/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Dvd-Cd rom drev
Fra : Agent2002
Vist : 727 gange
200 point
Dato : 14-12-03 17:16

Hejsa

Hvad fanden sker der med mit Cd/dvd-rom drev. (Hitachi GD 2000) - (Hitachi GB 2000)
Jeg har instaleret alle driver + software. I enhedshåndtering virker enheden korrekt og melder ikke nogen fejl.
Dvd region er sat til 2, som mine film også er.
Problemet ligger i at jeg kan se Dvd filmen "Tina Turner - Live in Amsterdam", men når jeg sætter filmen "Behind Enemy Lines (Gene Hackman)", sker der ikke en skid........Hvorfor. Filmne er original og købt for surt optjente penge.

Kan problemet være....
Jeg læste forleden i Computer bladet PC Planet, omkring XP-problemer med kopisisikrede Cd-rom`er.
Det handlet omkring kopieringsbeskyttelse (Safe Disc) i computerspil.

Kan problemet være noget af det samme angående DVD film.....eller???

Mvh Agent2002

Kommentar
Fra : granslam

Dato : 14-12-03 17:19

bare et spørgsmål har du ikke givet et par tip omkring alt kan kopiers

Kommentar
Fra : NielsPT

Dato : 14-12-03 17:28

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-03 17:34

Hvis det er originale og region 2 burde der ikke være problemer! Lyder som om du skal have byttet "Behind enemy lines"!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-03 17:35

Og nej DVD film bruger ikke safedisc!

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 14-12-03 17:36

så hvad er problemet

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 14-12-03 17:47

defekt film vil jeg umiddelbart sige!

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 14-12-03 21:53

Har du prøvet at afspille filmen i en stationær afspiller?

Hvis en sådan ikke kan vise filmen kan det ikke være andet end filmen der er noget i vejen med.

(Håber du har gemt bonen),

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 15-12-03 01:42

Bank, bank, har du prøvet ovenstående???

ellebye

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 15-12-03 03:00

ja....har du prøvet ovenstående

Min film er ikke defekt. Den virker ok i min stationær afspiller.

Jeg har samme problem med mange andre dvd-film (original film) Dvd-rom drevet vil ikke indlæse filmen. Drevet stopper op med at arbejde efter ca.30 sek, hvorefter der ikke sker en skid. Når jeg går ind i Denne computer, Drev vises der intet, selv om filmen er i drevet. Så er der nogen af jer der ude, som kan komme op med et brugebart svar.....

mvh.Agent2002

Kommentar
Fra : zyberchief

Dato : 06-01-04 23:29

kan du browse DVD'en?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 07-01-04 00:36

Lad mig gætte! Du bruger nero? Så skal du ind på www.nero.com og hente en winaspi update!

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 11-01-04 17:12

Prøv at lægge den ind på harddisken og så kopier den fra HD og ud på en diskette evt med diskjungel

Mvh Zita

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 11-01-04 23:14

Jeg kan ikke gøre noget overhovedet, da der intet er at se på mit D: drev, selv om dvd-filmen er i drevet.
Hvad har det med nero at gøre? jeg skal jo ikke bruge nero til at se film med. Hvorfor skulle problemet ligger der!!!
Og hvad angår at lægge filmen ind på harddisken kan jo kun lade sig gøre hvis jeg ikke har nogen vob-filer at gøre godt med.
Problemet er kort og godt!!! Indlæsning af filmen`s filer. DVD-Drevet kan ikke indlæse nogen slags dvd-film......Hvorfor??? Er der en driver man kan opdaterer, så man kan se alle slags dvd-film???
Ud af min DVD-samling på 100 dvd film er der kun omkring 10 som kan ses på min computer.....?????Hvorfor?
Alle film virker upåklagligt på min stationær afspiller.

Agent2002

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 11-01-04 23:21

Hvilket afspilningsprogram bruger du??

ellebye

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 11-01-04 23:59

InterVideo WinDVD Recorder - http://www.intervideo.com/jsp/Home.jsp

Agent2002

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-01-04 00:39

Ok. Det er den samme som jeg har, så jeg vil lige prøve nogle dvd-ere for at se om jeg også har problemet.

ellebye

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 12-01-04 01:28

Hej ellebye

Jeg tror ikke problemet ligger i software programmet. Det må ligge et sted i mit lidt ældre Hitachi GD 2000 DVD/cd-drev fra 1998. Jeg har selv prøvet at installer alle mulige forskellige Dvd-software programmer for at se om problemet lå der.
Med resutatet var det samme. Nogen film kunne jeg godt se, mens flertallet af mine film ikke kunne indlæset på selve DVD-drevet. Jeg har lige prøvet endnu en gang at sætte 2 film i mit dvd-drev.
Først prøvede jeg filmen "Ordinary decent Criminal med Kevin Spacey" Ingen problemer? kunne se filmen....
Herefter satte jeg "We Were Soldiers med Mel Gibson i met dvd-drev" Der sker ingen ting.
Man kan se at drevet arbejder, men efter ca. 30 sek. holder drevet op med at kører, selv om filmen er i drevet.
Så går jeg ind i Denne Computer, for at se om jeg kan åbne filmen igennem D: drevet.... Men der er ingen filer/mapper at se.

Så kan problemet være at mit dvd-drev er for gamle, til at indlæse de nye dvd-film, som er kommet på markedet???

Mvh Agent2002

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 12-01-04 01:47

Nu har jeg lige prøvet med 5 dvd-film og havde ingen problemer med nogen af dem. Alle rimelige nye film.

Jeg har 2 dvd-drev en sony-brænder, ca. 3/4 år gammel og en plextor dvd-drev helt nyt. Og jeg kunne afspille på begge dvd-ere.

Så jeg kan ikke afvise at dit drev kan være "for gammelt". 5-6 år indenfor denne branche er hvad man må kalde for "gammelt".

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Agent2002

Dato : 12-01-04 02:19

Jeg syntes bare det er mærkligt at nogen film kan ses, men andre ikke kan indlæses.
Så jeg må konkluder at mit drev er for gamlet til indlæsning af nye dvd-film???
Er dvd-formatet da ikke det samme som for 5 år siden. Er der noget de nye DVD-drev kan, som mit 5-6 år gamle drev ikke kan?? ...................

Ellebye har du eller andre nogen forslag til køb af nyt DVD/cd rom drev. Nu kan jeg se at du har købt et Plextor drev. Men hvis du skulle ud og købe et nyt drev, hvilket mærker er så sikker køb.

Jeg siger mange tak for svarne - Agent2002

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 200 point
Dato : 12-01-04 02:44

For at starte bagfra, jeg selv har et plextor dvd/cd drev helt ok, og jeg har lige sat et sony dvd/cd drev i min søns pc og det er lige så godt, så jeg kan i hvert fald sige god for begge disse mærker. Herudover har jeg selv en sony dvd/cd brænder som jeg er yderst tilfreds med.

Med hensyn til film kan man ikke afvise at ældre drev ikke kan læse nye films koder, men der er og bliver et gæt. Din software, som jeg selv bruger er der i hvert fald ikke noget i vejen med. Skal lige sige at den version jeg har er PowerDVD XP 4.0.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 12-01-04 19:26

Du har da helt ret! Hvad har Nero med dette? Hvon pokker har den sneget sig her ind?

Jeg tror nu ikke dit drev er for gammelt. Har du prøvet at rense laserlinsen? Du skal enten bruge en rense cd eller skille dit drev ad! Hvis du vil købe et nyt drev koster det jo ikke så meget! Omkring 300 kr og du behøver ikke at købe et mærkevare drev, med mindre det er ligeså billigt! Men ellers er plextor og sony kendt for kvalitet, som ellebye så rigtigt skriver!

Godkendelse af svar
Fra : Agent2002

Dato : 13-01-04 22:11

Tak for svaret ellebye.

Køber et nyt drev