/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
S.O.S ????
Fra : vicksblues
Vist : 532 gange
27 point
Dato : 19-12-03 00:24

Hvad er det for signaler vi gir hinanden ???
Eller skal jeg sige hvordan tolker vi hinanden signaler når man tror at man kender hinanden efter at ha snakket sammen i 5 min ???

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-12-03 00:29

Hvad mener du helt præcist med dit sp.??

Frida

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 19-12-03 00:36

Det er der skrevet mange bøger om - altså at mennesker generelt er tilbøjelige til at lade de første 5 inutters indtryk dominere. Og for mit eget vedkommende må jeg da erkende at det er ret svært at komme ud over...

Hvad er det du vil spørge om ???

/M

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 19-12-03 00:39

at vi hele tiden bliver nöd til at tolke kropssprog .Er vi duktig på det??

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 19-12-03 00:41

nu tänker også på denne cypertid hvor vi ikke har noget kropssprog at kikke på .......hvad använder vi så for at tolke hvad folk enlig mener ??

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 19-12-03 00:43

Skriftsproget.

Mvh zumi

Kommentar
Fra : rkl

Dato : 19-12-03 00:45

...Og disse

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 19-12-03 00:46

MouseKeeperX så der skal meget til inden du ändre mening om hvordan en vis person er...........ikke meget til tolerans

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 19-12-03 00:46

smileys og emoticons Og humor, ironi og sarkasme som osse kan udtrykkes i skriftsprog!

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 19-12-03 00:52

Nej, vi er sgu ikke alle sammen lige dygtige til det; og vi er heller ikke altid lige dygtige - altså at aflæse kropssprog.
Men rk? skriver det sådan set rigtigt nok. Det betyder utrolig meget at folk forstår at benytte smileys på en fornuftig måde.

For mit eget vedkommende har jeg, efter et par uheld med at sende emails for hurtigt og meningen ikke er forstået som tiltænkt, holdt helt op med at sende emails hvor jeg på en eller anden måde føler mig ophidset. Jeg venter med at sende dem til jeg har kikket på dem et par gange, og det kan godt anbefales.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-12-03 00:53

Selv skriftsproget kan til tider afsløre vores forskelligheder. Nogle udtrykker sig kort og præcist - andre er mere farverige og livlige i deres måde at formulere sig på.
Det syns' jeg man ser mange eksempler på - selv her på KanDu

Frida.

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 19-12-03 00:55

@->- en god ide : MouseKeeperX ellers kan det jo bli jo også bli sjovt
rkl ja

Kommentar
Fra : MouseKeeperX

Dato : 19-12-03 00:57

Nej jeg mener ikke at der skal særlig meget til for at man får en større stjerne hos mig - i forhold til mange andre.
Men stadig er førstehåndsindtrykket ret dominerende i forhold til tidsforbruget. På den anden side er det vel ret tidsbesparende ;)

Jeg er desværre nødt til at smutte - jeg håber at i får en god diskussion

/M

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-12-03 01:01

>vicksblues

Jeg forstår godt dit spørgsmål. Normalt ser man hinanden mens man taler men her i foraet skriver vi til hinanden, uden at vide hvem der sidder i den anden ende.

Hvordan ser personen ud?
Griner han af mit spørgsmål, men "holder lav profil"

Og hvad man ellers kan komme på.

Her i cybercity er det kun ordene det taler ikke andet. Det man må prøve er at som vi siger "se mellem linierne" om man på sprogbruget kan forestille sig personen. Som du også har prøvet har vi mellem "superbrugerne" en gang imellem smalltalk hvor man måske lærer lidt mere af personen at kende.
Spørgerne er et blandet landhandel, det ses bedst på de "ærlige" de der belønner svaret med de point der er stillet i udsigt, omvendt de "uærlige" som blot forsvinder når de har fået deres svar.

Endeligt er der måske lidt forskel på danskere og svenskere. Jeg tror at svenskerne gestigulerer mere end danskerne, kald os blot "kolde" men i den retning er vi forskellige, og se en italiener. Dem kan man umuligt skrive med de bruger jo både arme og ben når de udtrykker sig.

Blot et lille eksempel. Jeg har tidligere sagt at jeg har en svensk svigerinde. Når vi ses får jeg altid et stort knus af hende, men når hun skriver til mig, er det meget sjældent hun skriver "Kærlig hilsen fra". så i den retning er vi lidt forskellige.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 19-12-03 01:02

humor, ironi og sarkasme ............ja det har jeg hört en del af her på kandu

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 19-12-03 01:09

ellebye .........ja det der med danskerne og svenskerne har du ret i ..........men de er ved at läre sig og er blivet bedre til at skrive söde ord men ellers syndes jeg ellers at du har helt fejl for det er svenskerne som er kolde og sväre at komme ind på livet.Jeg flyttede til sverige for 17 år siden og jeg (som ellers er en usadvendt person) har fået 2 meget gode venner på alle de her år.Nu siger du sikkert at det ikke kommer an på antallet og det har du jo ret i men svenskerne er sväre

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 19-12-03 01:17

og her sidder mest og snakker med mig selv :-0 ...........om mig selv........enlig skulle jeg vel ikke väre utilfreds

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 19-12-03 05:23

. . . _ _ _ . . .

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-12-03 08:53

Save Over Soules.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-12-03 09:38

Interessant emne søster så jeg vil godt give mit bud med.

Når vi møder en anden i cyperspace, så er det som tidligere nævnt kun det skrevne samt smileys, vi kan "se" men måden vi læser det på er ud fra vores eget "indre".
Hvis man f.eks. har et lavt selvværd, vil ironi blive taget ret hårdt og kærlig humor vil måske blive taget som kritik. Hvis man er "vred" indeni, så vil man læse de skrevne ord negativt, men hvis man er positiv og glad vil man tage tingene let.
Der er mange misforståelser herinde på Kandu netop pga. samme og det har da godtnok givet nogle gevaldige diskussioner og nogengange er det desværre gået over i hetz - men det er heldigvis meget lang tid siden og nu mere og længere tid man bruger herinde, lærer man så småt hinandens humor at kende og så går det nemmere. Men det kan godt være svært for nye brugere af kandu at forstå "sjargongen" herinde.

Men generalt vil jeg mene, at den måde vi tolker andre mennesker på i al almindelighed, afhænger af den person vi selv er

// Toupie

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 19-12-03 10:21

>toupie

Jeg kunne ikke have skrevet det bedre, du har lige ramt kernen i det hele.

Ellebye

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-12-03 10:25

Ellebye

Tak

// Toupie

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 19-12-03 13:51

ja söster Toupie man vil jo ikke trampe i spenaten når man er ny her og så er det vel ALTID når man er ny. Men jeg syndes nok at der findes alt for mange dobbeltydelige meninger som gör at man misforstår andre eller selv bliver misopfattet, om det er pga. ens egen humör ..............ja det kan da väre så men meget er også forudsatte meninger om andre ...............

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-12-03 14:21

Man er jo heldigvis frit stillet for om man vil benytte sig af sider som Kandu Er man meget sart an.g. andres meninger - kan det da godt være, at man skal søge en anden kommunikations mulighed. I hvert fald kan det da ikke betale sig overhovedet at bryde sig om, hvad andre mener. Gør man det, er man jo ikke længere sig selv - og så er det da først, at CyberWorld har fået sit kolde greb om dig/mig....

Støder man på personligheder der ikke lever op til egne normer/regler - skal man nok ikke kaste sig ud i de store diskussioner med vedkommende, hvis man er en sart sammensat personlighed. NEMT IK'

Frida.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-12-03 15:15

Selvfølgelig er det én frit for om man vil bruge Kandu, men Kandu er jo først og fremmest til for, at hjælpe hinanden

Jeg tror, at de store diskussioner oftes kommer fordi man føler sig misforstået og prøver at rette op på dette, men da modtageren læser ud fra sine egne holdninger, bliver dette måske opfattet som et "angreb" og så går det galt......det behøver man ikke være en sart sammensat personlighed for .........og hvis man én gang føler, at man er blevet angrebet af en person, så vil ens mening om denne person måske (alt efter hvem man er) være forudfattet, og mange ting vil derefter blive betragtet som et angreb og ikke som en humoristisk kommentar.

Men selvfølgelig......kan man ikke lide lugten i bageriet, så må man gå i Kvickly - men sådan er det jo også uden for cyperverden

// Toupie

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 19-12-03 15:18

[/datekillen Stockholm, Stockholm, Sverige
Man, 40, Skild

Jag är en sportig och mycket händig man som gör allt från hemmasysslor till att snickra och bygga på sportstugan. Älskar havet och fjällen samt att resa runt i världen. ]
snakke om en "handyman"

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 19-12-03 15:19

[hmmmmmmmmmmmmmm]

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-12-03 15:23

Du og din handymand

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-12-03 15:25

Jamen så gir' vi Toupie ret stik hende bare de 2 points

Frida.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-12-03 15:29

Fridaflip

Næ næææ, jeg skal ikke have point fra Vicksblues, så bliver vi bare anklaget for pointfusk da hun er min søster

// Toupie

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 19-12-03 15:31

Jeg kunne da ikke lade väre når jeg så denne kontaktannonce ER du ikke på arb Toupie ,så har du da ikke tid til at sidde her

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-12-03 15:35

Vicks

Jow jow jeg er på job, men skulle lige ind og tjekke debatten Så jeg er lidt her og lidt dér

// Toupie

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 19-12-03 15:38

Fridaflip >>>>>ja det går ikke men du kan jo gi min söster ..............om du alltså tör uden at sätte den andre diskution om point ,igang igen for det er noget S........

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-12-03 15:46

*ROTFLMAO*

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 19-12-03 15:47

ja det kan jeg godt se söster Toupie ......................
Toupie ......................er vi ikke alle söstre eller bröder
Tak Fridaflip du er da bare for söd du skal få en @}----- rose

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 19-12-03 15:47

ja det kan jeg godt se söster Toupie ......................
Toupie ......................er vi ikke alle söstre eller bröder
Tak Fridaflip du er da bare for söd du skal få en @}----- rose

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 19-12-03 16:03

NEJ jeg er bestemt ikke sød så tag du bare den der @}----rose tilbage igen - jeg vil nemmelig ikke ha' den

Frida.

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 19-12-03 16:04

det var ellers en julerose fridaflip ???

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 19-12-03 16:05

kommunikation er aldrig nemt. IRL påvirkes vi af diverse signaler som kan misforståes lige så let som skriftsproget kan, folks udseende har indflydelse på hvordan vi ser på vedkommende, og dermed hvordan vi "ønsker" at modtage budskabet.

ICL mangler kropssproget, ja, men kropssproget er jo, som nævnt, også nemt at misforstå. så bruges diverse smileys for at give en form for cyberkropssrog, men som det rigtige kropssprog kan dette også misforståes - især hvis udvalget af smileys er for snævert/de rigtige ikke er til rådighed. og ved man ikke hvad en bestemt smiley betyder, eller har fået betydningen galt i halsen, så har vi igen misforståelsen.

nogle ting er fælles for IRL og ICL: tidligere erfaringer med en person, giver forudindtagelse af hvad personen siger/skriver. jo bedre man kender personen des mindre risiko for misforståelse. påvirkning af andres holdning til en person (generel ry) har en indflydelse på hvordan man modtager et budskab.

og ganske rigtigt, første indtryk danner grundlaget for de videre erfaringer med en bestemt person. for nogle er det så vanskeligere end for andre at komme ud over det første indtryk.

i bund og grund er der et utal af forskellige faktore der kan forvanske et budskab, IRL som ICL - så i sidste ende er der ikke den store forskel... ord er ord, om de bliver sagt eller skrevet - kun modtageren ved hvordan det tolkes...

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-12-03 16:17

Nocturnal_Mind

Jeg kan kun give dig ret.....og lige nu mangler jeg en tumb up

// Toupie

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 19-12-03 16:29

Nocturnal_Mind det har så ret i............skuda godt at du ikke kan se mig
jeg holder med dig om at smileys en gang imellem ikke räkker til men man kan jo også bruge ** ** for at udtrykke sine föelser men det er jo ikke altid det räkker til. Jeg tror bare ikke at man kan läre en person at kände gemmen ICL for mange er det her bare et teaterspil, hvor de helst vil ha hovedrollen og det er somregel dem som sprider rykte og bagtaler andre

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 19-12-03 16:35

nå arb. kaller........ så jeg hoppa af tråden en stund
hygge...............julehygge

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 19-12-03 16:44

God arbejdslyst søster

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 19-12-03 16:58

vicksblues:

je vil næsten give dig ret - men også kun næsten

for de fleste er det et skuespil, ja, ingen tvivl om det. og for dem kan det af naturlige grunde heller ikke lade sig gøre at lære nogle at kende, endsige skabe venskaber vha. ICL. den slags kræver jo en ærlighed og væren sig selv, både overfor de andre men også overfor sig selv, som disse skuespillere ikke kan præstere.

men det kræver naturligvis også en god del mod - og sikkert også et andet sted end lige kandu til det (kandu er vist ikke lige det mest velegnede til det

nåmen, god arbejdslyst

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 20-12-03 00:08

nej precis men jeg mener helt generalt..........og ikke mindst på de forskellige chat som man har prövet.................du ved efter 5 min, samtale er man blivet gift og har store planer for hvormange börn man ska ha og hvor man skal bo uden at overhuved kende personen.Desvärre så har mange så travlt at de ikke engang tager sig tid til at läre kende andre

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 20-12-03 00:22

mens andre igen slet ikke kan komme ud af starthullerne *ggg*

men hva', der er også kun få steder hvor det egentlig er til at være - skuespillerne har konspireret om at rakke alle ned for tiden i et forsøg på, tilsyneladende, at skabe at ry om at de er store og stærke... stakkels små og svage mennesker...

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 00:24

Hej Vicks

Det har du helt ret i, men det er jo så en helt anden snak..........tror det handler om, at folk er meget ensomme og næsten gør hvad som helst for at få en date - helt uden kritisk vudering og krav til "den anden"

// Toupie

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 20-12-03 00:27

ja og om de tror at det stärker deres selvtilid på länger sigt så tar de så grusomt fejl.......for som det gamle ordsproget siger "med ärlighed kommer du längst "

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 00:32

Vicks

Jaaaa men man skal jo sande det, for at lære det

// Toupie

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 20-12-03 00:34

godaften Toupie.............men sådanne människer kan da ikke väre specialt ärlige verken over for sig selv eller andre om de gör det bare for at lige fölte sig lidt alene

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 00:42

Jeg er simpelthen bare for træt til at være saglig, men jeg prøver alligevel

Når man står "midt" i noget, det være sig skilsmisse, dårlige forhold, misbrugsproblemer, mistet arbejde, ensomhed osv. så er det ikke alle der tænker hvorfor man reagerer og handler som man gør.....det er noget man "føler" er rigtigt, så i den forstand lyver man hverken overfor sig selv eller andre - men man snyder sig selv, for man kommer ikke videre med sit liv, man står sådan lidt i stampe

// Toupie

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 20-12-03 00:48

Toupie:

er ikke helt enig med dig... faktisk er det en kort periode denne ukritiske holdning er der - den bliver ret hurtigt erstattet af uopnåelige krav. det er faktisk ret tydeligt at der er to grupper, den ene større end den anden: de desperat søgende, der bare ikke har realitets sans - det var den store. og så de desperat søgende, der ikke har nogen selvrespekt - det var den lille gruppe.

så det med kravene og kritisk vurdering kan jeg ikke genkende - tværtimod...

men de der efter alt for kort tid har de alt for store planer, det er vist dem man skal holde sig langt væk fra - der er noget galt...

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 00:53

Nocturnal_Mind

Bliver man for kristisk i stedet for??
Kan kun give dig ret i, at man skal holde sig langt væk fra dem der har store planer efter meget kort tid

// Toupie

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 20-12-03 00:54

holder faktisk lidt med vicksblue her... ikke at ville høre sandheden, om den kommer fra andre eller en selv, er for så vidt også at lyve, for sig selv og for andre.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 00:54

Nocturnal_Mind

PS: Uopnåelige krav???? til sig selv eller andre??

// Toupie

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 20-12-03 00:56

jepp Nocturnal_Mind der har du helt ret men jeg kan på en måde godt forstå hvad det er Toupie vil sige

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 00:59

Nocturnal_Mind

Citat
ikke at ville høre sandheden, om den kommer fra andre eller en selv, er for så vidt også at lyve, for sig selv og for andre.

Jaa på en måde er det da at lyve, men jeg tror ikke det er bevidste løgne for løgnens skyld

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 01:01

Vicks

Du er jo også min søster, så du kender mig.........og så er vi tilbage til trådens oprindelige udgangspunkt, nemlig forståelsen af det nonverbale sprog

// Toupie

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 20-12-03 01:08

Toupie:

årh, du skulle bare vide hvor kritiske folk kan blive. prinsen på den hvide hest er ikke længre nok, når det kommer dertil. er sikker på (nah, ved det, hører jo også kvinder udtale sig) det er det samme for begge køn, men jeg observerer det selv mest hos kvinder (eller rettere, gjorde):

krav til det fysiske: hér hersker der milimeter nøjagtighed. højden skal være indenfor få centimeter, vægt er indenfor få kilo (efterhånden ser det ud til at blive til indenfor få gram), alder kan nærmest matematisk udledes af den søgendes egen alder.

krav til væremåde: hér går det helt galt, da kravene oftere og oftere er totalt modstridende. fyrene skal være galante, men må ikke være galante. de skal sige søde ting, men må ikke sige søde ting. de skal give modspil, men ethvert pip fra dem og det er ud. de skal stryge kvinden med hårene, men det giver samtidig kvinderne knopper når fyrene gør det. fyrene skal være bløde mænd, men de skal så samtidig være macho.

i det hele taget stilles ufattelig mange urealistiske krav op. og af udsagn fra kvinder, ved jeg at det er nøjagtig det samme den anden vej rundt.

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 20-12-03 01:12

just det.............
men jeg syndes det höre samme for det er jo enlig lige meget hvor länge man har kende hinanden så er det ikke det samme som at man kender personen..........det har mere at göre med viljen og forståelsen for andre om det så er en i en livstid eller 5 min

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 01:13

Nocturnal_Mind

Så kan jeg squtte forstå jeg har så mange beundrere

// Toupie

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 20-12-03 01:15

vicksblue:

tror også jeg har en idé om hvor Toupie vil hen - jeg har bare den tendens til gerne at ville vise andre sider af sagerne :)

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 01:16

Vicks

Det har du fuldstændig ret i, at kende en person er ikke det samme som, at man kender personen.... det lyder ikke helt rigtigt, men jeg tror du ved hved jeg mener

// Toupie

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 01:17

Nocturnal_Mind

Og dét er jo en af de store charmer på kandu..........at vi er så forskellige, så sager kan belyses fra flere forskellige vinkler

// Toupie

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 20-12-03 01:21

ja Nocturnal_Mind vi stiller sku höje krav på vores evt. partner og sätter ikke vores lys "under en skäppe " når det gälder at beskrive sig selv ....så det er da ikke så underligt at vi ikke kan finde en livspartner

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 01:22

Hvis man så bare kunne se ressurserne i hinandens forskelligheder, fremfor at holde på sit eget som det saliggørende, så ville verden nok se meget anderledes ud

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 20-12-03 01:24

Toupie:

nåja, så er der kravene til én selv der bliver for urealistiske - nu har jeg så kun nævnt dem man stiller op for andre, eller rettere, eksempler herpå..

hvorfor du har så mange beundrere? tja, det er der jo nok mere end ét svar på :) et af dem kunne jo eksempelvis være, at disse beundrere ikke har været single længe nok til at de er begyndt at opstille alle disse urealistiske krav.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 01:26

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 01:27

Nocturnal_Mind

Du har sikkert ret .......i begge dele

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 20-12-03 01:29

Toupie du har forstået mig helt ret
Nocturnal_Mind det der med at belyse sager er da både på godt og ondt....

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 20-12-03 01:30

Toupie:

eftersom der er flere niveauer af kendskab, så lyder det da ikke helt forkert. desuden ville det være uhyggeligt hvis man kendte hinanden 100% - det ville gå under betegnelsen telepati.

hmm. charme og charme - har nu nok erfaringer diverse steder fra, at forskelligheder samtidig betyder uvilje mod at se andres side af en en sag - også tidligere erfaringer herinde fra...

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 20-12-03 01:34

vicksblues:

ikke underligt nej.. med krav som ingen kan leve op til fristes man til at stille spørgsmålstegn ved hele "jagt"-konceptet - dog er det farligt at stille spørgsmålstegn ved det (ved det af erfaring)

nåja, så er der jo nogle få der ikke finder en livsledsager af helt andre årsager, men det er dog et mindretal

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 01:34

Nocturnal_Mind

Også derfor jeg skrev den kommentar kl. 01.22

Jeg mener heller ikke man skal kende hinanden 100 %, men........jeg tabte tråden, for sengen er begyndt at kalde

Z Z Z

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 01:35

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 20-12-03 01:38

vicksblues:

jow jow, det kan være farligt at belyse sider der får andres verdener til at ramle :D så får man én på snuden :D bin there, done that, bought the t-shirt :D

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 20-12-03 01:39

nu er rodehoved stået op ...........så er det tid for mig at gå iseng...................
tak for en hyggelig snak godnat ................sov godt
kramizer.

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 20-12-03 01:40

Toupie:

jamen så sov godt :D

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 01:42

Sov godt alle og drøm søde juledrømme

Natti og tak for en hyggelig men dog seriøs snak

// Toupie

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 20-12-03 01:44

vicksblues:

sov også du godt :)

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 20-12-03 01:45

nu skal jeg väre en söd pige og ikke ...godnat

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 20-12-03 01:46

tak begge to

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 20-12-03 12:39

Nocturnal_Mind > < man skal måske ikke sätte spørgsmålstegn ved hele konceptet men jeg efterlyser lidt mere ärlighed for det er vel det vi alle vil ha når vi leder efter en partner for apropos det med hvordan vi ska väre og se ut så er vi lang fra ärlige om vi skal beskrive os selv........de fleste beskriver sig selv som;
1.ärlige ( ärlig med hvad???)
2.lytter helst ( her får du ikke en syl i vejret)
3.romantisk (tro ikke du får roser hver dag)
4.er smuk enl. andre ( enl. personens mor?????)
5.god klädsmak ( hmm Keven Klein ???)
6.god ökonomi ( hvem har det, ikke jeg ivertilfälde )
7. Praktisk ( tommen midt i handen )
8.spontan og flexibel ( Hvornår begynder sporten på tv'en)
9.huslig ( waw har personen gået på Husholdningskole)
10. sidst men ikke mindst får du lägge mindst 10 kg på personens vägt

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 20-12-03 22:35

vicksblues:

hehe hvor er jeg glad for at jeg ikke har nogen grund til at være uærlig - for du har helt ret: folk pynter på beskrivelsen af sig selv, og/eller kommer med tvetydigheder, der jo ikke ligefrem letter kommunikationen.

og når konceptet så er baseret på uærligheder og urealistiske målsætninger, så er der vel intet galt i at stille spørgsmålstegn ved konceptet - og ja, jeg mener hele konceptet.

hvis vi så smider de der såkaldte morsomheder der foregår kønnene imellem med ned i suppen - så har vi en ret så besynderlig opskrift, og så er det at jeg har to spørgsmål: når disse er ingredienser, hvad er så de resterende ingredienser? og er det en suppe der smager? (personligt synes jeg ikke den smager synderlig godt)

det synes jeg da er rimelige spørgsmål at stille

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 20-12-03 23:11

Ved du at suppen hedder " kandu" for her er der åbenbart ikke noget som hedder empati

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 23:13

Fridaflip

Jeg så lige i en anden tråd, at du er med på sidelinien herinde Syns da bare det er trist du ikke kommenterer dine holdninger om netdating herinde. Kunne da være rart, at høre andres holdninger også og selvom emnet er, kommunikation i ICR generalt, kan vi da godt snakke om holdning til dating også

// Toupie

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 20-12-03 23:14

for den siste ingrediens i suppen er "lav grin af de andre" så har jeg det godt

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 20-12-03 23:28

hmm. om jeg ved suppen hedder kandu... ikk' lige den suppe jeg talte om, kandu er en anden suppe. ikk' fordi ingredienserne er meget bedre... empati skal man iøvrigt lede længe efter på sådanne steder. de to nævnte supper har faktisk nogle ingredienser tilfældes, bl.a. manglende empati...

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 23:30

Vicks
og Nocturnal_Mind

Hvor blev den positive stemning af syns da godtnok tråden fik en anden drejning med jeres suppe .....og jeg som ellers har gået på husholdningsskole og er god til at lave supper .-D

// Toupie

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 20-12-03 23:34

Toupie:

om det er netdating, debatfora, eller whatever, så er der nogle fællestræk i kommunikationsformen, samt tonen der bliver brugt. så længe der er folk der samles om et sted, om det er IRL eller ICL, så er ingredienserne de samme - dermed også de gode sider og de dårlige sider.

og de samme tendenser gør sig gældende. som lige for tiden, hvor det mere og mere drejer sig om at gøre andre ondt for selv at kunne få det bedre.

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 20-12-03 23:37

Toupie:

det er nok fordi vi har fået suppe fra en dårlig kok - det ikke har kunnet finde ud af at bruge andre ingredienser end lige dem der står i opskriften

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 20-12-03 23:42

nå men nu er min suppe färdig ................så jeg vil lige ta og smide den i vasken der den höre hjemme

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 20-12-03 23:48

Nocturnal_Mind

Måske det bare virker voldsommere i sådanne foraer, fordi det er mere koncentreret og alle vil have deres plads i hirakiet eller ikke vil accepterer at andre ikke accepterer dem....eller bare gerne vil accepteres.

Tidligere i dag sad jeg og filosoferede over livet, ud fra denne tråd - og jeg kom frem til nogle sætninger som egentlig er meget rammende, ihvertfald hvad mig angår:

- Hvis du ikke kender mig, så behandel mig med respekt, for måske du en dag gerne vil kende mig.
- Hvis du kender mig så accepter mig som den jeg er, så vi kan udvikle et venskab.
- Hvis du er min ven, så fortæl mig når jeg fejler, så jeg kan blive bedre.

// Toupie

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 20-12-03 23:50

vicksblues:

god idé - og lad os så få en ordentlig kok!

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 20-12-03 23:55

Nocturnal_Mind ja det har du ret i ............men.........og jeg bliver noget dårlig over at vi snart ikke har flere valmuligheder når det gäller ICL for at man bliver bortskrämt ....der findes faktisk folk derude i IRL som ikke tör ta kontakt på andre måder end IRL og så får de en over näsen av useriöse människer så at seriöse chat bliver et useriöst centrum for folk med sandkasse mentelitet

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 20-12-03 23:58

Toupie:

"plads i hieraki" - det lyder så monarkisk

men de regler du stiller op - tja, gad vide hvor man finde steder hvor de efterleves...

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 20-12-03 23:58

ET stort knuz sös for de dejlige ord

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-12-03 00:02

Nocturnal_Mind

Det er skam ikke regler, det er ønsker

Vicks
Tak

// Toupie

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 21-12-03 00:03

de findes ikke om der ikke er nogen som laver dem !!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-12-03 00:06

Vicks

Du kan ikke have mere ret Der er faktisk ret mange der tror på det skrevne ord på en chat, og ikke kan gennemskue skuespillet, men der findes da heldigvis også mange der finder det de søger på en chat - og det er med chat som med kandu, vi har alle hver vores forudsætninger for at være her.

// Toupie

Accepteret svar
Fra : Nocturnal_Mind

Modtaget 27 point
Dato : 21-12-03 00:07

vicksblues:

netop. og sandkasser finder der mange af - og de serverer sjovt nok samme suppe med samme ingredienser allesammen.

i de sandkasser hersker bøllerne, de der mobber alle de andre, de der har fået en smule status, og bruger den til at smide andre ud med, så de kan få mere status, mere magt i sandkassen. det er middelaldertilstande: magt til de få, de mange må gå.

og hvordan demonstrerer man så bedst sin magt? ved at træde på andre, og bruge sin status til at slippe afsted med det.

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 21-12-03 00:12

Toupie:

så ønsker da tja, noble ønsker, men min erfaring siger mig at det er noget utopisk, desværre

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 21-12-03 00:15

ja desvärre er der for mange som ikke tör sätte sig op mod dem som mobber dem og det gäller lige meget om det så er i IRL eller ICL

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-12-03 00:17

Jeg kan ikke forstå det kan være så meget nemmere at træde på andre, fremfor at løfte dem. Det er ofterer man siger til folk når de gør noget forkert, end man roser dem

Måske det i bund og grund er utilfredshed med sig selv, stress og den hverdag man lever i, der gør at flere og flere har behov for at træde på andre?????

// Toupie

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 21-12-03 00:18

og nu er vi bare 98 svar efter den andre sandkasse

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 21-12-03 00:19

Toupie:

jow jow, ingen tvivl om at der er folk der finder hvad de søger på en chat, og at det er forskellige forudsætninger osv. men det bliver vanskeligere og vanskeligere at finde andet end bøller på en chat/debatforum/whatever, og mangfoldigheden indsnævres dag for dag

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-12-03 00:21

Nocturnal_Mind

At det er utopi har du nok ret i, men det afholder mig ikke fra at være naiv og ønske .......hellere det end accepterer at verden er blevet placeret i en sandkasse

// Toupie

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 21-12-03 00:23

men det gir dem sku da ikke ret at göre det.......men du har sikkert ret ...det er ikke let at leve men på den ansre siden er der heller ikke nogen som har lovet os at det skulle väre let

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 21-12-03 00:23

vicksblues:

det bliver jo ikke nemmere at sætte sig op mod mobberne når de får følgeskab af alle medløberne, de fejlagtigt tror de stiger i graderne fordi de holder sig på mobbernes side.. a world of descency moves further and further away

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-12-03 00:24

Nocturnal_Mind

Jeg vælger ( ller prøver) at lukke øjenene for det negative og fokuserer på det positive, ellers bliver verden hurtig alt for grå

// Toupie

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 21-12-03 00:30

Toupie:

tror du har ret, men også et success-behov. har man ikke success på andre områder i sit liv, kan man jo altid træde på et par stykker og få en følelse af success ad den vej...

hmm. er selv lidt af en drømmer, men årenes mange erfaringer har efterhånden gjort mig til en hård realist, i al fald hvad mnneskelig adfærd angår...

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 21-12-03 00:33

or getting to clouse

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-12-03 00:34

Nocturnal_Mind

Hvis man kan kombinerer det, at være hård realist, med at være positiv indstillet overfor sine medmennesker så er det brugbare erfaringer du har fået dig

// Toupie

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 21-12-03 00:35

vicksblues:

næh, ret til det får de ikke af den grund - de stjæler retten til det i kraft af deres disciple (medløberne).

og nej, ingen har lovet livet skulle være let - men der er da ved gud heller ingen der gad advare om at det skulle være så svært *hrmpf*

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-12-03 00:37

>toupie

Hvis ikke nedenstående - skrevet og formuleret af din søster/bror/tante/moster whatever handler om Netdating - tjae så trækker jeg mig da gerne. Jeg har lidt svært ved at genkende det som oplysninger der gives her på Kandu.

1.ärlige ( ärlig med hvad???)
2.lytter helst ( her får du ikke en syl i vejret)
3.romantisk (tro ikke du får roser hver dag)
4.er smuk enl. andre ( enl. personens mor?????)
5.god klädsmak ( hmm Keven Klein ???)
6.god ökonomi ( hvem har det, ikke jeg ivertilfälde )
7. Praktisk ( tommen midt i handen )
8.spontan og flexibel ( Hvornår begynder sporten på tv'en)
9.huslig ( waw har personen gået på Husholdningskole)
10. sidst men ikke mindst får du lägge mindst 10 kg på personens vägt

Hvis vi taler om fordømmende mennesker - er I tre deltager her på tråden da enormt gode til liige netop det Ikke at I fordømmer jer selv - uha nej da. Men I pudser bare videre - det er altid rart at ens egen glorie er ren ikk??

Frida.

Kommentar
Fra : fridaflip

Dato : 21-12-03 00:38

Fluebenet fjernes så spar jeres ukvemsord til vi "ses" et andet sted.

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 21-12-03 00:41

Toupie:

arg! somebody restore my faith in humanity - så jeg kan sige jeg har gjort mig gode erfaringer

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 21-12-03 00:43

Nocturnal_Mind helt enig med dig ......livets hårde törner gör at man hurtigt vågner up ............og er på sin vakt..........desvärre
og medlöberne er dem man skal passe på for de er de mest farlige .....hvad gör man ikke for lidt status.................
söde söster du får da gärne väre positiv .........

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-12-03 00:49

Det kan man da kalde et surt opstød

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 21-12-03 00:54

Tak of lov så er det jo fritfrem at syndes hvad man vil ...... det var vel derfor vi bliv skapt med den fri viljen

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 21-12-03 00:58

frida:

halløjsa, en deltager mere i tråden - velkommen til øhh, nåh nej, det var jo en kort visit.. nåmen, har du glemt at fjerne fluebenet, så:

nu er det jo en tråd der har udviklet sig, og det er jo fint. der er jo altid mere end én side af en sag, og kommunikation er et meget stort og komplekst emne, så det er jo klart at flere områder bliver dækket. kommunikation sker jo i stort set alt hvad vi foretager os, om det er IRL eller ICL, om det er seriøs debatteren eller dating, osv. osv.

fordømmende?? naturligvis fordømmes ødelæggende elementer, det er da klart! det gør alle, uden undtagelse, så hvad har det med glorier at gøre?

men du har da misforstået - vi (eller jeg i al fald) taler ikke om fordømmende mennesker, men bl.a. om mobbere. mobbere har sjældent den store fantasi til at fordømme.

men istedet for at holde dig for god til at deltage i en tråd med tre fordømmende mennesker, så giv da dit besyv med, så vi har noget at forholde os til

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 21-12-03 01:01

vicksblues:

du har helt ret, medløberne er farlige - ofte vil de jo helst overgå hinanden, for at komme bedre og længre ind i kridthuset

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 21-12-03 01:09

ja Nocturnal_Mind det er jo altid varmest midt inde i sandkassen ..jo flere vi er i kassen jomere udvikles legen

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-12-03 01:10

Ja, det var endnu et udtryk for hvordan man kan tolke det skrevne sprog

Men for at komme videre med denne udemærkede debat, så har du Nocturnal_Mind tidligere også nævnt noget om menneskers udseende..... Jeg hørte engang om en undersøgelse om at kønne mennesker havde størrere mulighed for at få job og at de fik højere karakterer i skolen og generalt blev mødt mere positivt end "mindre" kønne (det er godtnok et udtryk jeg ikke bryder mig om).
Så kommunikation er godtnok et meget bredt emne og næsten umuligt at debatterer igennem

// Toupie

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 21-12-03 01:16

ja men vi behöver da heller ikke bli färdige idag sös

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 21-12-03 01:17

Toupie:

nåja, jeg forsøger nu tit - altså at debattere kommunikation

og nu du nævner den undersøgelse, så holder den sg* vand i virkeligheden, desværre.

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 21-12-03 01:20

det dejlige med en så'nt diskutionsemne er jo at den kan udvikles og aldrig går istå........som visse andre

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 21-12-03 01:21

vicksblues:

problemet, hvis man kan kalde dét for et problem, er at der ikke ønskes for mange i sandkassen. kommer én ind, må én ud - mobberne udnytter jo kun medløberne, de vil ikke give medløberne magt, til trods for at der loves magt. mobberne vil herske alene i sandkassen.

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-12-03 01:23

Vicks

Nej det har du da helt ret i, og jeg skal også snart i seng, så vi kan fortsætte senere

Nocturnal_Mind
Kommunikation er også et rigtigt spændende emne med mange facetter.
Ja, jeg ved godt det er virkeligheden og kan kun give dig ret i at det er *desværre*.

// Toupie

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 21-12-03 01:23

vicksblues:

arh, du skal se, der dukker nok én op som smider os ud af denne lille afdeling af sandkassen, så dør emnet ganske automatisk ud

Kommentar
Fra : Nocturnal_Mind

Dato : 21-12-03 01:26

ja, hvis ikke nogen har killed off denne tråd imellemtiden, kan vi fortsætte imorgen er også snart på vej i seng

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 21-12-03 01:30

nye udtryk;
@(<<<<<< = rose
#))) = ris

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-12-03 01:32

I morgen bliver det uden mig, for jeg skal på arbejde og har først fri igen mandag eftermiddag,men i må holde tråden i live så længe og så hopper jeg på når jeg kan

Godnat og sov godt til jer

// Toupie

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 21-12-03 01:33

GODNAT begge to forsätning följer

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 21-12-03 01:34

Godt initiv søs så skulle de bare laves som smileys

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 21-12-03 01:36

Nocturnal_Mind samme tid samme sted??????

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 21-12-03 01:38

kramizz

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 21-12-03 22:52

godaften

Kommentar
Fra : Toupie

Dato : 22-12-03 12:44

Sad i går aftes og læste en bog af Jane Aamund, Danskernes lille verden (godtnok ikke en forfatter jeg plejer at læse,men i mangel af bedre...) Det er en humoristisk skildring om danskerne og de forskellige kaster, vi lever under.
Den handlede om normer, om hvad der er "korrekt" i den ene kaste og hvad der er ""korrekt" i den anden kaste, osv.
Kommunikation og tolkning, både i IRL og ICL, er også afhængig af det miljø (eller kaster) vi befinder os i - hvad der er "normer" og hvad vi absolut ikke accepterer.

Når vi "snakker" i ICL kan vi ikke ud fra udseende "se" om det er nogle fra vores egen "kaste" eller fra andre "kaster" og det i sig selv kan give nogle kommunikations briste, for jeg i min lille verden tror dét jeg skriver er ok, men modtageren kommer måske fra en anden "kaste" og tolker det ud fra det, så den oprindelige mening bliver modtaget helt anderledes.

Derfor tror jeg det er mere vigtigt i ICL, at have forståelse og empati for andre og forståelsen for, at modtageren har størrere chance for at misforstå de skrevne ord. Dog ved jeg da godt, at ikke alle har forståelse for det, men det må man jo så accepterer

// Toupie

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 26-12-03 00:21

God jul til jer alle.Såååååååå trætte efter julemaden ........nu lukker vi biksen (tråden) for denne gang

Kommentar
Fra : vicksblues

Dato : 26-12-03 00:23

And the winner is.........................????????

Godkendelse af svar
Fra : vicksblues

Dato : 26-12-03 00:27

Tak for svaret Nocturnal_Mind.