/ Forside/ Karriere / Penge / Andet penge / Spørgsmål
10  jakjoe 1088
dyre lån
Fra : member
Vist : 1298 gange
10 point
Dato : 14-12-03 19:25

er der nogen der ved hvor man kan få samlet en masse dyre lån ? Vi er ikke registreret i RKI, men har fået samlet en masse dyre lån ( Accept, GE capital, Ikano osv ) 185000 ialt. Vi bor i hus.
Har prøvet at snakke med Jyske Bank og Nordea, om at skifte dertil, men uden held !

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-03 19:27

Find en mindre lokal bank.
Eller lån på friværdien i huset.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 14-12-03 19:33

Et afdragsfrit lån på 6 - 10 år skulle klare sagen.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 14-12-03 19:46

Jep:
http://www.omegalaan.dk/index.asp
Her er RKI ingen hindring
MVH
JMS

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-12-03 20:49

Hej member

Hvor stor er den offentlige ejendomsværdi på jeres hus?
Hvor meget ville de tro huset kunne sælges for i dag?
Hvor længe har i haft huset
I hvilken by ligger ejendommen? (I selve byen, eller lidt udenfor)?

Du kan beregne din boligs værdi her: ( Den er nogenlunde præcis, hvis du svarer korrekt.

http://www.rd.dk/boligberegner

Hvor meget tinglyst gæld er der på ejendommen?

Prøv at besvare disse spørgsmål. Så vil jeg vende tilbage, og fortælle dig om der er mulighed for et Realkreditlån.

mvh
Frank

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-12-03 23:57

>frank, er du sikker på at det ikke er ud fra den offentlige vurdering, realkreditinstitutterne låner penge, og ikke ud fra en fiktiv beregning?
Når man tænker på at man kun kan låne indenfor 80 % af ejendomsværdien, er risikoen for en overbelåning ret stor.

ellebye

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 15-12-03 08:44

MEMBER
Undskyld, jeg læste dit spørgsmål, som om I VAR registreret i RKI, mange gange undskyld.
Ring til den kreditforening, som i forvejen har lån i huset, og bed dem om et lånetilbud. Priserne på villaer har været kraftig stigende de sidste mange år, så der er nok plads.
Samtidig, er der gode muligheder for, at få gamle lån med stor ydelse, skiftet til lån med mindre ydelser.
Kreditforeningen belåbet op til 80%, af det de selv vurderer huset til. Er i ikke tilfreds med tilbudet, ring til en anden, of få et tilbud mere. Deres tilbud kan være svingende.

MVHJ
JMS

Accepteret svar
Fra : laukjaersgaard

Modtaget 10 point
Dato : 15-12-03 10:47

Jeg vil foreslå en kombination af skift til en lokal/regional bank og lån/omlægning af lån i huset.
Det virker ikke som en ret god ide at få financieret f.eks. en bil eller et fjernsyn med et 30-årigt realkreditlån, deres holdbarhed er jo sædvanligvis lavere. Jeg er derimod mere stemt for en løsning hvor gælden bliver delt op i flere "portioner", f.eks. et lån på 5 år, et på 10 år, et på 20 år og et på 30 år - alt efter behov og økonomi, desuden er der den psykologiske faktor ved at dele det op på den måde:
Man kan lettere overskue at sidde "hårdt" i det et år eller to, for så at få lidt mere til rådighed efter at have indfriet det første lån - og tænk, måske finder man ud af at det ikke er så slemt at leve på et lidt lavere blus, så det næste lån bliver hurtigere indfriet. Eller overskuddet kan spares sammen til et stort ønske som kan forsøde tilværelsen endnu mere.
Member: Jeg vil foreslå at du skaber dig et overblik over hvad du betaler til hvem (og hvorfor), ikke kun lån, men også i det daglige indkøb, til strøm, varme osv. Prøv også RD's låneberegner som Fransp foreslår (og træk en del fra - den er ret optimistisk). Hvis du ikke selv kan beregne ydelse på lån, så prøv een af bankernes hjemmeside til at hjælpe - f.eks. har Nordea en låneberegner.
Alt dette skal du gøre for at kunne møde op i en ny (lokal) bank, godt forberedt og med et godt overblik så du kan overbevise banken om at det er til fælles bedste. Forresten vil jeg foreslå at du aftaler et møde med den nye bank, og ikke bare tropper op med et par papirer under armen.

Selvom Ellebye mener at jeg ikke må reklamere for mig selv og bør skrive op ad stolper om mig selv, så tør jeg alligevel godt tilbyde min hjælp til at få tingene på plads - skriv til mig på Lau.Kjaersgaard@e-mail.dk - det er helt gratis og så anonymt som du selv ønsker.

Lau

Godkendelse af svar
Fra : member

Dato : 15-12-03 11:23

Tak for svaret laukjaersgaard ( og alle jer andre ). Vi prøver at kigge nærmere på det, og får aftalt et møde med en 'lokal' bank.

Kommentar
Fra : ABJensen

Dato : 31-05-11 22:37

Jeg kunne sgu' også godt tænke mig at de beregnere var lidt mere gennemskuelige (selvom man kan læse lidt http://www.hvordan.dk/laaneberegner-hvordan-beregner-banken-laan ). Det er svært at finde noget der tager højde for levetid på det man skal anskaffe sig. Gode råd er dyre.