/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
undertekster for hurtige
Fra : grise_bassen
Vist : 1095 gange
50 point
Dato : 25-11-03 19:46

jeg har en film og undertekster som jeg afspiller i bsplayer men underteksterne er for hurtige til filmen. hvordan kan man rette det så de bliver afspillet på det rigtige tidspunkt

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 25-11-03 20:32

http://www.nettips.dk/default.asp/KatId=97/SubId=97/id=506/text=Codec+og+f ilmproblemer
Det her er en side der fortæller lidt om filmformater.
Hvilket brænderprogram bruger du, jeg kan anbefale Nero

http://manja.biteme.dk/index.htm
http://www.dvdrip.dk/
http://www.digitalempire.frac.dk/avisvcd.shtml
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 25-11-03 21:36

Nu kunne det være rart at vide om du taler om en købt film, eller en egen kreeret film, om du har dvd brænder/alm. dvd drev eller der er tale om cd drev/ m. eller u. brænder. Eller om du blot omtaler en ganske almindelig dvd afspiller.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : grise_bassen

Dato : 26-11-03 16:59

det er en film jeg har på computeren.

og nogle undertekster jeg har fundet på nettet.

jeg afspiller i bsplayer.

jed ved ikke hvad det er for en format men der står .avi

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 26-11-03 19:20

Det er på grund af at teksten formentlig er til mpeg-format som kører men en anden hastighed end .avi format.
Det du skal gøre er at konvertere din .avi fil til mpeg2 format så vil teksten være synkron med filmen.

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : grise_bassen

Dato : 27-11-03 13:35

hvordan gør man så lige det

Accepteret svar
Fra : deusexmachina

Modtaget 50 point
Dato : 29-11-03 11:32

I BS-Player kan du bruge CTRL+venstre-pil og CTRL+højre-pil til at forsinke eller fremskynde underteksterne ca. et sekund den ene eller den anden vej. Det løser altid problemet med trælse undertekster for mig. Håber det virker for dig.

mvh
Deusexmachina

Kommentar
Fra : ellebye

Dato : 29-11-03 11:41

Hej grisse_bassen

Her er nogle konverteringsprogrammer fra .avi til .mpeg2

http://club.cdfreaks.com/showthread/t-72791.html

mvh
ellebye

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 04-02-04 09:28

Spørgsmålet har stået længe, du skal huske at lukke det, ved at give point til det svar der kom nærmest.
Jeg siger ikke at jeg skal have dem, men kun at de skal uddeles, iflg. Kandu`s regler.
Men mener du at du kan få mere ud af spørgsmålet, kan du komme med en kommentar, der måske sætter mere fut i svarene.

VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : grise_bassen

Dato : 05-02-04 14:41

Tak for svaret deusexmachina.