/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Mpeg til vop
Fra : mlvj
Vist : 413 gange
50 point
Dato : 29-12-03 08:45

Hej jeg har en mpeg film som jeg skal have konverteret til vop så den kan ses på min stationære dvd er der et program der kan det ???

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 60 point
Dato : 29-12-03 08:50

Det burde ikke være nødvendeligt, din stationære dvd kan vel spille VCD og SVCD.
De er lavet med mpeg1 og mpeg2 og brændes over på cd med eks . Nero-burnner.
Hvilket brænder program bruger du. ?

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-12-03 10:10

Hej mlvj,

øh... umiddelbart gætter jeg på du mener vob...

men som natmaden siger burde det ikke være nødvendigt, idet du ka' lave den som SVCD...

men så ved jeg ikke om det er på en cd-rom eller dvd-rom du putter dit indhold, som du vil se på din stationære dvd... hvis du ønsker at det ska' være VOB har du såvidt jeg husker brug for et DVD authoring program...

mvh.

Strarup

Godkendelse af svar
Fra : mlvj

Dato : 29-12-03 10:32

Tak for svaret natmaden. det vil jeg da prøve.

Mikael

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 29-12-03 11:16

håber at det virker for dig.
måske dette program kan være til hjælp:
'DVDx 2.1 : DVD to VCD/SCVD/AVI converter by Jean-Luc PONS'
Citat
DVDx allows you to convert DVD to VCD2.0/SVCD1.0/AVI in one step (Including
multiplexing, splitting). It produces good quality movies in AVI/MPEG1/2 format
and you don't need to have 5Gb free on your hard disk !
DVDx has been tested on Windows 98, ME, 2000 and XP

Det er nemt og gratis at bruge. det kan downloades her:
http://www.labdv.com under download.

Mvh. Natmaden.