/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
kan ikke finde cpuen
Fra : snoppy76
Vist : 207 gange
100 point
Dato : 11-12-03 19:40

hej....
jeg vil høre om der er nogen der kan hjælpe mig, jeg har lige købt p4 2,667 fsb 533 cpu, og opdateret min bios, når jeg starter min computer med den nye cpu, sker der ikke noget, den kan ikke finde min cpu, kun den gamle, jeg har prøvet at cleare cmos, men det hjælper ikke......???
jeg har msi 845pe max2-fisr bundkort (6704 version1)
er der nogen der har en god ide...
min cpu er blevet testet i andre computere og fungere fint

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 11-12-03 20:19

Hvis du har clearet c-mos kan den ikke huske noget som helsts.
Så det har du nok ikke helt.
Normalt en jumper der sidder 1/2 og clear 2/3 eller omvendt.
En test gå i bios >lav indstilling >sluk >clear>start >se om indstilling er der endnu.
Emesen.

Kommentar
Fra : snoppy76

Dato : 11-12-03 20:27

jeg har gjort det du skriver, cmosen hedder JABT1 på mit bundkort....
det sjover er, at hvis jeg sætter den nye cpu i og den ikke vil starte, og jeg skifter tilbage vil den ikke starte med den gamle uden at jeg har clearet CMOS...
min cmos sidder sådan her 1/2 save 2/3 clear men det hjælper desværre ikke

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 11-12-03 20:27

Næh det lyder s'g mystisk. Hvilken cpu havde du før ? Hvilke ram ?
Har samme kort, med 2,4 Ghz P4 533Fsb ingen problemer.
Check lige bios igen. CPU fsb clock = 100
CPU vcore adjust = no
CPU vcore voltage = 1.550V

Kommentar
Fra : snoppy76

Dato : 11-12-03 20:31

jeg havde 2,566 med533 fsb og 2 x 512 samsung pc2700 ram
jeg kan ikke komme ind i bios med den nye cpu
hvis du har samme bundkort, så kender du vel også den d-bracket der fortæller med dioder hva der er galt, min lyser rødt i alle 4 bare i det at jeg tænder for computeren.....
jeg ved snart ikke hva jeg skal gøre

jeg kører med de samme ram som ved den gamle cpu

Kommentar
Fra : micjo

Dato : 11-12-03 20:39

Når din pc virker med den gamle cpu, lugter det meget af at den nye er ustabil/stået af.
Der er jo ikke nævneværdig forskel på de to cpu'er. Hvor mange watt's strømforsyning ?

Kommentar
Fra : snoppy76

Dato : 11-12-03 20:42

jeg har en 400 watt fra thermal take
jeg har lige fået testet den nye cpu hos SHG.DK, men de sagde at den virked som den skulle

Kommentar
Fra : technet

Dato : 11-12-03 21:48

enten er den nye stået af eller du har for lidt kølling på cpuén
hvilken køler har du på din cpu ??

Kommentar
Fra : snoppy76

Dato : 11-12-03 22:04

jeg har thermal take silent viking skal kunne køre op til 3.0

Kommentar
Fra : stevanovski

Dato : 12-12-03 08:31

tag strømmen fra din computer og flyt så den jumper til clear og lad den sidde 20 sek

hvis det ikke virker tag batteriet ud af bundkortet i nogle minutter det slår dens hukommelse ihjel 100 procent