/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
hvorfor passer lyden ik' til billed ved ~
Fra : Jonn87
Vist : 423 gange
20 point
Dato : 01-12-03 17:51

når jeg optager noget fra mit tv kort passer lyden ikke til billedet! hvorfor ik'? hvad skal jeg gøre?

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 13-12-03 18:02

Når du optager den ned på harddisken, bruger du nogen form for "compression"? Komprimerer du den, for at den fylder mindre???

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 14-12-03 11:17

Nej, hvilken compression skal jeg bruge Xvid eller? jeg har almindeligt xvid codec installeret men men der er ikke noget med comression med. Skal man downloade noget compressionscodec eller hvad?

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 14-12-03 11:35

Nej det er ikke nødvendigt at bruge compression... Tænkte bare at det kunne være det, at du ikke havde et rigtigt codec... Men eftersom du ikke compressier er det lige meget...
Men du kan prøve at compressie det, og se om det gør nogen forskel... Har ikke det prblem selv, men hvilket tv-kort har du...?

Kommentar
Fra : Jonn87

Dato : 14-12-03 12:28

okay, men hvilken compressor skal jeg bruge og hvordan installere jeg og hvor kan jeg hente den?
Jeg bruger følgende tv-kort: Hauppauge Win/TV, hvilket bruger du?

Jonn

Kommentar
Fra : Olle_hansen

Dato : 14-12-03 19:39

Bruger et TerraTec Cinergy tv 400... Men dit skulle være ligeså godt... Hvor nyt er dit tv-kort...? Har det virket ordentligt før?

Accepteret svar
Fra : Olle_hansen

Modtaget 10 point
Dato : 14-12-03 19:40

Der er mange former for compression, men alle forvrænger billedkvaliteten... Kan ikke hus´ke den jeg plejede at bruge... Men du kan ekspermentere lidt med det..