine kunder udover selve akupunkturen. Er det eksempelvis et hyggeligt sted med god atmosfære og en tillidsfuld behandling man får? Et sted, hvor selv nervøse og 'nåle-bange' personer også kan føle sig trygge? Eller er det et hi-tech koncept med spejle på væggene osv... Er der beroligende musik etc til behandlingen.

En bi kunne også være et alternativt logo.

/Michael

Godkendelse af svar
Fra : Patriar

Dato : 01-01-04 20:38

Tak for svaret _michael_. Det syntes jeg faktisk var ret godt det du skrev
Jeg tror også at jeg rent faktisk vil benytte mig af et dyr evt. en bi el. lign.

Kommentar
Fra : _michael_

Dato : 02-01-04 00:26

Det var så lidt. :)