/ Forside/ Teknologi / Hardware / Andet hardware / Spørgsmål
10  pallebhan.. 6757
Anbefaling ønskes: Køb af optisk, trådlø~
Fra : tjuel
Vist : 613 gange
200 point
Dato : 24-11-03 00:06

Jeg har brug for en anbefaling på køb at optisk, trådløs mus.

Jeg bruger min pc en hel del (dvs. ca. 40-50 timer om ugen)

50% er med word, outlook og excel samt lidt simpelt tegneprogram
De øvrige 50% er er med IE.

Accepteret svar
Fra : RSindberg

Modtaget 210 point
Dato : 24-11-03 00:20

Det er et rent religionsspørgsmål efterhånden. Så kan kun anbefale ud fra egne erfaringer.

Når jeg roder med f.eks. officepakken, openoffice, IE og lignende, bruger jeg denne her: www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444767928

Men når der skal stenes noget computer spil, bruger jeg en af disse to, uden at kunne sige den ene er badre end den anden:
www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444607924
www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1444607918

Den første af de to ovenstående er godt nok med Bluetooth, men det er altså super nice. Hvorimod den fra Microsoft er ergonomisk klart bedst. Så det er forskelligt fra person til person.

Dog er den første jeg nævnte, med en trackball, som på mange virker afskrækkende, men efter kun 2-3 uger med den, kan jeg simpelthen ikke undvære den når jeg roder med de mere "seriøse" ting var computeren.

Men held og lykke med indkøbene.

Kommentar
Fra : Ladmorillo

Dato : 24-11-03 00:24

Der er selvfølgelig en del at vælge imellem, og de findes også til mange forskellige priser. Men et god råd er at hvis du vil have noget der holder så skal du op i en ca. 400-500 kr. og jeg har selv aldrig haft andet end gode erfaringer med dem fra Logitech.

Gå ind et sted hvor de har en række forskellige typer stående fremme og prøv hvordan de føles i hånden. Scroll wheel er der sikkert, hvilket også er uundværligt, men der skal helst også være en knap indbygget i det scrollwheel, og jeg er selv glad for at have en tommelfinger knap på musen. Jeg plejer at lade tommelfinger knappen simulere dobbeltklik og scrollwheel-knappen siumulere backspace. Det er selvfølgelig smag og behag.

Een ting du ikke kan komme udenom er at de skal jo have skiftet batterier en gang imellem, så et godt råder er at købe en der bruger 2 stk AA batterier. På den måde kan den køre længere tid imellem skift og så koster AA batterier ikke nær så meget som AAA.

Håber det kan bruges

Ladmorillo

Kommentar
Fra : RSindberg

Dato : 24-11-03 00:29

Når du har købt din mus, går du så herind, og køber genopladelige batterier til helt ublu priser..:D For en trådløs mus sutter meget batteri.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 24-11-03 00:31

Logitech Mx 700, er nok den bedste optiske trådløse der er på markedet, det viser de test jeg før har læst, og jeg har haft en sådan de sidate 4 mdr.
Jeg er ovenud tilfreds, men ville godt have haft den sammen med det trådløse tastatur:
"logitech cordless desktop MX" Det er pakken med begge,(mus og tast.) den får 5 stjerner ud af 6 i seneste K-komp. og står heri til 1199kr.
En testvinder heri er også en samlet pakke med både tastatur og mus: "Microsoft wireless optical desktop" 599Kr, som er testvinder ifølge K-komp. 5stjerner bla. fordi den har en sidefunktion på dens crollknap.
Så hvilken der nu er bedst? Men Microsoft er "halv så billig"
Så i dag havde jeg nok valgt pakken fra Microsoft.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-11-03 01:06

Har købt trådløs optisk mus i ALDI til 199.- (de har dem stadig mange steder). Den har nu fungeret upåklageligt i 1½ år på 3 forskellige komputere. Den er i brug 16 timer om dagen og lader om natten (lader medfølger).
Kan kun tilsluttes via USB.
Så kan det vist ikke gøres bedre og billigere.

REFI

Kommentar
Fra : Reset

Dato : 24-11-03 06:48

Jeg har også en ALDI-mus (Medion) ligesom REFI den fungerer helt fint-Så hvis du kan finde en så køb den bare-199,- som sagt.

reset

Godkendelse af svar
Fra : tjuel

Dato : 26-11-03 00:18

Tak for svaret RSindberg.

Kommentar
Fra : RSindberg

Dato : 26-11-03 00:33

Jamen det var så lidt. Har du besluttet dig for hvilken du vil købe...? Man er vel lidt nysgerrig..:D

Kommentar
Fra : tjuel

Dato : 30-11-03 20:39

Hej!

Nej, jeg er ikke nået så langt endnu. Jeg vil nok følge rådet fra Ladmorillo og finde et sted, hvor jeg kan "prøvekøre" de forskellige modeller.