/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
Hvilket Motherboard skal man købe...
Fra : Saigo
Vist : 208 gange
20 point
Dato : 21-12-03 13:20

Hej, jeg har et lille spørgsmålsom jeg håber i kan hjælpe mig med...

Hvilket motherboard er "best" for en rimelig sum penge...? Det skal understøtte pc 2700 ram og ikke være n-force da jeg kun har 1 ram blok... eller kan det betale sig at købe en ram blok mere og bruge n-force?? Kan i hjælpe mig med at nogle idéer...

På Forhånd tak

Mvh Morten

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 21-12-03 13:30

jeg bruger et chaintech apogee 7vjl support: amd duron/athlon/athlon xp.
som jeg er ganske tilfreds med http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264707959 prøv at kikke på anmeldelserne
mvh Granslam

Kommentar
Fra : carlsen6

Dato : 24-12-03 17:09

du kan jo sagtens bruge en ram-blok i på et n-force kort, men der er også mulighed for at bruge dual.

Kommentar
Fra : sol_jakobsen

Dato : 31-12-03 00:15

soltek SL-75FRN2-L (nforce2) til 605kr, det kan både køre dual ram og enkelt, og er nok det bedste til prisen, hvis man vil oc som en sindsyg vil andre nok sige abit, eller epox, men det er en smags sag.
motherboarded er uden sata, men SL-75FRN2-RL har det hele til 775,00
kan købes her http://www.midtdata.dk/ (er et af de billigeste steder iflg edbpriser.dk)

Kommentar
Fra : staldgade

Dato : 04-01-04 14:37

Hej Jeg er ny på skuden, men vil gerne spørge hvor svært eller svært ikke, det er at skifte bunkort i sin maskine. Mange anbefaler mig et Asus P4P800, som jeg også har bestil, i "deluxe" udgaven endda. Det er jo blevet rost til skyerne for sin yppige preformance til Intels P845 chipset, som æskerne næsten er sovset ind i med udtalelser fra Itels egen direktør !!!
Kan man få nogen hjælp bortset fra professionel til at udføre en slig hjernetransplantation..

Knutski

Kommentar
Fra : defoss

Dato : 12-01-04 20:16

Dit sprøgsmål hænger ikke rigtig sammen. N-force2 fra Nvidia er blot et chipset, som forskellige bundkortproducenter så bruger. Du kan køre med både en og to ram blokke, eller tre for den sags skyld. N-force2 er det bedste chipset der er lavet til AMD, så uanset hvad du har tænkt dig er det det bedste valg. N-Force2 findes i forskellige udgaver, men hvis du har tænkt dig at køre med en CPU der køre 400 i FSB, så skal du vælge Et N-force2 ultra 400. Hvis du vil have integreret grafikkort på, skal du vælge det chipset som har en Northbridge der hedder IGP, hvis ikke Så skal den hedde SSP. Hvis du vil have integreret lydkort (soundstorm) Skal du vælge det der har en southbridge som hedder MCP-T, og hvis ikke skal det blot hedde MCP.
Hvis du køre med to ram blokke har du med dette chipset mulighed for at køre dual, men husk at ram-blokkene skal være identiske. Hvilket bundkort du så skal vælge, er jo en smags sag. Men ABIT og Expo laver begge nogle af de bedste. De har begge en hel serie af forskellige kort med N-force2, så hvilket du vælger afhænger jo af hvad du har brug for. Hvis du skal køre SATA, raid, soundstorm og have god overclocking, så ville jeg vælge et ABIT NF7-S ver. 2.0 (SSP/MCP-T)

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 07-04-04 21:05

lukker du ikke lige dit spørgsmål tak

mvh Granslam