/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
4-pins til 3-pins adapter (blæserstyring~
Fra : Olle_hansen
Vist : 548 gange
210 point
Dato : 15-12-03 18:01

Jeg har 3 stk. 4-pins blæsere og 6 stk. 3-pins blæsere. Jeg vil kunne styre (i hvert fald 8 af blæserne) hastighederne på dem, så de ikke larmer så meget... Men alle de blæserstyringer jeg har set på, har de kun 3-pins-connectere... Og da mine 3 mest støjende blæsere får strøm via en 4-pins, kan jeg ikke tilslutte dem... Da blæserstyringerne justerer hastigheden ved antallet af volt, mener jeg at det kan lade sig gøre, at sætte en adapter på mine 3 blæsere, så de også bliver 3-pins...

Er der nogen der ved hvor jeg kan finde sådanne nogle adaptere?

Er det nogen der har erfaring med samme problem...?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-12-03 18:31

Jeg mener at du i virkeligheden kun har brug for de 2 ledere, så det er kun et spørgsmål om at finde de 2, og så evnt. klippe lodde.
De andre ledninger skal vel bare fortælle bioesen hvor stærkt de kører (I nyere bioeser)
Et 4-pins stik kan da godt montere på 3 pins hanstik (hvis der ikke er en lille kasse omkring)
Men ellers er det jo om at afisolere de 3 stk og lodde dem til en andens 3stik, eller købe nye 3-stik og klippe nummer 4 ledn. af.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 15-12-03 18:37

ja, det er også min sidste mulighed... Men vil nu stadig hellere finde en adapter, så det ser lidt mere "pro" ud...

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 15-12-03 22:15

Det ser da mere pro ud at have en regulatorenhed i fronten, med en masse knapper til at regulere spændingen med, end en hjemmebygget.
Men ellers skal den jo kunne levere en pæn jævnspænding der skal kunne reguleres, og de er ikke helt billige. Den eneste jeg kan komme i tanke om i min by, er i Horsens, og han har en butik der hedder OK elektronik.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 15-12-03 22:27

Ja, ja... Køber da også en blæserstyring til fronten, men problemet ligger i at sætte de 4-pins blæsere til...

Kommentar
Fra : Espenhain_M

Dato : 16-12-03 07:31

Der kan findes en løsning til alt... :p

http://www.mm-data.dk/shop/default.asp?ProductID=93

Tjek den side ud, der burde du finde det du søger

Kommentar
Fra : Espenhain_M

Dato : 16-12-03 07:33

Og mangler du blæserstyreing til fronten, kan du også finde det..

http://www.chippen.dk/show-varer.asp?db=info-blaesere&gruppe=Rheobus

Accepteret svar
Fra : Espenhain_M

Modtaget 210 point
Dato : 16-12-03 08:10
Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 16-12-03 15:23

Tak for svaret Espenhain_M...! Du får selvfølgelig pointene...
Glædelig jul, og tak for svarene til jer alle...!

Godkendelse af svar
Fra : Olle_hansen