/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Windows XP vil ikke slukke min PC
Fra : hilding
Vist : 1003 gange
160 point
Dato : 25-11-03 13:57

Efter at have opgraderet fra Win98 til XP pro, så vil min PC ikke slukke automatisk. Istedet får jeg beskeden "Du kan nu slukke PC'en". Hvordan får jeg PC'en til at slukke automatisk? Når jeg slår APM (Advanced Power Management) til i XP, så genstarter computeren bare i stedet for at slukke. Jeg har et Asus P2B bundkort som burde understøtte APM. Men det virker ikke! Eksisterer der en driver / bios opdatering der løser problemer, eller er det noget helt tredje?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 25-11-03 14:03

Har prøvet noget der ligner på en PC her på kontoret.
Måske ligger fejlen i, at du har opgraderet. Efter min mening er dette lappeløsning.
Tag back up, formater din PC, (det har den godt af engang imellem, vi gør de ofte)
Installer forfra, del din disk i to partioner, lig programmer på c drevet, og data på d,
så kan du formatere c, uden at miste data.
Det eneste du skal gøre, er at genistallere dine programmer.
Husk at EKSPORTERE din PST fil, (mail adresser kontaktpersoner o.s.v.)
Dette var mit bud...

MVH
JMS

Kommentar
Fra : hilding

Dato : 25-11-03 14:17

Ja, måske vil det løse problemet, men det er også rimeligt omstændigt. Er der ikke nogen, der har et lille smart tip, som ikke kræver en komplet installering af XP?

Kommentar
Fra : briani

Dato : 25-11-03 15:03

Hejsa hilding

Prøv at tage et kik på dette links

Nedlukningsprolemer i Xp

http://www.wintip.dk/xp/probs/luk/index.htm

Mvh Brian

Kommentar
Fra : per0702

Dato : 25-11-03 15:07

Klik på skrivebordmed højre museknap > klik egenskaber > faneblad pauseskærm > APM > hav i feldt hvis din computer understøtter aktiv strømsparing (eller findes APM ikke).
Med venlig hilsen Per 0702.

Kommentar
Fra : dreyer

Dato : 25-11-03 15:07

Jeg tror det hænger sammen med typen af strømforsyning, samt en fejl/ændring i XP i forhold til Win98.

Prøv følgende links:
http://support.octek.com.au/FAQ/faq_0082.htm
http://asia.cnet.com/itmanager/tech/0,39006407,39086135-2,00.htm

Venlig hilsen
Dreyer

Kommentar
Fra : patrickfridal

Dato : 25-11-03 15:50

hej.. har selv haft bøvl med det... det skyldes at jeg havde installeret en program... jeg afinstallerede det og så virkede det igen...

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 26-11-03 00:48

Mener at winXP kræver ACPI strømstyringssystem i stedet for APM?

Kommentar
Fra : hilding

Dato : 27-11-03 12:52

Til Patrick: Hvilket program var det du afinstallerede?

Til Tedd: Min Asus mobo understøtter ACPI, men er installeret som standard pc med APM...

Til Per: Når APM er slået til genstarter maskinen i stedet for at slukke.

Problemet er således ikke løst endnu. Er der andre forslag / links til sider om problemet?

Kommentar
Fra : jmsgruppen

Dato : 29-11-03 05:48

Jeg ønsker ikke mere at abonnere på dette spørgsmål.
Som spørger, bør du følge dialogen, eller acceptere et af svarene.
Du kan acceptere et svar, ved at klikke på accepter svar i højre side.
Med venlig hilsen
JMS

Kommentar
Fra : hilding

Dato : 02-12-03 18:25

Kære JMS.

Forstår ikke helt din kritik. Jeg skal vel kun acceptere et svar hvis det har løst problemet? Det er ingen af ovenstående løsninger, der har hjulpet. Derfor har jeg stillet nogle spørgsmål for at få svarene uddybet. Det er vel fair nok.

Mvh. Hilding