/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD Brænder
Fra : ofa
Vist : 360 gange
500 point
Dato : 12-12-03 21:43

Jeg købte Tirsd en NAG +/- DVD brænder,kan ikke kopierer DVD film,,,,,,meeen jeg kan se dem på PCén,jeg har XP-P4-2,4 GB -512 mbr,bruger Roxio dvd creator 6.Alt virker tilsyneladende perfekt,skriver fint ISO fil til mappe,og brænder (i følge creator) til dvd,men når den bliver sat i afspilleren ,siger den ingen disk.Har ANY DVD kørende også.Er klar over det er konfigurationen det er galt med.Har andre været ude for noget lignende???Den brænder CDér fint uden problemer
Mvh Ole

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 12-12-03 22:47

Hej ofa.
Jeg kender ikke det du bruger, men ved audiocd og vcd brænding
har jeg opdaget, at der er forskel på hvilket mærke cd'er jeg bruger.

Jeg har stor glæde af DVDx som er freeware
http://dvdx.sourceforge.net
Mvh. Natmaden

Kommentar
Fra : stormfeldt

Dato : 12-12-03 23:00

Nu skal jeg slet ikke gøre mig klog på noget. Men er det ikke forskellen på om det er minus eller plus cd´er?
og hvad er den forskel egentligt ? er det lige som i gamle dage med VHS og Beta ?

Mvh. Stormfeldt

Accepteret svar
Fra : technet

Modtaget 500 point
Dato : 13-12-03 00:35

okey nu skal i lige se her fordi det er nemlig ikke alle dvd afspiller der kan afspille
dvd-r eller dvd-rw eller dvd+r eller dvd+rw eller ??? osv..

men se lige på listen her eller søg efter din afspiller..
http://www.dvdrhelp.com/dvdplayers.php

og prøv også at gå på selve hovedsiden
http://www.dvdrhelp.com/

denne hjemmeside er faktisk alt hvad du behøver omkring dvd og svcd osv...

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 13-12-03 00:43

Har du prøvet programmet "clone DVD", som kopieringsprogram er det det bedste der findes, og kan downloades som en trialversion fuld til prøve i en periode.

Hvis du skal kunne afspille vidiofilm i en stationær afspiller skal du bruge -r, hvis du har en dvd afspiller som bruges til at optage med, skal du bruge +r.

Freeware er som sådan nogenlunde, men hvis man ønsker så stor kvalitet som mulig, vil jeg tilråde "den ægte vare" som selvfølgelig koster penge, men alt andet lige får man ikke mere end man betaler for.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : technet

Dato : 13-12-03 01:38

ellebye jeg giver dig ret den ægte vare er det bedste
men måske er vi så heldige at vi har et firma der betaler for os

for ellers fik jeg sg ikke smør på mit brød
----------------------------------------------------
men det ultimativae freeware er nu dette prog til dvd + et brænder program og en dvd brænder
http://www.dvdshrink.org/where.html

Kommentar
Fra : natmaden

Dato : 13-12-03 04:39

Er windows bedst fordi det er dyrest ?
Ville det være bedre hvis det kostede noget mere ?
ville mine hjemmedyrkede æbler være dårligere end grønthandlerens ?
kan min mors hjemmelavede brunkål laves bedre, for penge ?
Freeware er lavet af folk med drift. Apache,PHP,Linux,Skak,KANDU, osv.

Hvis min kone læste dette ville hun nok skilles:
Citat
Freeware er som sådan nogenlunde, men hvis man ønsker så stor kvalitet som mulig, vil jeg tilråde "den ægte vare" som selvfølgelig koster penge, men alt andet lige får man ikke mere end man betaler for.

Jeg tror at ofa har betalt nok for noget der åbenbart ikke lige virker.
men her er et til små penge. ImTOO DVD Ripper. Den kræver 4 klik og så køre den.
programmet kan testes men laver kun 10min film indtil det er registreret.
og koster 35$ http://www.imtoo.com/ 35$ er jo næsten også freeware

Håber ikke at jeg har støt nogen, for det ville jeg ikke ønske at gøre.
God Alle.
Mvh. Natmaden.

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 13-12-03 09:32

Jeg har den fulde version af clone dvd + any dvd (kodebryder) kørende,andre DVD kopier ,brændt med de samme medier ,med det samme pogram,dog med en anden brænder,vises uden problemer,jeg troede andre måske havde været ude for et konfigurations fif som jeg havde overset,alt det andet med de alm +/- problemer og andet spøjse ting som andre pogrammer er det lige meget med,jeg prøver nu at bytte brænderen.
Mvh Ole

Godkendelse af svar
Fra : ofa

Dato : 13-12-03 15:37

Tak for svaret technet. Det er det mest indlysende man ikke er opmærksom på
Mvh Ole

Kommentar
Fra : technet

Dato : 13-12-03 17:39

ofa >> ja det er nemlig det med at man sagtens kan læse på pc men ikke på andre hardware
men man glemmer at tænke logisk for det kunne være den anden hardware der ikke kan modtage disse ting

men hvilken dvd afspiller har du ???

jeg har før oplevet at de billige dvd afspiller man kan købe i harraldnyborg / bilka for ca 500 kr bare køre alt
så derfor stol ikke altid på det med at prisen følger kvaliteten men undersøg tingene godt og grundigt på nettet
inden køb , det spare dig for mange ærgelser

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 14-12-03 11:09

Det er en ELTAX SPIRIT og en DENVER 156,de skulle kunne afspille dem,men niks.Jeg prøver her i weekenden at finde nogle andre at prøve på,jeg har en lurende fornæmmelse af at medierne ikke er de rigtige,ifølge dine links er der jo mange der er problemer med
God Weekend Ole

Kommentar
Fra : ofa

Dato : 15-12-03 22:06

technet
Syntes lige jeg ville orientere dig!!Problemet med mange brændere vs afspillere er at der er ikke nogen entydig regel for at (specielt med + medier) brændere og afspillere kan sammen,så ved fremtidige spgm,vil det nok være klogt at anføre at man prøver sig frem med medierne inden ,som jeg,at købe for 700 kr.
Mvh Ole