/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
DVD-brænder???
Fra : bassenborg
Vist : 422 gange
100 point
Dato : 03-12-03 09:50

Hej, jeg påtænker at købe en DVD-brænder til omkring 1000 kr.
Jeg har kigget på NEC ND-1300.
Er der nogen der har erfaring med den?
Hvad er firmware for noget? (firmware 1.08)
Hvilke medier er gode til den? (gode og billige)
Hvad for brænder-software er godt?

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 03-12-03 10:41

Hej bassenborg

Inden du køber, syntes jeg du skal tage et kig på LG GSA-4040B først. Den koster næsten det samme og har fået utrolig gode anmeldelser : http://edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1754697893
og selv toms hardware er begejstret for den : http://www6.tomshardware.com/storage/20031027/dvd_burner-13.html

Jeg har selv brænderen og er yderst tilfreds, den er hurtig og ikke mindst lydløs.

Til dit andet spørgsmål, kan jeg svare at de mest anerkendte brænderprogrammer er Nero Burning og Adaptec's easy creator software. Med brænderne følger der dog gerne en udemærket software. På LG'en hedder den B's clip.

Med Hensyn til medier vil jeg råde dig til at se her, hvilke erfaringer andre har med skiver til den brænder du beslutter dig for: http://www.dvdrhelp.com/dvdmedia.php

Personligt har jeg altid haft dårlige erfaringer med TDK's medier. PRINCO er der udbredt enighed om er et godt billigt DVD-medie, men prøv med et par enkelte skiver først, før du køber en pakke med 10 skiver.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 03-12-03 10:45

Jeg kan tilslutte mig >srhansen mening omkring Princo. Jeg har prøvet nogle billige fra tyskland, men har måtte kassere ca. 50% en dyr besparelse.

mvh
ellebye

Accepteret svar
Fra : Djkruntz

Modtaget 100 point
Dato : 03-12-03 15:36

hej bassenborg!

Det er en kanon DVD-brænder, den du nævner. har den selv og kender flere der har den.
Den er hurtig og stabil.
Firmware er den version af software der ligger i drevet. Firmware betyder jo at den kan updateres hvis der skulle blive lavet nogle forbedringer.
Kan 100% anbefale drevet.
Køb det!

Kommentar
Fra : bassenborg

Dato : 03-12-03 16:27

Hej, Djkruntz.
Hvilke medier bruger du?

Kommentar
Fra : Djkruntz

Dato : 08-12-03 22:56

Jeg har brugt alle mulige slags og har kun haft dårlige erfaringer med nogle total noname og meget billige fra tyskland. Det var den ringeste kvali jeg har set.. Men har aldrig haft problemer med andre.

Godkendelse af svar
Fra : bassenborg

Dato : 09-12-03 01:42

Tak for svaret Djkruntz.

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 09-12-03 02:13

Eneste hage ved brænderen er at den kun brænder ved 2 x , hvor lidt dyrerer brænder ved 4 x , og desuden har en større cashe, så personligt ville jeg nok have ventet og sparet lidt mere sammen til en bedre en.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : elprepso

Dato : 09-12-03 23:12

Denne brænder kan da også brænde med 4 x hastighed, der skal bare en firmware update til v1.08.
Har selv denne vidunderlige brænder og har prøvet stort set alle mærker og det er altså et fåtal som ikke virker, så som bulkpaq,