/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Ps2 Virker ik´!!!!!!!
Fra : Divino
Vist : 428 gange
71 point
Dato : 02-12-03 20:21

Jeg har et problem.. håber i kan hjælpe!
Jeg har den første Ps2 model som kom til DK. Jeg havde først en chip i hvor jeg skulle bruge Boot cd'er (VR2 V2) Jeg fik så for nylig en anden chip i (kender ik navnet men uden boot cd'er).
Mit problem er at efter jeg har startet spillet og spillet i ca. 5-10 min. og den skal loade for første gang i spillet, så bliver skærmen sort og ps2'en går i stå.... Hvis jeg så prøver at genstarte eller slukke og tænde.. så kan den ikke finde cd'en (cd error) Og så kan jeg ikke starte et spil i lang tid (timer ligefrem!). Når den så endeligt starter igen, så er problemet det samme efter 5-10 min igen.
Derudover skræller lyden hele tiden.. mest når man starter den op... altså i intro'en.

Er der nogen der kan hjælpe mig? Er det evt. overophedning af chip?

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-12-03 13:13

Dit eget forslag overophedning synes rigtigt..

rensning - få støvet blæst ud af maskinen - NB IKKE HØJTRYK, da du risikerer at komponenter eller "lus" blæser af.
Sørg for at udluftningshuller ikke er tildækket på nogen måde. - Rens også CD læseren med et rensesæt.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : Divino

Dato : 03-12-03 18:29

ich versuche gleich... men hva satan skal jeg puste i svinet med??? mundkraft? (fårk det lød skummelt)

Kommentar
Fra : JensT

Dato : 03-12-03 20:09

Divino - Guddommelig tiltrækningkraft eller frastødning (med mundkraft) er nok ikke tilstrækkeligt..

Du kan faktisk få en Dåse med luft - jeg tror de har det i ComputerCity - bruges til at rense f.eks tastatur med...
Hold støvsugeren kørende bagved, så du ikke får alt det gamle svin ud i luften.

mvh
Jens

Kommentar
Fra : Divino

Dato : 04-12-03 10:41

har renset den med diverse midler, det virker stadig ik. Når jeg putter et original spil i starter den med det samme, men lyden skræller stadigvæk. Det er sq underligt. det kan være at jeg bare skal købe en x-box i stedet! Så er det problem da løst.