/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
videoredigering
Fra : pylle
Vist : 334 gange
40 point
Dato : 07-12-03 22:06

Jeg har en masse gammel video liggende på VHS-bånd, som jeg gerne vil have overført til min computer, så jeg kan redigere det og brænde det ned på CD. Er der nogle der kender en hardware, som kan capture det og til en billig penge. Husk det er analog video. Jeg har set en annonce for Dazzle Creator 80, men efter at have læst div. anmeldelser af det. kan det ikke bruges.

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 08-12-03 01:03

Hej Pylle

Jeg vil klart anbefale et Pinnacle studioDC10 plus kort. Jeg har selv sådan et kort og det giver virkelig valuta for pengene. Den medfølgende software er nem og overskuelig og den giver mulighed for at tilføre en række spændende efekter

Kortet kan bla. erhverves her og det koster 2295 kr.
http://www.videoredigering.dk/
Jeg kan se det er steget ca 500 kr. Det må skyldes den nye software der følger med !

mvh srhansen

Accepteret svar
Fra : Olle_hansen

Modtaget 40 point
Dato : 10-12-03 00:46

Du kan lave et lille trick... 2295 kr er meget... Køb et tv-kort... så kan du se tv på computeren... Man tager antennekablet og tilslutter videon rigtigt, og afspiller videon, hvis man har gjort det rigtigt kommer det frem på com-skærmen og du kan derefter optage det ned på din harddisk i ønsket format, og derefter brændes---

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-12-03 21:27

Og hvis dine ønsker går i retningen af det mere professionelle, men så skal det også være et brændende ønske, ligger prisen på dette udstyr på omkring 10.000 kr.

Jeg har selv sådant udstyr, men det er også min helt store hobby.
Herudover er min pc tilsluttet stereo anlæg, tv, og dvd og cd anlæg.

Ellers ville jeg følge Olle_hansen forslag.

mvh
ellebye

Held og Lotto måske han kan hjælpe dig.

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 10-12-03 23:12

Jeg kan anbefale det srhansen skriver. Har det selv og "funker" som et proffesionelt, dog uden de alt for mange funktioner som et professionelt har.
Med venlig hilsen
per0702

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 10-12-03 23:23

sorry >olle_hansen, det var srhansen jeg mente.

Godkendelse af svar
Fra : pylle

Dato : 12-12-03 18:08

Tak for svaret Olle_hansen.