/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Plextor PX-W2410TA
Fra : nicla3639
Vist : 343 gange
20 point
Dato : 07-03-02 01:23

Jeg skal instalerer nævnte brænder, er der faldgruber der skal manøvreres uden om

Accepteret svar
Fra : summer

Modtaget 20 point
Dato : 07-03-02 08:12

OK! Hvis du vil, skal jeg prøve at guide dig igennem.
1) HHD skal sidde som master på primary IDE og CD-romdrev som slave på samme
På secondary sætter du brænder som master. Tjek dine jumpere. Set bag fra skal ”dimsen” sidde til højre v/master og i midten v/slave.
2) Autodetecte dine drev: Genstart computer. Når du ser der står DEL nede til venstre holder du Delete-tasten nede til du får CMOS-skærmen frem. Brug nu dine fire piletaster til at markere IDE HDD AUTO DETECTION tast Enter. Nu har du en skærm hvor der bl.a. står Primary Master: og et N der blinker> tast y og Enter> igen, igen til dine drev er registreret og du er tilbage ved IDE HDD AUTO DETECTION> tast F10 (gem) og tast y og Enter. PC-en starter nu op.
3) Gå ind i Enhedsorientering og tjek at der ikke er gule advarselstegn. Tjek at DMA er aktiveret
i alle dine drev. Se lige hvilken Version Firmware din brænder har. Jeg har været udsat for, at en helt ny brænder skulle have firmwaren opdateret, inden den virkede optimalt.
4) Genstart 5) Tjek i Enhedsorientering, at alt er OK. 6) Hvis det er Nero du har, så opdater til nyeste Nero 5.5.7.2 gratis her:
http://www.nero.com/en/download.htm
Download Nero5572.exe fra en af de fem servere og gem den hvor du plejer at gemme downloads. Dernæst går du lidt længere ned og vælger Danish, hvis nero skal køre på dansk. Endelig går du ned og downloader CoverDesigner & WaveEditor Help Files - tast Danish og gem.
Nu går du ind hvor du har gemt de tre Nero-downloads og installerer dem en af gangen og genstarter. Tænk ikke på din gamle Neroinstallering. Det finder programmet selv ud af.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 07-03-02 12:46

"nicla3639" <nicla3639.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:2gyh8.2552$ng4.166863@news000.worldonline.dk...

> Jeg skal instalerer nævnte brænder, er der faldgruber der skal
> manøvreres uden om ldonline.dk' and Active = 1ers) lidet

Husk at sætte jumperen rigtigt.
Ellers burde det ikke volde problemer.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/
Ved svar fjern REMOVETHIS fra emailadressen.