/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
brænding af bin & cue fil
Fra : affe
Vist : 475 gange
75 point
Dato : 01-12-03 23:56

Hej, har et problem med at skulle brænde en cue og bin fil til en cd-r, bin & cue fylder ialt 796 mb, cd-r skiven jeg vil brænde det på er en 870mb skive, men når jeg går ind i nero programet og har add'et både cue & bin og trykker på burn for jeg meddelsen at der ikk er nok plads på skiven, men det skulle der da være når der kan være op til 870mb på skiven, skal jeg bruge et andet program eller kan det passe at min brænder ikk kan brænde på den type skiver? min brænder er en dvd-r/rw & cd-r/rw pironeer dvr model 106, PLEASE HELP

mvh affe

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 02-12-03 01:13

Nero viser normalt forneden hvor meget plads der skal bruges, kan det måske være på en 800MB, så vil jeg tro brænderen understøtter det. Ellers vil der normalt i firmware opdateringen (flash) stå hvad rettelser denne kan gøre.
http://www.pioneer-eur.com/eur/support_manuals.jsp?category=support/manuals
Gå til enter the european ... og skriv 106 så får du manuel til din brænder, her kan du læse om du skal vælge en firmware opgrade.
Det vil nok være klogt, da du ændrer brænderen til "måske" at forstå store cdèr.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 02-12-03 01:37

Lige i forlængelse, du kunne også brænde filmen på en DVD-skive, så får du i hvert fald ingen problemer.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : Squanto

Dato : 02-12-03 08:36

Har du sat grænsen op i nero? under indstillinger? mener den er på 699mb om default

Kommentar
Fra : Knet

Dato : 02-12-03 11:15

Nero er ikke det bedste program til at brænde .cue .bin .iso etc. med. Prøv evt. med "Fireburner" eller "Clone CD"
Det er sandsynligvis rigtigt, at du skal foretage den ovennævnte firmware opdatering til dit cd-drev, men selv da vil du nok støde på Neros begrænsninger, hvis du engang i fremtiden skal brænde en endnu større fil. Der kan de nævnte programmer sandynligvis hjælpe.

Kommentar
Fra : Divino

Dato : 02-12-03 20:24

Du skal ikke ligge begge filer ind.. kun cue-filen ... cue-filen er ikke ret stor (meget lille) men den henviser til bin-filen.. Det plejer altid at virke ved mig!

Kommentar
Fra : lyhne1

Dato : 09-12-03 00:08

som ovenstående, men hvis det er til eget brug, så hent Daemon, dette er et program, der kan skabe virtuelle drev på din com, så tror den at du har sat en skive i med det brændte image...Og derfra kan du installere..

VH
Lyhne1

Accepteret svar
Fra : grise_bassen

Modtaget 75 point
Dato : 14-12-03 17:41

du skal kunne add cue filen da den leder til bin filen også burde det virke

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-04 09:35

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : affe

Dato : 04-02-04 10:03

Tak for svaret grise_bassen.