/ Forside/ Teknologi / Hardware / Bundkort / Spørgsmål
10  srhansen 945
DØD næsten
Fra : Asrock
Vist : 326 gange
25 point
Dato : 02-12-03 17:39

På sønnes Pc ville jeg lige skifte netkort, og efter opstart kom den ok igang, men pludselig bliver skærmen sort med teksten "press a key to continue", men den står fast. Jeg prøver at genstarte den, men så siger "IDE disk none", og så bliver der failure. Inde i BIOS er der hverken fundet harddisk, CD-rom eller diskette-drev. Jeg har haft harddisken ovre på min PC, og der virker den godt nok. Er det BIOS der skal stilles til "default" eller er det mon bundkortet der er brændt af.
Jeg har desværre ikke så mange piont at dele ud af, men håber alligevel på svar.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 02-12-03 17:43

Hej
Er du kommet til at rykke et kabel lidt ud ?
Har du set den køre med et andet netkort kan du jo sætte det gamle tilbage igen og se hvad der sker.
Du kan jo også pille det udog se om den starter... Det kan jo være stikket i bundkortet.
Bare en tanke Benjamin

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 02-12-03 17:57

Jeg skiftede netkortet fordi det andet pludselig ikke virkede mere. Jeg haft det gamle i igen, det hjalp ikke. Haft begge 2 ude og i, det hjalp heller ikke. Det der undrer mig er, at BIOS siger, at der ikke er nogen drev til stede, og den kan heller ikke Auto-søge dem.

Accepteret svar
Fra : Benjamin.Hansen

Modtaget 35 point
Dato : 02-12-03 18:11

Kan du starte den med en diskettte i A-drevet ? Så den vågner med en Dos prompt ?
mvh Benjamin

Kommentar
Fra : Asrock

Dato : 02-12-03 18:54

Det hjalp ikke med en diskette i A-drevet, så jeg tog chancen og fulgte det jeg selv havde skrevet i mit spørgsmål med at gå i BIOS og sætte defalt. Først valgte jeg "Load fail-safe default", og så gik den i gang. Derefter gik jeg ind og valgte "Load optimized default" og så kører den bare igen. Den må på en eller anden måde være blevet nulstillet i BIOS da jeg har rodet i PCen.
Jeg burde selv have pointene, men tak fordi du gav dig tid til at hjælpe mig Benjamin.Hansen

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 02-12-03 20:48

Er du ked af at afslutte spørgsmålet - så vi ikke er flere som kommer ind for at hjælpe og nederts opdager at problemet er løst.
Emesen.
PS. dine point er brugt, da du oprettede spørgsmålet

Godkendelse af svar
Fra : Asrock

Dato : 02-12-03 23:37

Tak for svaret Benjamin.Hansen., men jeg løste selv.