/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Eftersøgning af min aldrig kendt Famor.
Fra : leonard
Vist : 549 gange
230 point
Dato : 29-12-03 14:51

Den 27.oktober 1909 blev min far født i Odense af Anna Mathilde Kirstine Jensen. Ikke langt tid efter forsvandt hun efter
at have overgivet min far i pleje (hvem kan jeg simpelthen ikke huske - min far døde i 1951,hvor jeg var omkring 13 år).
Han prøvede hele sit korte liv at prøve på at finde sin mor uden held.På et tidspunkt i slutningen af 1970´erne prøvede
jeg via Landsarkivet i Odense og fandt frem til,at hun er født i 1890 den 25.juni i Odense Vor Frue Sogn,som datter af
Jens Peder Jensen (født 15.september 1864 i Pårup sogn) og Caroline Ane Kirstine Berthelsen (født den 10.december
1868 i Ubberød sogn). Jeg fandt frem til disse oplysninger via Justitsministeriet,fodi jeg troede,at var far var adoptivbarn.
Pga. studier og arbejde har jeg først nu begyndt at interessere mig for,hvor hun er blevet af, og det har vist sig at være
en svær nød at knække.
Derfor vil jeg via disse sider prøve på at måske finde et svar af Jer et eller andet sted i landet, om der efterkommere af
hende,osv.

På forhånd tak til Jer,der kan give mig spor!

Cand jur Henning Leonard Hansen

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 29-12-03 15:03

Du har vel kigget i diverse folketællinger for Odense helt frem til 1950, måske var der søskende til din far, så det kan jo være hvis du kan få kontakte med dem eller efterkommere, at der findes nogle oplysninger der, og måske evt skifter, ellers må det vel siges at blive en stor opgave at skulle kigge i FT'ere. Måske kan du finde noget om hende i skiftet efter hendes forældre, så måske skal du prøve at finde dem døde, og hvis du ikke må se skiftet, så kigge i dødsanmeldelserne.

God jagt og

GODT NYTÅR

Lis

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 29-12-03 15:05

Hej!
Hvis det er din farmor og du har hendes fødselsdata, kan du på folkeregistret få at vide, hvornår/hvor hun døde (hvis det er efter 1921). Pris ca. 52 kr.

For lidt flere penge, kan du få oplyst alle de steder hun har boet, efter 1921 (og vist nok også om hun havde børn).

Så afsted til de nærmeste folkeregisterkontor (som ikke har lukket indtil den 5. januar).

Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 29-12-03 17:58

På denne adresse kan du søge i kirkebøger og folketællinger on-line
http://www.arkivalieronline.dk/kirkeboeger/Kirkeboeger.aspx

Du skriver ... din far prøvede hele sit korte liv på at finde sin mor uden held...
Din farmor kan udvandre til USA efter din far er født i 1909 , en mulighed siden du , din far ikke har kunne finde hende , du kan jo prøve søge på denne adresse
http://www.ellisisland.org/

Adressen til http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
husk alle oplysninger du finder på FS. er en ledetråd og skal tjekkes i kirkebøgerne .
Her er fra FS. angående CAROLINE ANE BERTHELSEN , det er hvis din oldemor
IGI Individual Record FamilySearch™ International Genealogical Index v5.0
Denmark
Search Results | Download | Pedigree

CAROLINE ANE BERTELSEN Female
Event(s):
Birth: 10 DEC 1868

Christening: 24 JAN 1869 Ubberud, Odense, Denmark

Death:
Burial:
Parents:
Father: CHR. BERTHELSEN Family
Mother: ANE CATRINE JENSEN

Messages:
Extracted birth or christening record for the locality listed in the record. The source records are usually arranged chronologically by the birth or christening date.

Source Information:
Batch No.: Dates: Source Call No.: Type: Printout Call No.: Type:

C202314 1847 - 1870 0050269 Film NONE

Sheet: 00

© 1999-2002 by Intellectual Reserve, Inc. All rights reserved. English approval: 3/1999
Use of this site constitutes your acceptance of these Conditions of Use (last updated: 3/22/1999).
Privacy Policy (last updated: 10/12/2001). 27 http://www.familysearch.org v.2.5.0

Senta

Kommentar
Fra : leonard

Dato : 02-01-04 13:39

Som tillæg til min forespørgelse af 29.december 2003 kan jeg fortæller Lis, Jeannie og Santa,at de muligheder I nævner
har jeg prøvet og prøvet uden resultat. Også til udlandet er min færd gået per internet uden resultatF.eks. har USA jo
store søgebaser - men det gav heller ikke resultat,desværre.
Derfor håber jeg jo herigennem på det store gennembrud.
Men en tak skal I dog have og Godt Nytår.
Fra Henning Leonard Hansen

Kommentar
Fra : jkrjk2

Dato : 02-01-04 14:41

Hej Henning!
Hvorfor kunne du ikke få oplysninger på folkeregistret?
Jeg spørger af almindelig nysgerrighed, for det et muligheder jeg snart må tage i brug.

Jeannie

Kommentar
Fra : senta

Dato : 10-01-04 00:36

Anna Mathilde Kirstine Jensen født 1890 den 25.juni i Odense Vor Frue Sogn
fandt jeg i opslag 319
http://www.arkivalieronline.dk/kirkeboeger/Kirkeboeger.aspx

du kan jo tjekke i kirkebgen fra Vor Frue Sogn i Odense om din farmor evt. har andre søskende og hvis , derigennem finde nulevende efterkommer der evt. ved , hvor din farmor er rejst hen efter din far er født.
Senta