/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
MIt ecs k7s5a bundkort vil ikke tænde
Fra : Pc freak
Vist : 505 gange
110 point
Dato : 22-12-03 16:39

Hej

mit k7s5a bundkort har kørt fint i et år, men efter at jeg har skiftet min cpu-køler ud men en fra et af mine gamle bundkort tænder min computer kun i et sekund og så slukker den igen.

HVAD SKAL JEG GØRE????

håber i vil hjælpe

mvh.
Pc freak

Accepteret svar
Fra : dk

Modtaget 120 point
Dato : 22-12-03 17:12

Hejsa
det lyder som om den ikke kan køle nok, og derfor slukker for pc,en
din cpu bliver for varm
du skal have fat i en krftigere køler

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-03 17:23

Din CPU kan ikke nå at blive så varm på 1 sek.
Måske er det spændingen som føder køleren, der ikke passer til din "gamle" køler.
Du skal ikke "køre" uden køler, men prøv lige om den kan starte uden tilslutning af køler - bare ca. 10 sek.
Emesen.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 22-12-03 19:02

jeg har prøvet uden køler men den vil stadig ikke tænde.
jeg har også prøvet med min gamle køler.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-03 19:12

Så er det noget andet.
Din Cpu sidder ordentligt på plads
Har du skiftet ram/sidder skævt/halvt nede
Tag HD/CD-rom/DVD fra beggekabler
Tag diskettedrev fra begge kabler
Tag ekstra kort ud
Tag skærmen fra
Start comp - hvis den bibber så sluk og set en ting i ad gangen.
Hvis det er hovedafbryderen du tænder med så skal den også aktiveres med knappen foran
Har du skubbet til de små styreledninger på motherboard.
Emesen.

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 22-12-03 19:38

den vil stadig ikke tænde efter at jeg har taget mit modem ud og fjernet kablerne til mine drev.
der er en lille ridse i mit bundkort, kan det være problemet?

Hvad mener du med at jeg har skubbet til de små styreledninger på mit motherboard?

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 22-12-03 20:54

Det er de små ledninger med stik til:
Starte comp
Resette comp
Lamper i fronten
Og du har vel ikke en løs skrue inde under motherboard (som evt. kortslutter)
Når comp slukker efter 1 sek. kan det være kortslutning eller kabler som sidder forkert.
Det kan være at er den automatiske sikring som slår fra.
Emesen.

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 23-12-03 08:40

hej Pc freak.
Hvilken cpu har du , jeg har nemlig en kamerat der har prøvet det samme , han hade en AMD duron , det vidste sig at da han hade sat køleren på var han kommet at ødelagt kernen på cpuén , så den slukkede også efter 1 sek. så tjek lige , om dette skulle hvære for dig .
ps. der skal meget lidt til for at dette sker.
MVH Hardy

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 23-12-03 17:14

jeg har en AMD athlon 1600+

hvordan ser man om kernen på cpuen er ødelagt?

jeg kan ikke se nogle løse skruer og jeg har også prøvet at tænde den kun med cpu og køler!!!

Kommentar
Fra : hardy

Dato : 25-12-03 11:49

Hej PC FREAK.
Du skal ha cpu af og kikke på kernen "den firkant i midten af cp´en ",brug en lup , hvis der bare det mindste hak ,som reglen er det på kanten af kernen,fordi man er komme til at trykke skævt på køleren da man montere den ,der skal ikke meget til .
mvh. Hardy.

Kommentar
Fra : shansen007

Dato : 02-01-04 22:18

Hej PC Freak

Kunne måske stadig være tale om at "overheat protection" slår til selvom den gamle køler lige pludselig ikke virker. Prøv at montere den gamle efter alle kunstens regler - med pasta.
Prøv også at se disse links:
http://www.hardwareanalysis.com/content/topic/12986/
http://oldlook.experts-exchange.com/Hardware/Desktops/Q_20805631.html (svar står nederst på siden)

held og lykke - og fortæl os om løsningen

Søren

Kommentar
Fra : dscoop80

Dato : 02-03-04 15:31

Hej PC Freak...

Du har tydeligvis monteret den nye køler forkert!
Pas på du ikke brænder den a'...

1. Tag køleren a' ... få fjernet kølepastaen på CPU'en forsigtigt med et middel til dette...
2. Køb nyt kølepasta, smør en smule ud på midten a' CPU'en...
3. Sæt køleren på, montér den, så den sidder fast...

PS: Starter den stadig ikke, så køb en ny CPU-køler og gentag mit foreslag fra 1-3...

Mvh. Cooper

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-10-05 21:11

Hejsa
har du fået løst dit problem ? vil du så være venlig og lukke denne tråd ved at acceptere een af Kommentarene ?

Kommentar
Fra : Pc freak

Dato : 26-10-05 19:34

Løste problemet med at købe en ny computer, så accepterer bare det første svar....

Godkendelse af svar
Fra : Pc freak