/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
TELEFAX PROBLEMER
Fra : jmsgruppen
Vist : 252 gange
50 point
Dato : 06-12-03 11:24

I aftes havde vi en strømafbrydelse. Varighed ca. 1 time. Det meste af isenkrammet kørte, da det skete. Som der er nogen bekendt, har vi et hav af isenkram her på kontoret, og alt gik jo dødt, undtagen stearinlys, ligthere og samfundshjælperen.
Jeg har nu knoklet siden i morges, og fået alt til at køre normalt. Pcèr tog ingen skade, men vore store firfarve RIP printere var ikke så glade. De kører på linux, så jeg er næsten gråhåret, Men de kører igen.
Så kommer spørgsmålet:
vor telefax, Hewlet Packard viser error hele tiden. Har prøvet alt mulig. Reset, linie ud er OK (klartone ok) Ved copy kommando, kan den godt tage papiret, men ikke kopiere. Ved stop kommando kommer det ud igen, og uanset hvad FA.... jeg gør, blinker den stadig i error.
Så er det jeg spørger, når strømmen pludselig kommer igen, kan der så ske noget med selve kredsløbet, hvad vej jeg, i maskinen? Overspænding, chock øhhh jeg er ikke meget elektronik minded.
Er sikker på, at der er en elektronikekspert her, der kan give mig svaret.
NB. Er lidt nærig med point, er blevet fattig af mine hundeeventyrer...

JMS

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-12-03 12:10

Hej JMS

Aller først. Er det en I har købt, men stadig garanti på?, er den lejet så der skal en extern tekniker på?

Dette blot inden du begynder at skille noget ad. [nisse]

ellebye

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-12-03 12:11

ikke nisse

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-12-03 12:12

>>elleby
Den er ca. 2,5 år gammel, og købt. For dyrt at leje.

skriv jul mellem klammer, ikke nisse

JMS

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 06-12-03 14:16

hvilken model?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-12-03 14:23

Daewo FB 111, med HP indmad (skrive enhed. o.s.v.)
JMS

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 06-12-03 14:30

Det var da godt samfundshjælperen virkede! Er der ikke en eller anden reset mulighed? evt. factory default? Ellers så lyder det jo godt nok som en fatal fejl! Har I ikke overvejet at invenstere i en UPS (tror jeg det hedder) altså en slags buffer strømforsyning, så man i det mindste kan nå at lukke diverse isenkram ned når strømmen går?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-12-03 14:40

>>tedd
Sgu også glad for at vi ikke har en elektrisk samfundshjælper
UPS, synes vi havde UPS nok i går...
Pcér klarer det uden problemer, men RIP m/ linux kan gå helt i smadder. Skal altid lukkes rigtig ned.
Har prøvet alt, derfor mit dyrebare sprgs.
Normal, hvis faxen mister strømmen, resetter den sig selv, tror derfor måske noget er brændt af, eller hvad ved jeg.
Jeg er bambi på glatis, m.h.t. elektronik. Kan selvfølgelig flå diverse komponemter ud, og sætte nye ind, men evt. målinger o.s.v. aner jeg ikke en disse om.

JMS

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 06-12-03 17:21

>JMS

I har da været uheldige, har lige læst, at strømafbrydelsen kun gik ud over ca. 1500 husstande.

Mal den rød, sæt en bøje ved, og sænk den i den nærmeste sø.

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 06-12-03 17:28

ja det er: ¤%####@@)(/&%¤#§§
LOR.. fax,
bliver sgu nød til at købe en ny mandag... Ingen løsningsforslag her

Og gad vide hvor længe fax i det hele taget eksisterer i fremtiden, kort vil jeg formode..

JMS

Accepteret svar
Fra : ellebye

Modtaget 50 point
Dato : 06-12-03 17:52

Øh, jeg tænkte, nu hvor forsvaret ikke mere har brug for brevduer sååååå, mon ikke der er en ledig??

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 07-12-03 15:12

Det går godt, har nu også beskadiget hånden, se : http://www.kandu.dk/dk/spg/27592
Åbenbat rt ingen der kan svare her, tror jeg vælger ellebyes forslag om brevduer...

JMS

Godkendelse af svar
Fra : jmsgruppen

Dato : 08-12-03 20:10

Tak for svaret ellebye.
Køber sgu et par duer

JMS

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 08-12-03 21:13

Nu ved jeg ikke hvor meget du kender til forsvaret. Men faktisk indtil for ca. 10 år siden var alle brevduer i Danmark under det danske forsvar i krigstilfælde.
Parallelen hertil er biler som stadig, i krigstilfælde, kan beslaglægges af forsvaret i krigstid.

Jeg har også hørt mange sige at det med brevduer var en "and", men når man tænker på mulighederne ved brevduer, hurtige, lydløse osv. var ideen slet ikke så tosset endda.

ellebye