/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Ford A horn lovligt?
Fra : Gambrinus
Vist : 2414 gange
100 point
Dato : 18-12-03 08:32

Har købt og monteret et Ford A horn hos Harald Nyborg.
Er i tvivl om om det egentlig er lovligt at monterer i min dejlige Alfa Sprint 1983.
Nogen der ved om det er lovligt evt. med henvisning til hjemmeside hvor jeg kan
læse om regelerne for dette.
Gambrinus

Kommentar
Fra : s_ild

Dato : 18-12-03 08:36

du må montere det men ikke bruge det, spørg Harald Nyborg.
Men det lyder ski.. godt

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 18-12-03 08:42

Jeg aner ikke om det er lovligt, men det lyder bare rigtig godt! jeg havde et på min Fiat 500!!!!

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 18-12-03 08:46

Det er lovligt at have det monteret (og bruge det).
Men du SKAL bare have et andet horn som er lovligt (en tonet m.m. bla bla......)

Jeg har installeret FORD A hornet med sit eget relæ, så det styres med sin egen trykknap.
Bilen blev synes med dette "opsætning" sidste år.

Kommentar
Fra : geu

Dato : 18-12-03 08:59

Hvis du har en Ford A er det lovlig, hvis ikke er det ulovlig. Hvis du har det mont. til syn er det en fejl som skal rettes inden næste syn. Hvis du dytter af politiet kan de give dig en bøde for brug af ikke godkendt udstyr.

Kommentar
Fra : kpm10

Dato : 18-12-03 09:03

geu nu er der vel heller ikke nogen raske mennesker der dytter af politiet

Accepteret svar
Fra : natmaden

Modtaget 110 point
Dato : 18-12-03 09:16

Færdslesloven.
http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010071229-REGL
sjovt nok fylder den mere end straffeloven
God læsning.
Dyt-Dyt fra Natmaden

Kommentar
Fra : geu

Dato : 18-12-03 09:30

>>kpm10, Nej det har du ret i men de køre jo rundt i byen. Og det er jo ikke altid at du lige ser dem inden du dytter.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-12-03 13:37

Tak for svarene alle sammen.
Tak for linket "Natmaden" du får pointene.
Jeg kunne helt sikket godt finde på at dytte efter ordensmagten.
Jeg vil lige sige at det gode ved det horn er at når man dytter efter folk får man et smil istedet for en finger.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : Gambrinus

Dato : 19-12-03 13:38

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 19-12-03 20:51

Den er jeg med på

Glædelig Jul
Natmaden