/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
dvd brændning??
Fra : grise_bassen
Vist : 329 gange
50 point
Dato : 14-12-03 17:24

er det muligt at brænde dvd med en cd brænder???
jeg har nemlig hørt at det kunne lade sig gøre men hvordan??? hvis det da ellers passer

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 60 point
Dato : 14-12-03 17:27

Nej! Du skal bruge en dvd brænder!

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-12-03 17:29

grise_bassen>> det du nok har hørt er at man laver en dvd fil om til SVCD (super video cd)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-03 17:30

Tror osse det er det der menes!

Kommentar
Fra : grise_bassen

Dato : 14-12-03 17:31

jeg havd hørt at der var kommet et nyt nero program som gjorde det muligt

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-12-03 18:57

grise_bassen > jamen hvis du vil prøve så hent den på www.nero.com
men du er nødt til at have en dvd brænder og det er jo pebbernøder hvad sådan en koster idag (1kilo)

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 14-12-03 20:49

Hmm...

Der er vist godt nok noget om at det kan lade sig gøre at lave "en form" for brænding på DVD. Jeg mindes en tidligere tråd her på Kandu. En ting er dog sikkert, du kan ikke med en almindelig CD-brænder brænde 4,7 GB på en DVD. For det første er den laser der anvendes i en DVD anderledes og for det andet er det mekaniske løbeværk meget mere nøjagtigt i én DVD-brænder. Det er dog muligt du kan lave en eller anden form for brænding, men det vil vist ikke være nogen god fidus.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 14-12-03 22:03

Der er lidt om sagen. Ulead DVD Picture Show kan få en alm. CD-brænder til at lave en CD som ligner DVD så meget at en standard DVD-afspiller (UDEN S-VCD, VCD, MP3 og alt det andet skrammel) tror det er en DVD.

Slutresultatet er dog ikke en film, men et billedshow med egne menuer, underlægningsmusik m.m.

http://www.ulead.com/dps/features.htm

mvh

Kommentar
Fra : technet

Dato : 14-12-03 23:25

KajKagearm> det du beskriver er okey og strukturen er som du selv er inde på ikke dvd format
men det er ikke sådan jeg forstår hans spg
jeg forstår det sådan at vedkommende har evt lånt en dvd og har kun en cd-rom brænder men vil gerne have filmen
ud på cd (kvalitet som dvd) og som srhansen skriver så blive det jo svært at brænde 4,7 GB

Kommentar
Fra : KajKagearm

Dato : 14-12-03 23:32

Jeg svarede blot på det simple spørgsmål.

Hvis man skal gætte en hel masse andre spørgsmål mellem linierne, så bliver der kolossalt mange svar....

Godkendelse af svar
Fra : grise_bassen

Dato : 15-12-03 20:31

Tak for svaret tedd.